2011-06-03, 01:39
Medlem
Pinglaklaras avatar
[quote=Ahmenvaafaan]

Citat:
Har du inget sinne alls för proportioner?

Citat:
Ja, jag vet. Det är ju så fiffigt upplagt att man får se facit på sin uppfostran, engagemang och kärlek när barnen blir vuxna. mina barn är av prima virke. Har jobb, engagerar sig politiskt, tränar, gör karriär och har all de önskar. Det är att lyckas för mig.

Citat:
Jag skulle aldrig ha vigt mitt liv åt att skapa massa fördomar och idéer för dem. Min roll är att leda, mina barn.

Det är förträffligt, synd bara att du projicerar dina egna svagheter på en för dig helt okänd familj, genom att försöka skapa fördomar och egentillverkade ideer på dem.

Citat:
Tycker du att det är att lyckas när du ger dina barn ett tillbakadraget förhållningssätt för oliktänkande så är du fel ute. Stackars ungar!

Jag tror Reimer kan svara för sig själv, men jag blir nyfiken hör du till någon förtryckt sekt eller vad menar du?

Citat:
Hur är jag fanatisk och hatisk?

Lämpligt vore att du själv läste igenom de 740 inlägg du gjort med samma agenda i samma ämne, då kanske du hittar svaret.

Citat:
Det är synd om alla barn som inte får ha båda sina föräldrar i sitt liv. Visst, men vad är alternativet här, just nu?

Tycker du verkligen det, tillåt mig tvivla på din uppriktighet här.

Citat:
Jag undrar faktiskt vad det är som du tro händer hos mamman, sambon och mormorn?
Vet du det eller spekulerar du bara?

Vad tror du själv??

Jag tror att du är allt en rätt vidrigt outbildad WT individ som kan sitta här och påstå massa saker om någon annan, utan ett enda jävla bevis i handen. Jag undrar hur du låter i verkliga livet..måste låta väldigt löjligt då du försöker angripa andra och vad roligt dem måste ha åt dig, då du gör bort dig totalt.

Du är inte "tuff" för att du kan svära, du är inte "cool" för att du sitter här och spyr ur dig skit...
Citera
2011-06-03, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Nähä? Så lite tycker du då att det är okej att säga att det ska handla om mamman vs pappan? Okej, då vet jag att du har en liten egen klausul där.
Du kan inte ha barnets bästa i åtanke, inte som du skriver.
Hur jag kan veta? Jag är väl läskunnig och kan se att så som flickan växer upp nu är inte sunt någonstans.

Jahaja.. Där slog "jagfattarintetextsåjagsägerbaranågotraktutsyndrom et* till igen.

Jag tycker inte alls att det ska handla om någon kamp mellan mamman och pappan.

Sen, jag skiter i det, men så gör du tabben igen. Frågar mig om min inställning och så svarar du själv. Och tjipptjillevip blev det en "sanning". Jag är "stooor" i dag och bjuckar på det!

Jo, jag tänker bara på barnet. Det är barnmisshandel att LVU:a ett barn utan annan grund än att mamman inte kan samspela på ett vettigt vis. Man kan inte straffa ett barn för att en förälder är dum i huvvet.

Bra att du talar om att du är läskunnig. Jag började nämligen undra hur det stog till med just läsandet. Bra! Då har vi ringat in att det brister i läsförståelsen.

Du slår huvvet på spiken. Du läser ur klipp och klistdokumentation. Du läser vad ponken skriver men du tycks inte förstå att allt som är skrivet inte alls behöver ha med verkligheten att göra.

Ponken är en dramaqueen utan guds like.

En tanke som slog mig just. Finns det ingen möjlighet att soc kontaktar skola, fritids, BVC och ev några föräldrar till barnets kompisar för att få en samlad bild av hur barnet har det och hur hon mår i vardagen. Hur hon samspelar med andra barn. Hur hon klarar av skolan, är hon sjuk mycket, kommer hon till skolan hel, ren och mätt.

Kanske och rimligtvis är det gjort men för att lugna pappan och hans hela internetssverigefans kanske det är en rimlig väg att avgöra om barnet far så illa som det görs gällande här.

Stämmer pappisens bild är det ju inte så mycket att orda om. Då är det akuta insatser. Men är det falsarier och fantasier så finns det ju ingen anledning att LVU:a.
Citera
2011-06-03, 02:05
Medlem

Du tycker ju visst att man kan straffa ett barn som du säger, fast det verkar vara enkelriktad åsikt från din sida?
Jag har läst mer än bara klipp så det finns tillräckligt för att förstå att det är manipulering som pågår för flickan.
Det finns intyg från tidigare där flickan inte mår bra, som personal inom barnomsorgen skrivit.
Citera
2011-06-03, 02:51
Medlem
[quote=Pinglaklara]
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan

Det är förträffligt, synd bara att du projicerar dina egna svagheter på en för dig helt okänd familj, genom att försöka skapa fördomar och egentillverkade ideer på dem.

