2010-12-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Nä, mamman har inga problem med sitt barn, hon har problem med att flickan älskar sin far. Om pappan är kvar har jag ingen aning om. Alla inblandade behöver hjälp, det är ju tydligt att det framkommer i den här tråden.

Om mamman fortfarande är försvunnen och någon vet var hon och barnet befinner sig, så är isf den personen kanske skyldig? För medhjälp eller åtminstone en medbrottsling.

Ja, min uppfattning är helt klart att mormodern är dominant.

Nej, nej! Mamman har inget problem med det. Däremot har JR, som du ju kan läsa här stora problem med att hans "hjärta gått sönder" pga att mamman hittade en kärlek.

Däremot tror jag JR har väldigt stora problem att läsa av dottern och hennes behov. Han tror att gener är svaret på allt. Det är det inte. Man måste kämpa och ge det tid. Att hela tiden tala om vad barnet har för känslor är väldigt känslokallt av er. Låt barnet känna det hon känner, tvinga inte på henne något du öht inte har en aning om. Och var inte så respektlösa mot barnet att ni hittar på skit om mammans som anledning barnets mående.

Mamman, jaha? Vad behöver hon för hjälp menar du? Med en stalker som jagar en så kan vi nog dra slutsatsen att hon mesta av allt önskar bli kvitt JR. Så som hon och dottern lever pga JR så har de inte en chans att få ha "normala problem".

JR borde LVUas. Inget snack om saken.

Det som jag fetar, uppfattar jag som ett hot. Ett hot som dessutom har sin grund i skvaller på nätet. Du är nog ute på farligt vatten nu. Tänk till nu innan du ställer till det mer för JR.

Jahaja, Du uppfattar mormodern som dominant? Hur kn du ens ha en åsikt om henne? Du känner ju knappt JR. Så vad grundar du din uppfattning om mormorn på då? Fingret i luften eller?
Citera
2010-12-19, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Nej, nej! Mamman har inget problem med det. Däremot har JR, som du ju kan läsa här stora problem med att hans "hjärta gått sönder" pga att mamman hittade en kärlek.

Däremot tror jag JR har väldigt stora problem att läsa av dottern och hennes behov. Han tror att gener är svaret på allt. Det är det inte. Man måste kämpa och ge det tid. Att hela tiden tala om vad barnet har för känslor är väldigt känslokallt av er. Låt barnet känna det hon känner, tvinga inte på henne något du öht inte har en aning om. Och var inte så respektlösa mot barnet att ni hittar på skit om mammans som anledning barnets mående.

Mamman, jaha? Vad behöver hon för hjälp menar du? Med en stalker som jagar en så kan vi nog dra slutsatsen att hon mesta av allt önskar bli kvitt JR. Så som hon och dottern lever pga JR så har de inte en chans att få ha "normala problem".

Det som jag fetar, uppfattar jag som ett hot. Ett hot som dessutom har sin grund i skvaller på nätet. Du är nog ute på farligt vatten nu. Tänk till nu innan du ställer till det mer för JR.

Jahaja, Du uppfattar mormodern som dominant? Hur kn du ens ha en åsikt om henne? Du känner ju knappt JR. Så vad grundar du din uppfattning om mormorn på då? Fingret i luften eller?

Alltså, Joakims förhållande till dottern.

När Joakim ger sig till att lämna ut känslig info om mamman från UH så undrar man hur han beter sig mot en sexåring? Är han kapabel att ta hänsyn? Man undrar ju med tanke på hur han beter sig.

När mamman flyttade ihop med någon så krävde han inte bara att hon skulle trösta honom för det, utan han la ut det på internet och skrev att hon var dum som inte ville det.

Om en människa har svårt att visa hänsyn och känna av andras behov så blir det ju inte lättare för att det är ett litet barn som man inte känner så väl.
Citera
2010-12-19, 17:30
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Okej, så han har inte samma känslor för sin son?

I sonens fall finns ju också en ny man med.

Vilken konstig tanke, hur kommer det sig att du istället för att hitta mänskliga lösningar på dina funderingar, krånglar till det, du vill ju inte barnen illa.

