2011-06-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Vilket crap!

Alla som håller med ponken ska få vara anonyma. Hur hårt de än går på antagonisterna. För det har ponken bestämt.

Sen har ponken bestämt att de som inte håller med honom ska outas. Och dåren får tag i någon antagonist, något som han tycks lägga ner väldigt mycket tid på, så ska den uthängde höra av sig till ponken för att rätta till eventuella fel?

Är ni dumma på riktigt?

Vilket sorgligt gäng ni är!

Nehej du! Nu får du tänka om lite här. Han har inte sagt att de som inte håller med honom ska outas utan han har tvärtom mycket väl kunnat ha en dialog och en diskussion med de som ifrågasätter honom. Kan man vara vuxen nog att föra en diskussion där man är skeptisk men ändå villig att prata om något han har skrivit, så har han bemött de med respekt.
Man kan vara skeptisk till det han skriver men man kan ha en nyfikenhet på hur pappan tänker och det säger mig att man är en person som inte går omkring och tror sig ha alla svar.
Det visar på en skepsism, okunskap osv men det har pappan som sagt bemött med respekt, just för att personen kan ifrågasätta på ett hyggligt sätt.

Outningen du pratar om är en annan sak, tycker du inte? Du kan ju inte jämföra människor som inte håller med honom med människor som raserar flickans liv, eller hur?
Citera
2011-06-12, 12:17
Medlem
Nu ska huvven rullas hos ponken.

Nu är det antagonisternas som sett till att ponken blir anmäld i enlighet med PUL. Känns det som om man är förvånad? Nej, knappast.

BTW

Man förstår verkligen varför ponken är som han är när man läser ponkemammans inlägg.

En käring på över 60 år som går in och försvarar sin son utan ett uns kritik i hans agerande. En mamma som är farmor som går på som hon vore 5 år. Hon tycker att en 17-18-åring ska ta samma ansvar och förstå på samma nivå som hennes 34-35 åriga son?

Citat farmor:Jag minns C som en osäker och rädd människa som behövde ta droger för att våga leva.

Vad kallar hon sin egna hashrökande, pillerknaprande och alkoliserade son då?

Sen har mamman tydligen en störning för män? Inte för att vara taskig. Jag skulle också få en jävla störning för män (ngn som hört talas om den störningen?) om jag hade stött på en dåre som ponken i mina unga år.

Utan att ponkens mamma kan ha träffat varken mamman eller mormodern speciellt ofta så "vet" farmor att mamman är störd och att mormodern är boven i den störningen. Farmor bor 50-60 mil från ponken. Farmor har tidvis inte ens haft kontakt med sin son. Men ändå "vet" hon att det är så det förhåller sig.

Mamman är trasig och rädd för allt. Mormodern topprider henne och farmor tycker att man ska avlägsna henne. Hur vet farmor allt detta? Är hon synsk?

Farmor garanterar att barnet inte kommer ärva moderns problem om ponken räddar barnet. På tal om arv, vem skulle vilja att ens barn blev som ponken?

Det bästa av allt! Farmor 60 mil bort "vet" att ponken inte förgripit sig på barnet.

Och till sist! Farmors råd är att mamman "gör slut" med mormor och bjuder därmed in mamman i släkten.

Vilken patetisk människa!

Vad som än mamman har för problem så borde farmor ägna sig åt att ta ansvar för vad hennes egna son håller på med. Ponken är en stalker. En rättshaverist och en hatande, hotande galning.

Jag tycker mig se mönstret. Ponken har aldrig i hela sitt liv gjort fel och få ta ansvar för det. Farmor skyller på alla andra och tycker bara synd om sin son som är så missförstådd. Tro fan ungen blir som han blir.