Jag tror Reimer kan svara för sig själv, men jag blir nyfiken hör du till någon förtryckt sekt eller vad menar du?

Lämpligt vore att du själv läste igenom de 740 inlägg du gjort med samma agenda i samma ämne, då kanske du hittar svaret.

Tycker du verkligen det, tillåt mig tvivla på din uppriktighet här.

Vad tror du själv??

Jag tror att du är allt en rätt vidrigt outbildad WT individ som kan sitta här och påstå massa saker om någon annan, utan ett enda jävla bevis i handen. Jag undrar hur du låter i verkliga livet..måste låta väldigt löjligt då du försöker angripa andra och vad roligt dem måste ha åt dig, då du gör bort dig totalt.

Du är inte "tuff" för att du kan svära, du är inte "cool" för att du sitter här och spyr ur dig skit...

Ja, jag tillhör "mammaärbästsekten" intvinga av mina barn.

Mina svagheter? Jag har inga svagheter! Vad tror du om mig? Slyna!

Varför skulle jag? Du tolkar som du har förstånd till och jag har inte ändrat inställning över huvudtaget. Man får, ibland bara acceptera att man inte tycker lika.

Tvivla på du. Det är bara du som kan göra något åt dina läsförståelseproblem.

Inte tror jag att mamman plågar sin dotter hela tiden med snack om papisen. Det är nog ganska mycket vardag. Det kanske är det som stör pappisen. Inge pratar om honom. Så är det nog!

Ja, kanske är jag en vidrig, outbildad wt? Kanske är jag en välutbildad, ödmjuk person som knappt vet vard en wt är eller vad som kännetecknar en wt. Du kanske inte vet det, men åsikten är fri i vårt land. Oavsett vem du är så har du rättigheten att yttra dig.

Bevis? Men snälla, vakna! Ponken har ju vigt 5-6 år till att vika ut varenda uns av hans krig. 2 bloggar och så denna vepa. Menar du att han ljuger?

Angripa andra? Varför inbillar du díg att vuxna människor går runt och angriper varandra? Så gör vi inte i mitt umgänge iaf. Dem har sällan roligt åt mig men gärna med mig. Men dem har väl fel dem också.

Inte tuff för att jag kan svära? Nej jag är nog allt utom tuff. Svära är inte tufft, det är bara töntigt. Ändå så håller så gott som alla på med det.

Jo, jag är cool. Väldigt cool till och med. Men det har väl ingenting med skiten här att göra. Det är min personlighet. Inga nersammanbrott här inte.

Du verkar också cool. Eller så.. Inte!
Citera
2011-06-03, 02:56
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, jag har för det första ingen aning om hur det gick med stämningsansökan. Jag är inte heller jurist, nota bene. Jag skulle tro det blev avslag av något skäl. Kunde någon ta reda på vad som hände vore jag lika tacksam som alla andra. Vårdnadstvisten skulle tydligen upp i HovR?

Jag kan nog bena ut detta vid annan tidpunkt (det behövs ett telesamtal), om det inte finns två S-tälje fall, så är detta på väg till Strasbourg, det tar sin tid. Vid förberedande förhandling förmedlade domaren önskan om förlikning, som domaren uttryckte det kommer detta fall att inverka och få konsekvenser på alla sveriges framtida hanteringar av dessa mål.
Svaret domaren fick var att det är just detta som är syftet. (Stämningen gäller soc kommunen)
Vt är avslutad och nu fungerar umgänget, den lämpliga föräldern har enskild vårdnad.

Jag har personlig inblick i andra liknande fall också, samtliga har det gemensamt att de följer samma mönster som Daddyfallet. Skillnad i hanteringstid och domar är till viss del geografisk, vilket i sig är märkligt.

Bla ett med maktmissbrukande politiker inblandade, det kan leda till skandal så småningom, där ytterligare en pappa har underskattats, den pappan vill inte ha uppmärksamhet innan fallet hamnar i EU domstolen. Fakta är att sverige lyckats köpa sig fria tidigare tillfällen genom förlikningar, det är nog lätt att frestas ta emot en rejäl hacka och gå vidare. Jag hoppas och tror inte det blir så i dessa beskrivna fall. Det fungerar som Daddy beskriver tusentals barn som manövereras bort ifrån sin ena förälder, företrädesvis men inte nödvändigtvis pappan.
Hur vet jag, men inte varför.
Citera
2011-06-03, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker

Du tycker ju visst att man kan straffa ett barn som du säger, fast det verkar vara enkelriktad åsikt från din sida?
Jag har läst mer än bara klipp så det finns tillräckligt för att förstå att det är manipulering som pågår för flickan.
Det finns intyg från tidigare där flickan inte mår bra, som personal inom barnomsorgen skrivit.