Sonens mamma har aldrig förhindrat någonting, och om du läser mitt inlägg igen, hon har heller inte deklarerat att skall flytta längre bort.

Om du har barn gå till dig själv, hur är dina känslor runt dina barn, genom sig själv känner man andra, jag är säker på att du kan utgå ifrån att alla älskar sina barn, utan reservation.
Citera
2010-12-19, 17:31
Bannlyst
Citat:
Jag uppfattar det som att flytta fokus. Så fort jag skriver nånting behöver jag inte få i ansiktet hela tiden, varje gång, hur pappan ser ut och att han gråter. Det blir lite tröttsamt.
Jag har helt enkelt inte samma syn på läget som ni har, micro och JanH, och ser det annorlunda än vad ni gör.

Jo, det behöver du, för det är så det är. Om du inte vill ha det i ansiktet så föreslår jag att du vänder dig någon annanstans där ordet inte är fritt.

För så länge det är fritt kommer jag att varje gång någon säger att det är mammans fel att påminna dem om att pappan är hålögd, magerlagd, AHDA och gråtande så att en arbetsgivare inte kan anställa honom. För det är rätt rimligt att anta att en femåring blir rädd för en sån person.
Citera
2010-12-19, 17:33
Medlem
Citat:

Kämpa och ge det tid? Tja, det hade han ju kunnat få om det inte blev som det blev. De hade kunnat fortsätta med sin varma kontakt de hade innan.
Hm, kanske inte är mammans inflytande lika mycket som mormoderns? Måste fundera lite mer på det.
Mamman behöver hjälp med att få lugn och ro och själv, på egen hand, hitta en kontakt med pappan som fungerar, utan mormodern närvarande.
Hot? Det är väl inget hot? Om någon har hjälpt till eller vet nånting om vad som hänt men inte talar om det för vederbörande som bör veta, så är det väl ett brott? Nån medhjälp eller? Jag är inte på farligt vatten alls, jag bara dryftade en tanke som slog mig.
Jag grundar det jag tycker, tänker och känner utifrån allt som skrivits. Både förra bloggen, här och den nya.
Citera
2010-12-19, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Vilken konstig tanke, hur kommer det sig att du istället för att hitta mänskliga lösningar på dina funderingar, krånglar till det, du vill ju inte barnen illa.

Sonens mamma har aldrig förhindrat någonting, och om du läser mitt inlägg igen, hon har heller inte deklarerat att skall flytta längre bort.

Om du har barn gå till dig själv, hur är dina känslor runt dina barn, genom sig själv känner man andra, jag är säker på att du kan utgå ifrån att alla älskar sina barn, utan reservation.

Han skriver ju att han älskar mamman fortfarande så det var väl därför. Tror nog att han tycker lika mycket om sina barn faktiskt.

Och nej, man kan inte utgå från att alla älskar sina barn lika mycket. Så är det ju naturligtvis inte. Vad är det för trams?

Angående sonen så har ju Joakim deklarerat att han skulle vilja ha sonen mer men det går inte pga att mamman flyttat för långt bort.
Citera
2010-12-19, 17:39
Medlem
Citat:
Varken mammor eller pappor har några rättigheter. Barnet äger den rättigheten. Föräldrar har bara skyldigheter.

Just det, FÖRÄLDRAR HAR BARA SKYLDIGHETER gentemot sina barn och deras rättigheter.
Skyldighet att tillse att barnet har en god och nära relation med HELA sin familj!
Detta bör väl även gälla mamman då?

Vet så många fall där en bitter mormor är väldigt destruktiv och gör allt vad hon kan för att baktala, ljuga och omöjliggöra det för barnet att ha en kontakt med de som hon inte har godkännt så som barnets pappa, halvsyskon, farmor/farfar, farbror, kusiner...
Vad är orsaken till detta sjuka handlande?
Jo att mormor ser det som ett allvarligt misslyckande att hennes dotter inte klarar av att ha ett forhållande med barnets pappa, vilket MÅSTE vara alla andras fel, för hennes dotter är perfekt och då ska minsann alla andra få lida för hennes felfria dotter har minsann INTE någon skuld till att det inte funkar.

