2011-06-08, 19:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivineBovine
Texten som du förfalskar med egna tillägg ovan utan att uppge källa är skriven av Kerstin Hellman från Stockholm. Hon skriver inte om JR alls som du försöker påskina. Det framgår överhuvudtaget inte att det ens skulle vara samma människor som beskrivs ovan som bodde grannar med JR och CE när de vistades där.

Du är verkligen en ovanligt bedrövligt skrupelfri plagiator, fröken!

Och du tror dig alltså veta med säkerhet att C var oförmögen att själv bestämma var hon skulle bosatta sig eller var hon tyckte att hon och hennes sambo som par skulle bo med det gemensamma barnet? Ett viljelöst, ansvarsfritt offer kanske?---ett rätt bekant tema som framförts med osedvanlig frenesi här i tråden. Sorgligt och kvinnoförnedrande.
Ja, från Joakim med anhängare så framställs ju ofta C som helt viljelös och styrd av andra eller annan, C:s enda vilja, om man får tro Joakim är ju densamma som hans egentligen, om man får tro Joakim.
Det är ju främst mormodern som styr så C inte "kan fatta rätt typ av beslut" osv osv...

Så ....... retoriken är väl väldigt bekant, eller?
Citera
2011-06-08, 20:00
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Varför? För att han inte är GUD. Han ockuperar och gör anspråk på andra människors intigritet och deras känslor, tyckande och tänkande. Därför ska han åka dit.

Man behöver inte vara GUD för att ha rätt att beskriva vad man varit med om, hur andra människor agerat och hur man upplever det.
Citera
2011-06-08, 20:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Man behöver inte vara GUD för att ha rätt att beskriva vad man varit med om, hur andra människor agerat och hur man upplever det.
Du menar - om man är Joakim och vill yttra sig.

För Gud hjälpte de övriga om de vågar pipa på nätet -- då jäklar.
Citera
2011-06-08, 20:03
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivineBovine
Texten som du förfalskar med egna tillägg ovan utan att uppge källa är skriven av Kerstin Hellman från Stockholm. Hon skriver inte om JR alls som du försöker påskina. Det framgår överhuvudtaget inte att det ens skulle vara samma människor som beskrivs ovan som bodde grannar med JR och CE när de vistades där.

Du är verkligen en ovanligt bedrövligt skrupelfri plagiator, fröken!

Och du tror dig alltså veta med säkerhet att C var oförmögen att själv bestämma var hon skulle bosatta sig eller var hon tyckte att hon och hennes sambo som par skulle bo med det gemensamma barnet? Ett viljelöst, ansvarsfritt offer kanske?---ett rätt bekant tema som framförts med osedvanlig frenesi här i tråden. Sorgligt och kvinnoförnedrande.
För att tala om, förbannad bekvämt att vara ett offer och slippa ta ansvar för det man gör. Det är så jag uppfattar mamman, hon tar inte ansvar för sina handlingar och skyller det på någon annan.
Citera
2011-06-08, 20:04
Medlem
Micro113? för vems skull skriver du?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2011-06-08 kl. 20:10.
Citera
2011-06-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag fördömer den jakten och outningarna. Däremot kan jag konstatera att den uthängning han har gjort med vissa om deras privatliv inte är värre än vad de själv utsatt honom för. Skillnaden är att han självoutat sig.

Men okvädningsorden, förtalen etc sker av många här precis på lika illa sätt som han gör.

Okej! Jag förstår, det är ponken som bestämmer om andra vill vara anonyma eller inte. Ber om ursäkt!

Jag trodde var och en själva hade rätten att avgöra på egna bevekelsegrunder.

Vilket gäng ni är.
Citera
2011-06-08, 20:06
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, från Joakim med anhängare så framställs ju ofta C som helt viljelös och styrd av andra eller annan, C:s enda vilja, om man får tro Joakim är ju densamma som hans egentligen, om man får tro Joakim.
Det är ju främst mormodern som styr så C inte "kan fatta rätt typ av beslut" osv osv...