Är du dum på riktigt eller låtsas du bara?

Hade ungen bott hos sin pappa och situationen hade varit så här hade min åsikt varit densamma. Flytta inte ett fungerande barn från dess trygghet.

Farsan ifråga klarar ju inte av ett jobb utan att känna sig obekväm och otrygg. Han är vuxen, barnet är 6 år.

Då måste alltså pappisen ljuga om vad han tidigare lagt ut och skrivit? Jahaja.. Trist för honom och hans trovärdighet.

Ja just det. Det gjorde personalen på ett dagis för, kan det varit 3 år sedan? Det ska vi prata om men inte om det som inte är så smickrande för ponken? Då gäller tidbegränsningar? Hahha.. Tänkte du nu att "Tänk om man skulle ta och skjuta sig lite i foten, det var ju länge sedan någon i dadistföreningen som gjorde det"
Citera
2011-06-03, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Jag kan nog bena ut detta vid annan tidpunkt (det behövs ett telesamtal), om det inte finns två S-tälje fall, så är detta på väg till Strasbourg, det tar sin tid. Vid förberedande förhandling förmedlade domaren önskan om förlikning, som domaren uttryckte det kommer detta fall att inverka och få konsekvenser på alla sveriges framtida hanteringar av dessa mål.
Svaret domaren fick var att det är just detta som är syftet. (Stämningen gäller soc kommunen)
Vt är avslutad och nu fungerar umgänget, den lämpliga föräldern har enskild vårdnad.

Jag har personlig inblick i andra liknande fall också, samtliga har det gemensamt att de följer samma mönster som Daddyfallet. Skillnad i hanteringstid och domar är till viss del geografisk, vilket i sig är märkligt.

Bla ett med maktmissbrukande politiker inblandade, det kan leda till skandal så småningom, där ytterligare en pappa har underskattats, den pappan vill inte ha uppmärksamhet innan fallet hamnar i EU domstolen. Fakta är att sverige lyckats köpa sig fria tidigare tillfällen genom förlikningar, det är nog lätt att frestas ta emot en rejäl hacka och gå vidare. Jag hoppas och tror inte det blir så i dessa beskrivna fall. Det fungerar som Daddy beskriver tusentals barn som manövereras bort ifrån sin ena förälder, företrädesvis men inte nödvändigtvis pappan.
Hur vet jag, men inte varför.

Daddyfallet?

Ska ni dra daddystalkern till EU-domstolen nu? *asgasg* Jag dör! (för ni ska slippa; Ja gör det så är du snäll)

Men har erat babbel verkligen i den här tråden att göra?
Citera
2011-06-03, 07:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Va?

Jag vet inte om vi diskuterat vårdnadsfråga tidigare men jag tror inte det är lämpligt att han får det. Han kommer utnyttja varje tillfälle att inte låta flickan träffa släkten på mammans sida som hon bör få göra.

För min del är det så här. Jag har hört förhöret m dottern. Jag har läst all dokumentation och det är så att barnest version är långtifrån pappans version. Det går inte att bortse ifrån.

Det går heller inte att bortse ifrån att daddisen alltid skyllt allt på mamman eller mormodern. Som ha gör i det här fallet också. Det gör att hans trovärdighet inte står högt i kurs hos mig.

Visst mamman och mormodern måste ju ha sina fel och brister som alla oss andra. Men allt från arbetslöshet till Irakkriget kan bara inte vara deras fel.

En sak tycker jag iaf och det är att de inte ska ha gemensam vårdnad. När allt är så taggigt och infekterat så kommer barnet än mer ikläm om man ska bråka om adressändring, pass mm, mm.

Nu tror jag bestämt du projicerar igen, "J" hävdar att han inte vill exkludera "C" ur
"R", s liv utan vill inkludera sig och resten av hans släkt i "R",s liv.

En helt rimlig ståndpunkt som "C" och"S" bekämpar med alla medel.
Lösningen är ju solklar "R" måste få chansen att få ett fullt liv
och då måste de nyss nämnda få sitt skadliga inflytande reducerat.

//Reimer
Citera
2011-06-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu tror jag bestämt du projicerar igen, "J" hävdar att han inte vill exkludera "C" ur
"R", s liv utan vill inkludera sig och resten av hans släkt i "R",s liv.

En helt rimlig ståndpunkt som "C" och"S" bekämpar med alla medel.
Lösningen är ju solklar "R" måste få chansen att få ett fullt liv
och då måste de nyss nämnda få sitt skadliga inflytande reducerat.