När fan ska föräldrar inse att ens barn INTE är felfria?
Varför skyddar de sitt barn med näbbar och klor som gör grova fel, istället för att reda ut det som har blivit "fel"?
Kan man alltid skylla på någon annan för att slippa ta sitt ansvar?
Vad händer med de barn som växer upp under dessa förhållanden, ja att ALLT är någon annans fel?
Är det undra på att världen ser ut som den gör??
Citera
2010-12-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Just det, FÖRÄLDRAR HAR BARA SKYLDIGHETER gentemot sina barn och deras rättigheter.
Skyldighet att tillse att barnet har en god och nära relation med HELA sin familj!

Vet så många fall där en bitter mormor är väldigt destruktiv och gör allt vad hon kan för att baktala, ljuga och omöjliggöra det för barnet att ha en kontakt med de som hon inte har godkännt så som barnets pappa, halvsyskon, farmor/farfar, farbror, kusiner...
Jo att mormor ser det som ett allvarligt misslyckande att hennes dotter inte klarar av att ha ett forhållande med barnets pappa, vilket MÅSTE vara alla andras fel, för hennes dotter är perfekt och då ska minsann alla andra få lida för hennes felfria dotter har minsann INTE någon skuld till att det inte funkar.

Varför skyddar de sitt barn med näbbar och klor som gör grova fel, istället för att reda ut det som har blivit "fel"?
Vad händer med de barn som växer upp under dessa förhållanden, ja att ALLT är någon annans fel?

En annan tanke är att mammor kan se kärleken mellan barn och pappa som ett hot till kärleken från barnet till sig själv. Att de inte klarar av att barnet älskar och tyr sig till den andra föräldern och vill ha barnet helt och hållet för sig själv och då kan putta bort pappan med alla möjliga medel.
Citera
2010-12-19, 17:49
Bannlyst
Citat:
En annan tanke är att mammor kan se kärleken mellan barn och pappa som ett hot till kärleken från barnet till sig själv. Att de inte klarar av att barnet älskar och tyr sig till den andra föräldern och vill ha barnet helt och hållet för sig själv och då kan putta bort pappan med alla möjliga medel.

Visst finns sånt, men nu säger ju pappan själv att han är en väldigt skrämmande person.

Barnet är fem år och har inte träffat pappan så mycket så det är nog inte konstigt att hon inte gillar någon som är hålögd, mager och brister i gråt hela tiden så mycket att inte ens en arbetsintervju ska gå att genomföra. Så ser Joakim på det själv.

I andra fall kan det naturligtvis vara på så sätt som du beskriver. Det gäller både mammor och pappor. Pappor brukar ju kunna känna sig utanför när barnet är nyfött när mamman och bebisen lever i symbios. De är van att ha mamman för sig själv och så hux flux ägnar hon sig åt någon annan. Men sånt brukar gå över.
Citera
2010-12-19, 17:54
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canil

Som svar på det jag fetstilat i ditt inlägg, nej, mammor har inte någon skyldighet att se till att barnet har en god och nära relation till hela barnets familj. Hon har en skyldighet att inte hindra att pappan har möjlighet att skapa en sådan relation med sitt barn, resten är faktiskt pappans ansvar.
Att jag har en god och nära relation till mitt barn är mitt ansvar, inte någon annans.
Jag fattar verkligen inte hur ni tänker ibland.

I det här fallet tycker jag verkligen inte att mormor verkar anse att hennes dotter är felfri. Hon såg ju till och med till att hennes dotter blev LVU:ad pga. sina problem när hon missbrukade droger i tonåren. Det gör knappast föräldrar som inte vill reda ut saker som blivit fel och anser att deras barn är perfekta.
Citera
2010-12-19, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara

Mamman hade inte deklarerat att hon skulle flytta längre bort hon heller - varför försöker du sprida den lögnen. Det som var sagt var att mannen skulle flytta ihop med mamman.

