2011-06-15, 18:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Tyvärr så stämmer det!

Jag menar att det naturliga samspelet mellan ponken och barnet inte kunna utvärderas, pga att mamman m barn försvann.
Nej, det är korrekt - samspelet har inte kunnat utvärderats ordentligt, och ser man till de små trevare av samspel som gjorts där R haft möjlighet att ta kontakt så verkar det ändå i grunden vara något som kan byggas positivt för barnet under rätt omständigheter.

När det gäller kommentaren kring de grundläggande behoven så görs dock inga förbehåll gällande bristen på möjlighet att observera, det talar för att det inte är det som är grunden till just den slutsatsen.
Citera
2011-06-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Jag vet inte, men hur många personligheter har du egentligen? Ena stunden säger du på ett sätt och andra stunden något helt annat. Du verkar inte veta vad du skriver från gång till gång. Ena stunden är du helt hysterisk för att i nästa kunna diskutera. Jag vill bara veta för fortsatt diskussion, är det bara en bakom ditt nick? Det är inget regelbrott att vara flera användare om samma nick, men det gör det svårt att föra en diskission. Du ändrar, glömmer, säger helt tvärtemot ibland. Svarar på samma inlägg med helt olika svar och olika språk. Om det är så som jag tror kan det ju vara bra att ni kollar av varandra innan det kommer ett inlägg.

Jag förstår att du tolkar mig så.

Om du tycker eller tror att jag säger saker som jag inte sagt, har känslor som jag inte har, inte klarar av att separera åsikter från fakta osv, osv så är det inte konstigt att du inte förstår. Helt naturligt!

Vad får dig att tro att jag är fler? Och vad har du med det att göra isf?

Njae, jag svarar som jag känner för i situationen. Hur gör du?

Språket är bara svenska.

Okej! Du har redan bestämt att det är så. Det går så bra så. Det känns som om det kvettar!
Citera
2011-06-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt Joakims egna ord så vände han sig till polisen som fick hjälpa till att leta efter sonen.

Så att skylla Joakims slarv när det gäller sonen på C är väl ändå väl magstarkt;

Joakims version ur Domen TR gällande just denna händelse;

Två vuxna människor klarade således inte av att hålla reda på ett barn i fyra-fem års åldern. Både Joakim och hans mor var tydligen fokuserade på annat som var viktigare än att de faktiskt hade ansvar för ett litet barn.

Det inger ju verkligen förtroende.

Och nej - det är inte vanligt att människor tappar bort sina barn i köpcentrum så att polis måste hjälpa till att leta reda på dem. Den absoluta majoriteten förstår vikten av att ha små barn under uppsikt på sådana platser.

Två Vuxna - ett barn.

Jag skyllde inte på C! Hon var väl inte ens med! Bara spekulerade i en möjlig tolkning av ett scenario. För jag tror ju inte att C skulle ljuga om att J varit tvungen att hämta sonen på polisstationen.
Citera
2011-06-15, 18:43
Medlem
Citat:
Nej, det är korrekt - samspelet har inte kunnat utvärderats ordentligt, och ser man till de små trevare av samspel som gjorts där R haft möjlighet att ta kontakt så verkar det ändå i grunden vara något som kan byggas positivt för barnet under rätt omständigheter.

När det gäller kommentaren kring de grundläggande behoven så görs dock inga förbehåll gällande bristen på möjlighet att observera, det talar för att det inte är det som är grunden till just den slutsatsen.

Så ser jag också på snabbutlåtandets innehåll gällande barnet/pappisen. Frågan är väl hur de ska komma dit. Man kan väl, minst sagt säga att läget är låst.

Så uppfattar jag också det. Lite nyfiken är jag ändå på hur Boda kommit fram till slutsatsen och på vilka grunder.
Citera
2011-06-15, 18:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Jag skyllde inte på C! Hon var väl inte ens med! Bara spekulerade i en möjlig tolkning av ett scenario. För jag tror ju inte att C skulle ljuga om att J varit tvungen att hämta sonen på polisstationen.
Du skrev:

Citat:
Nåja, jag har tom för mig att det togs upp i domen att man kom fram till att C i rättegången inte hade talat sanning angående hämtningen hos polisen av sonen.

Mer troligt att hon tolkat det så när sonen försvann på köpcentrat och J pratade i telefon med polisen. Vi denna tidpunkt i C och J:s förhållande vill ju några här i tråden hävda att det var bara missbruk i hemmet i Svenshögen! Så i haschdimman gick det nog till på det viset enligt C.

Vi kan konstatera att Joakim inte bara pratade med polisen i telefonen, utan att Joakim fick vända sig dit för att få hjälp att leta efter sonen - allt enligt hans egen utsago.

Att det knappast var C som simmade runt i haschdimma -- det är väl snarare en misstanke som man kan kasta åt ett annat håll, för vilken dimma simmar man runt i när TVÅ vuxna lyckas tappa bort ett litet barn i ett köpcentrum.

Dessutom kan du väl inte hävda annat än att ditt syfte var att vara nedlåtande gentemot C?
Citera
2011-06-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Så ser jag också på snabbutlåtandets innehåll gällande barnet/pappisen. Frågan är väl hur de ska komma dit. Man kan väl, minst sagt säga att läget är låst.

Så uppfattar jag också det. Lite nyfiken är jag ändå på hur Boda kommit fram till slutsatsen och på vilka grunder.