//Reimer

Hävdar och handlar är två vitt skilda saker.Pappisen är ganska labil i sin personlighet och har en del hang up´s på mormodern. Jag är övertygad om att risken för missbruk av egen vårdnad är överhängande.

Jag tycker det är rimligt att barnet få tillgång till båda sina familjer. Vi är helt överens.

Däremot så är ditt "recept" att ta barnet ifrån sin trygga miljö helt förkastligt. Man gör bara inte så.
Jag tror inte heller det kommer att ske.

Pappisen säger att mamman bekämpar det med alla medel. Det är en väldigt ensidig och tveksam lägesrapport.

Fullt liv? Du menar att hon får ett fullt liv om hon mister sin mamma, mormor, mofar, morbror, skola, fritids mm?

Hon får inget fullt liv av att LVU:a. Hon får kontakt med sin far, visst. Men resten då? Vem tar ansvar för skadorna hon får av att bli fråntagen det viktigaste i hennes liv, just nu?
Citera
2011-06-03, 10:06
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
TheSkeptiker

Bara för att jag är en normalt funtad människa, som har både förmåga att läsa innantill, tolka text och att förmåga att förstå att det som JR utsatt sitt barn och hennes mamma för inte är riktigt friskt.

Det finns ingen som helst anledning att låtsas som om JR´s betende är något som varje människa håller på med i sina separationer. Hur många sådana här fall har du stött på. på nätet?

Det jag ser är en ganska trasig man som inte har förmåga att ta tag i sitt liv. I den oförmågan drar han med sig sina egna barn. Det är absolut inte, varken normalt eller ok.

JR är inte farsan som är så intresserad av sina barn. Bara när det passar hans syfte. Därför ska han inte ha något av sin barn boende hos sig. JR kan inte ta hand om sig själv, än mindre ett barn.

Att jag har min bestämda åsikt i detta beror på det JR skrivit, det han tolkat och de slutsatser han drar. Samt att han inte ens kommer ihåg alla umgängen, barnens födelsedagar och att barnen måste ha mat. Eller att de ska till skolan.

Han är allt utom en förebild för någon.

Får han hjälp, får han stöd så tror jag han har alla möjligheter att fixa det. Men det handlar bara om JR´s egna arbete. Inte vad andra gör eller inte gör.

Så är det!
Jag skulle vilja veta hur du VET att pappan inte är intresserad av sina barn, har han sagt det till dig?
Citera
2011-06-03, 10:11
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Daddyfallet?

Ska ni dra daddystalkern till EU-domstolen nu? *asgasg* Jag dör! (för ni ska slippa; Ja gör det så är du snäll)

Men har erat babbel verkligen i den här tråden att göra?
Du är bara för mycket! Du sitter i denna tråden och ljuger, hittar på, blir avslöjad och bara kör på som om inget har hänt. Samtidigt har du mage att kritisera andra för babbel. Varför bemöter du inte när jag i tråden avslöjade dig som en lögnare, inte bara en gång utan massor med gånger. Nej, då åker skygglapparna på och du ignorerar det och tror att ingen har läst. Ingen av dina meningsmeghållare skriver att enda ord om dina bevisade lögner, vilket visar att det är okej att ljuga bara det passar deras syfte. Vad sjutton har du i tråden att göra?
Citera
2011-06-03, 10:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hävdar och handlar är två vitt skilda saker.Pappisen är ganska labil i sin personlighet och har en del hang up´s på mormodern. Jag är övertygad om att risken för missbruk av egen vårdnad är överhängande.

Jag tycker det är rimligt att barnet få tillgång till båda sina familjer. Vi är helt överens.

Däremot så är ditt "recept" att ta barnet ifrån sin trygga miljö helt förkastligt. Man gör bara inte så.
Jag tror inte heller det kommer att ske.

Pappisen säger att mamman bekämpar det med alla medel. Det är en väldigt ensidig och tveksam lägesrapport.

Fullt liv? Du menar att hon får ett fullt liv om hon mister sin mamma, mormor, mofar, morbror, skola, fritids mm?

Hon får inget fullt liv av att LVU:a. Hon får kontakt med sin far, visst. Men resten då? Vem tar ansvar för skadorna hon får av att bli fråntagen det viktigaste i hennes liv, just nu?

Nu är det ju inte enskild vårdnad som har sökts utan i första hand gemensam, bara
för att få vara med och fatta livsavgörande beslut.

Initialt under den första tiden så kommer det att bli en försämring tyvärr
men sedan när allt har stabiliserat sig så kommer "R" att få den trygghet
som h*n har rätt att känna.

Hon mister inga utan får tillgång till fler och utan att få den press som
det stackars barnet har på sig nu.

Den press som "C" och "S" utövar måste hejdas.

//Reimer
Senast redigerad av Reimer 2011-06-03 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in