Så ....... retoriken är väl väldigt bekant, eller?
Aha, så det är "Joakims anhängares" som har ansvaret för dylika skriverier trots att skribenterna inte är just "Joakims anhängare". Men var finns eget ansvar? Du har rätt i att mamman själv bär ansvar för sina handlingar och baske mig få ta ansvaret också.
Senast redigerad av Aposteriori 2011-06-08 kl. 20:08.
Citera
2011-06-08, 20:09
Medlem
Citat:
C:s enda vilja, om man får tro Joakim är ju densamma som hans egentligen, om man får tro Joakim.

Källa på det.
Citera
2011-06-08, 20:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Aha, så det är "Joakims anhängares" som har ansvaret för dylika skriverier trots att skribenterna inte är just "Joakims anhängare". Men var finns eget ansvar?
Jag konstaterar att retoriken känns igen. Var i det läste du om att jag skrev att någon annan skall ta ansvar för vad andra skriver?

Poängen är väl snarare att det är konstigt att det är bekvämt att betrakta C som viljeslöst offer när det passar agendan för Joakims sida - om man skall skylla på till exempel mormodern.
Men om det handlar om att någon påstår Joakim har ansvar för något, då var C minsann en självständig människa som fattade egna beslut --- trots att hon vid den tidpunkten inte var stort mer än ett barn själv och sannolikt var än mer formbar och lättare att styra än idag som vuxen.
Citera
2011-06-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Att beskriva hur andra personer agerar mot en själv och hur man upplever det är huvudingrediensen i en stor del av alla bloggar. En blogg är i många fall inget annat än en dagbok på nätet. Det är heller inte ovanligt att kommentera och ge sin synpunkter på annat som händer i ens närhet eller i världen. Att det i dessa sammanhang även nämns namn på andra personer är heller inget ovanligt. Om det skulle vara att "hänga ut folk" så finns det tusentals och åter tusentals bloggar att åtala...

Nu är det ju inte andra bloggar som är intressanta för DI/JK.

Jag är mycket på andra bloggar. Jag har aldrig sett något liknande som det ponken presterar.

Men i er värld kanske det inte är någon skillnad på att lägga ut ett foto på sitt barn eller att lägga ut allt om mamma och barn. Tom förhör med en 4-åring gällande ev sexövergrepp.

Jag vill poängtera att jag aldrig skulle lägga in någonting alls om mina barn. Just för deras skull väljer jag anonymitet. Men jag tvekar inte en sekund på att ponken bestämmer att jag inte får vara det. Om han har möjligheten. Sån är han!
Citera
2011-06-08, 20:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Var står det att all mammans oror saknar grund?
Det som anses utrett och den oro som man säger att mamman inte har grund för handlar om oron gällande sexuella övegrepp. Enligt Joakims egen utsaga så var det inte det den initiala oron handlade om.

Nej, man kan inte säga att Joakim har fått "rätt" i det han klagade på i mars 2009 -- eftersom det som nu avhandlas inte ens hade kommit upp på dagordningen före den tidpunkten, nämligen oron för att det förelåg risk för övergrepp.

Man kunde således inte vare sig utreda eller dra slutsatser om ett facit som inte förelåg förrän vid en senare tidpunkt.

Brevet handlar om samma oro för att mamman skall skada flickan med sin inställning till pappan och det är denna ogrundade oro som idag i flera utredningar konstaterats ligga bakom problemen. Psykologer och obereonde utredare har gett JR rätt. Familjerätten i Kungsbacka borde tagit denna oro på allvar och utrett den. Det visar facit.

Nej, brevet handlar inte om blå elefanter på Mars. Jag är ledsen, men jag kan omöjligen diskutera dem med dig.
Citera
2011-06-08, 20:19
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Det finns väl ingen som har hängt ut något om Joakims privatliv som Joakim själv inte valt att hänga ut?
Däremot har han gång efter annan försökt rota upp uppgifter om andra för att hänga ut -- vilket är stor skillnad. Ännu värre är väl att han dessutom hänger ut rena lögner, fantasier och påhitt när han inte hittar något att hänga ut.

Skillnaden är inte att han självoutat sig - skillnaden är att han hänger ut folk, ingen har hängt ut honom, det har han gjort själv.
Nej det är inte min poäng, jag diskuterar inte outningar av privatpersoner som han gjort för det tycker jag är fel.

Men han är spottad på av många som person här, vilket jag tycker är precis lika fult och äckligt i vissa fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in