Så här står det i utredningen:

"C har fortsatt anmäla J för samma sexuella övergrepp som innan. I dagsläget gör vi bedömningen att detta kommer att fortsätta. Om J och R har obevakade umgängen och nya anmälningar om sexuella övergrepp inkommer så blir det ytterst svårt att göra en korrekt bedömning. I dagsläget har vi rekommenderat J att inte utsätta sig själv eller R för detta. Detta gör sammantaget att socialtjänsten inte vet hur umgängesfrågan skall kunna lösas framöver."

samt att anmälningarna om övergrepp blivit grövre och grövre och då kan man ju fråga sig hur de skulle kunnat bli grövre då inget umgänge har skett och om det var grövre så varför togs inte det med i de ursprungliga anmälningarna? Varför byggs graden av övergrepp hela tiden på? Vem tror på sånt?
Citera
2011-06-15, 19:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Så här står det i utredningen:

"C har fortsatt anmäla J för samma sexuella övergrepp som innan. I dagsläget gör vi bedömningen att detta kommer att fortsätta. Om J och R har obevakade umgängen och nya anmälningar om sexuella övergrepp inkommer så blir det ytterst svårt att göra en korrekt bedömning. I dagsläget har vi rekommenderat J att inte utsätta sig själv eller R för detta. Detta gör sammantaget att socialtjänsten inte vet hur umgängesfrågan skall kunna lösas framöver."

samt att anmälningarna om övergrepp blivit grövre och grövre och då kan man ju fråga sig hur de skulle kunnat bli grövre då inget umgänge har skett och om det var grövre så varför togs inte det med i de ursprungliga anmälningarna? Varför byggs graden av övergrepp hela tiden på? Vem tror på sånt?
Står det där i Bodas utredning?

Var då?

Är det inte så att du hittat det bland klippen?
Citera
2011-06-15, 19:15
Medlem
Citat:
Står det där i Bodas utredning?

Var då?

Är det inte så att du hittat det bland klippen?

Försöker du påskina att pappan ändrat i klippen på sin blogg eller att han manipulerar citaten han lägger ut därifrån?
Jag trodde du hade alla papper, micro? Varför kommer alla inlägg i tråden som innehåller frågor eller påståenden som utom alla tvivel faktiskt stämmer - bemöts med dessa kryptiska motfrågor?

Det här står i utredningen.
Citera
2011-06-15, 19:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Försöker du påskina att pappan ändrat i klippen på sin blogg eller att han manipulerar citaten han lägger ut därifrån?
Jag trodde du hade alla papper, micro? Varför kommer alla inlägg i tråden som innehåller frågor eller påståenden som utom alla tvivel faktiskt stämmer - bemöts med dessa kryptiska motfrågor?

Han har lagt ut dokumentet från Boda i sin helhet, där står det inte med. Det finns endast med bland klippen.
Läser du dessutom det du citerar så är inte de som skriver Bodas personal, eller hur?

Har du problem med att ta in det du läser?

Citat:

I vilken utredning menar du att det står?
Senast redigerad av micro113 2011-06-15 kl. 19:18.
Citera
2011-06-15, 19:21
Medlem
Citat:
Du skrev:

Vi kan konstatera att Joakim inte bara pratade med polisen i telefonen, utan att Joakim fick vända sig dit för att få hjälp att leta efter sonen - allt enligt hans egen utsago.

Att det knappast var C som simmade runt i haschdimma -- det är väl snarare en misstanke som man kan kasta åt ett annat håll, för vilken dimma simmar man runt i när TVÅ vuxna lyckas tappa bort ett litet barn i ett köpcentrum.

Dessutom kan du väl inte hävda annat än att ditt syfte var att vara nedlåtande gentemot C?

Men allvarligt, om ens barn försvinner och man inte hittar det! Vad menar du att man ska göra då? Inte kontakta polisen eller?

Vilken värld lever du i, barn försvinner på köpcentra och finns det en kvarterspolis att tillgå så självklart vänder man sig dit! Det är väl ofta man ser barn bli omhändertagna av personal på affärer.

Nej men då ljuger hon väl då eftersom sonen inte har blivit hämtad hos polisen
Citera
2011-06-15, 19:21
Medlem
Citat:

Vilken utredning?
Citera
2011-06-15, 19:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Men allvarligt, om ens barn försvinner och man inte hittar det! Vad menar du att man ska göra då? Inte kontakta polisen eller?

Vilken värld lever du i, barn försvinner på köpcentra och finns det en kvarterspolis att tillgå så självklart vänder man sig dit! Det är väl ofta man ser barn bli omhändertagna av personal på affärer.

Nej men då ljuger hon väl då eftersom sonen inte har blivit hämtad hos polisen
Vad svamlar du om?

Självklart tar man till hjälp OM man tappar bort sitt barn. Det är dock inte C som begått något fel och som skall beskyllas för några dimmor i det sammanhanget - det är snarare de TVÅ vuxna som var så pass oansvariga att de faktiskt tappade bort ett litet barn i ett köpcentrum.

För även om man tar till hjälp efter faktum så är det oansvarigt att släppa ett barn med blicken så att det kan komma bort överhuvud taget.

Och nej, det är inte ofta man ser barn bli omhändertagna på affärer. Det är nämligen så att den absoluta majoriteten håller reda på de barn de har ansvar för. Det är DET som är det normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in