Nu är ju ungen snart 50, så farmor kanske inte kan göra så mycket åt saken. Förutom att sluta snacka skit på nätet. Det är inte första gången och säkert inte sista heller. Patetiskt är ordet!
Citera
2011-06-12, 12:28
Medlem

Jag tycker hon skriver lugnt, varmt och generöst. Fast, vem som helst är ju lugn i jämförelse med den hysteriska mormodern? Stackars de som kommer nära henne.
Du ser inga fel alls i kritiken mot mamma och mormor? Inte någonting? Inte ens lite, lite?
Du måste ju ha läst den där snabbrapporten från utredningshemmet?
Vad säger den om mormor? Jag tycker det som står där stämmer väldigt bra med det flickans farmor mellan raderna säger om mormodern.
Citera
2011-06-12, 12:39
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker

Jag tycker hon skriver lugnt, varmt och generöst. Fast, vem som helst är ju lugn i jämförelse med den hysteriska mormodern? Stackars de som kommer nära henne.
Du ser inga fel alls i kritiken mot mamma och mormor? Inte någonting? Inte ens lite, lite?
Vad säger den om mormor? Jag tycker det som står där stämmer väldigt bra med det flickans farmor mellan raderna säger om mormodern.
Jag tycker också att farmodern visar på förståelse, kunna skilja på person och agerande i en trängd situation. Desstom lägger sig farmodern inte sig i fallet vad jag har kunna läsa mig till, mormordern däremot borde ta sig en funderare på vad hon håller på med.
Citera
2011-06-12, 12:47
Medlem
Citat:
Vilken jävla fjant du är!

Du får tycka att jag är en fjant hur mycket du vill! Men nu är det ju inte vilken fjant jag är som jag ville få ett svar på från dig utan det jag skrev.

Vad tycker du om det jag skrev? Du måste ju ändå hålla med om att det är skillnad på om man inte håller med pappan och kan ta den diskussionen än om man medvetet förstör livet för flickan?
Citera
2011-06-12, 13:27
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Du får tycka att jag är en fjant hur mycket du vill! Men nu är det ju inte vilken fjant jag är som jag ville få ett svar på från dig utan det jag skrev.

Vad tycker du om det jag skrev? Du måste ju ändå hålla med om att det är skillnad på om man inte håller med pappan och kan ta den diskussionen än om man medvetet förstör livet för flickan?

Jag vet att frågan inte var ställd till mig, men jag tar mig vissa friheter ändå.

Jag tycker att båda "sidor" har varit lika enögda i detta. Tjejen kan knappast må bra av
det J har gjort och skrivit på nätet. Samtidigt är det åt helvete det vissa på "jockhatar-
sidan" har hållit på med dag ut och dag in i denna tråd.

Dock tog det faktiskt stopp ett tag. Och jag VET att jag inte får tycka det, men vad
i helvete skulle tråden gå igång igen för? Nu får vi ju ännu en gång precis detta som
Jocke inte vill ha (om man får tro honom i det han skriver)

Jag tycker att Jocke har betett sig som ett praktarsel i detta, men det hindrar inte
att jag håller med om att det finns andra i denna tråd som konstant snackar skit om
honom och hans dotter. Och även om sidorna som lagts ut inte är kompletta så måste
även jag tillstå att det inte ser speciellt vackert ut det mamman har gjort.
Huruvida hon är sjuk eller bara påverkad återstår att se, men snyggt är det inte.

Det som är det verkligt tragiska i det hela är att jag tyvärr tror att det som jag
avslutade mina inlägg i denna tråd med, när det begav sig, verkar komma närmare
och närmare. Precis som den gången så vill jag poängtera att jag inte hoppas på
ett LVU på något sätt, men att det verkar mer och mer oundvikligt.

Varken Jocke eller morsan verkar kapabla att ta hand om sin dotter, sedan får ni
hata mig bäst fan ni vill. Och jag tror inte heller att Jocke har förgripit sig på sin
dotter sexuellt. Däremot umgås han numera i kretsar som är jääääävligt tveksamma.
Och om han tog avstånd från detta och koncentrerade sig på sin dotter och deras
situation (och därmed hans egen situation i stort) så tror jag det skulle gynna honom
i längden.

Men det är bara mina 5 cents, och med det avslutar jag min medverkan i denna
tragiska jävla maratontråd, som borde ha fått dö ut och hamnat i dvala.
Citera
2011-06-12, 13:39
Medlem

Jag vill enbart peka på skillnaderna i anklagelser i denna tråd kontra den fakta som kommit fram. Då ser man vilken av "sidorna" som har mest på fötterna.
Det syns också på de korta och spydiga svar som kommer på relevanta frågor till de som inte gillar pappan.

