Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Våras? Intervjuer? Du gillar att traggla det där om och om igen va? Jag får väl ha vilken uppfattning jag vill?
Ja svaret på att mamman är den som har gjort så att barnet är skrämt för Joakim blir varje gång den att Joakim själv är hålögd, utmärglad, har ett diagnosticerat handikapp och brister i gråt så att han inte kan få något jobb för han ser så jävlig ut och gråter samtidigt. Varje gång. Det är riktigt.
Så länge du inte kan ta in alla parametrarna som Joakim själv lägger fram så håller din uppfattning men om du tar in vad jag säger så ser du att det är väldigt troligt att barnet är rädd för sin pappa av de skäl som faller på honom.
Tar du in allt vad Joakim säger så ser du att det att hans snyftvalser inte stämmer.
Samma som att Joakim skriver ut att allt är okej med umgänget, för både sonen och dottern men när mamman ska flytta ihop blir det panik för att han älskar mamman. För det är ju så att sonen också har en styvpappa och där blir hans reaktion alls icke sån när han kommer in i bilden.
Joakim har skrivit att han älskar mamman, ser henne som sin familj. Och han vill ha tillbaka den. Han kan inte acceptera att hon lämnat honom. Joakim var den som lämnade sonens mamma, men här är Joakim upprörd för att han har blivit lämnad.