Citat:
[...]
Dock vägde som vanligt familjerättens "utredning" tyngre och jag förlorade vårdnaden. Jag fick umgänge varannan helg. Idag fick jag reda på att Min dotter nu kommer att få en ny pappa som är på gång att flytta ihop med mamman. Han är inte utredd. Han får spendera 26 dagar i månaden med min dotter och jag får 4. Jag kommer just från psykakuten och skriver detta med hjälp av Stesolid. Fick dock bara två stycken och vet inte hur lång tid det kommer att ta mig att komma över detta, eller om det ens går... Har gråtit två dagar i sträck och vill helst bara ge upp.
https://www.flashback.org/sp27672232
Mamman nekade inte umgänge under den här perioden -- de hade fungerande umgänge -- det var Joakim som började krångla och bråka när han fick kunskap om den nya mannen, inte mamman.
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim
Idag vill jag slå ett slag för en ny websida som kommit upp på weben. Singelplus heter den och det är en kontaktsida. "Jaha och vad är det som är så speciellt med det då? Såna finns ju hur många som helst." Jo, denna site riktar sig enbart till singelföräldrar och används i första hand inte till att hitta nya partners även om detta naturligtvis också är möjligt.

Jag har mina barn varannan helg och öven fast vi har jättemysigt ihop dessa få dagar så har mitt största bekymmer varit att det inte finns många andra barn här i närheten vilket resulterat i en akut kompisbrist för både dottern och sonen dessa helger.
Så jag satte in en annons på singelplus och efterlyste andra singelföräldrar som hade barn i samma ålder och som hade liknande problem. I förra veckan fick jag svar från en mamma i Göteborg som hade en son i samma ålder som min dotter, och vi bestämde oss för att prova om hennes son och min dotter skulle kunna tänkas fungera ihop. I helgen gick det hela av stapeln.[...]
https://www.flashback.org/sp27672215
Joakim själv uttalar vilka känslor det handlar om -- och det är inte flytt från orten han talar om -- det är sina känslor för mamman.

Citat:
Postat av: Daddy
Tack för allt stöd och alla vänliga ord.*
Mamman till min dotter är en av alla kvinnor som växt upp utan pappa, och med en mamma som eldar på hennes sjukliga vanföreställningar. Jag önskar mest av allt att hon en dag förstår att också hon är värd kärlek, och att män och pappor inte är dom demoner hon fostrats till att tro. Däri ligger nämligen problemet. Feminismen fostrar kvinnor och män till att hata varandra. Hur länge skall vi låta dom hålla på? Jag älskar henne fortfarande, och ser henne och dottern fortfarande som min familj. Det är därför mitt hjärta nu krossats i så många bitar att jag undrar om det någonsin går att laga igen.*
2008-10-22 @ 18:21:37*
https://www.flashback.org/sp27672232

Det blir lite fånigt när du förnekar och försöker skriva om hans egna ord i frågan.
Citera
2010-12-19, 18:03
Bannlyst
Citat:
Jag blandar ingenting. Jag refererar också till vad J säger. Jag har också försökt få fram vad jag tycker och det jag ser är en mormor som hjälper till så mycket hon kan för att hindra flickan från att vara från pappan. Jag ser att hon blandar sig i. Jag ser att flickan har andra släktingar som också är helt fråntagna henne.

Du pratar mycket om mormor, men du har liksom aldrig något att säga. Du kan inte ge ens ETT exempel på vad mormor ska ha gjort mer. Möjligen det att hon har bil och körkort. Det är ju förstås fasansfullt.

Det hjälper inte hur många gånger du skriver att du "ser" att mormorn är den som gör något eller att du "känner" att mormorn gör något. Du kan ju inte ens komma med ETT exempel på vad hon skulle ha gjort. Det är ju helt enkelt bara fantasier.

Det finns väl inget som säger att mormor gör nåt överhuvudtaget egentligen? Det enda vi vet är att "Jocke" anser sig vara så skrämmande att det inte finns en arbetsgivare som skulle ge hon ett jobb pga det. Det är vad vi vet.

Men jag kanske har fel, och det kan ju du visa genom att berätta vad mormor har gjort för fel i dina ögon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in