Har du källor på det fetade?
Citera
2011-06-12, 13:53
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Jag vill enbart peka på skillnaderna i anklagelser i denna tråd kontra den fakta som kommit fram. Då ser man vilken av "sidorna" som har mest på fötterna.
Det syns också på de korta och spydiga svar som kommer på relevanta frågor till de som inte gillar pappan.

Har du källor på det fetade?

Ok.. ett absolut sista inlägg.

Jag antar att du syftar på andra i tråden då jag varken ser dom flesta av mina svar som
vare sig korta eller särskilt spydiga (ok, visst, spydig kan jag vara ibland)

Och ja, det har jag. Men jag tänker inte outa dom nu i denna tråd eller ens nämna dom vid namn.
Dom som har följt det hela vet vad jag menar. Sedan kan man ju anse att jag har fel, och
det står var och en fritt. Men dom insatta vet vilka jag menar, och jag tror min själ att
du hör till den kategorin av insatta. Du vet troligen mycket väl vilka som sitter och förstör
papparättsrörelsen. Men om jag fortsätter på den linan så hamnar jag off-topic och kommer
att bli bannad. Så jag stannar där. Och om du inte vet vad jag menar så får det vara så.

Over and out
Citera
2011-06-12, 14:13
Medlem
Citat:

Ponkens morsa är inget annat än en halvtaskig morsa som ska kompensera sonens taskiga uppväxt genom att kräka ut sig på nätet och ta hans parti nu, ca 45 år för sent.

Kom det an på mig så skulle jag läsa lusen av mamman. Men nu är det ju inte mamman som skriker och hojtar på nätet om hur dumma alla är och hur orättvist allt är.

Det är väl ponken vi resonerar här va?

Fattar du skillnaden eller behöver du ritning eller kanske tolk?
Citera
2011-06-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Jag tycker också att farmodern visar på förståelse, kunna skilja på person och agerande i en trängd situation. Desstom lägger sig farmodern inte sig i fallet vad jag har kunna läsa mig till, mormordern däremot borde ta sig en funderare på vad hon håller på med.

Men gode gud så korkade ni är i sekten.

Vi har svart på vitt vad farmodern skriver. Ser du inte att kärringen lägger sig i så läs hennes sista inlägg en gång till.

Vi har ponken och farmoderns skitsnack som grund till hur mormodern är. Ingenstans har jag läst någonting som mamma eller mormodern skrivit.

Fattar du skillnaden?
Citera
2011-06-12, 14:17
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ponkens morsa är inget annat än en halvtaskig morsa som ska kompensera sonens taskiga uppväxt genom att kräka ut sig på nätet och ta hans parti nu, ca 45 år för sent.

Kom det an på mig så skulle jag läsa lusen av mamman. Men nu är det ju inte mamman som skriker och hojtar på nätet om hur dumma alla är och hur orättvist allt är.

Det är väl ponken vi resonerar här va?

Fattar du skillnaden eller behöver du ritning eller kanske tolk?
Tja, både mormordern och farmodern ingår väl i detta, mer än både du och jag. Eller hur? Jag kan inte se var farmor har betett sig som du skriver och bara för att du skriver det betyder det inte att det är sant.
Citera
2011-06-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ok.. ett absolut sista inlägg.

Jag antar att du syftar på andra i tråden då jag varken ser dom flesta av mina svar som
vare sig korta eller särskilt spydiga (ok, visst, spydig kan jag vara ibland)

Och ja, det har jag. Men jag tänker inte outa dom nu i denna tråd eller ens nämna dom vid namn.
Dom som har följt det hela vet vad jag menar. Sedan kan man ju anse att jag har fel, och
det står var och en fritt. Men dom insatta vet vilka jag menar, och jag tror min själ att
du hör till den kategorin av insatta. Du vet troligen mycket väl vilka som sitter och förstör
papparättsrörelsen. Men om jag fortsätter på den linan så hamnar jag off-topic och kommer
att bli bannad. Så jag stannar där. Och om du inte vet vad jag menar så får det vara så.

Over and out

Insatt och insatt. Så länge de som inte gillar pappan kan komma fram med dokument som styrker det de påstår utan bara flaxar med armarna och fräser spott omkring sig, så lutar jag mig mot det som är styrkt i den här tvisten.
Det du skriver om här som du inte vill skriva mer om, har jag inte sett någonstans faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in