2010-12-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Du är så dum så klockorna stannar. Det är väl ingen resort de är på.

De har ett "jobb" att göra.

Så i din värld ska en 6-åring vända sig till personalen? Det gör knappast en 6-åring. Hon blir utåtagerande och det är mamman som kan och ska ta de stötarna. Inte någon personal som hon omöjligt kan känna. Det är det ingen i personalen som anser heller.

Du har inga barn va?

De är väl där av en anledning va? För hjälp osv? Och så drar man därifrån två gånger med en dominant mormor som hjälp. Fint!!
Citera
2010-12-19, 16:43
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
2008-10-27

Citat:

Det är åtta dagar mellan kommentarerna. Hans vårdnadstvist är lite avhängig detta. Bloggandet är ju en del i vårdnadstvisten.
Men var står det att han är svartsjuk på mannen? Det står att han tycker att det är jobbigt att en annan man får vara med hans dotter. Det har inget med svartsjuka ang mamman. Fattar du inte det?
Är det detta du har gapat dig blå om i flera månader?
Klart man som umgängesförälder kan känna så, det är väl ok? Det är inget fel i de känslorna och han är absolut inte ensam på något sätt.
Nu är du mer än lovligt barnslig JanHemming. Väx till dig lite så skall du se att det blir bättre.
Citera
2010-12-19, 16:45
Bannlyst
Citat:
Du är så dum så klockorna stannar. Det är väl ingen resort de är på.

De har ett "jobb" att göra.

Så i din värld ska en 6-åring vända sig till personalen? Det gör knappast en 6-åring. Hon blir utåtagerande och det är mamman som kan och ska ta de stötarna. Inte någon personal som hon omöjligt kan känna. Det är det ingen i personalen som anser heller.

Du har inga barn va?

Det tar antagligen lång tid för en person som just fyllt sex år att hämta sig från det här äventyret. Jag skrev att det självklart var värt det om det innebar att far och dotter fick en bra kontakt.

Det kan ta flera år att hämta sig. Ska hon nu slitas ifrån mamman och placeras i olika fosterfamiljer så kan man ju tänka sig att hon aldrig hämtar sig. Hon får skador för restern av livet av det här.

Och Joakim gjorde den bedömningen att det var viktigt att få tala om på internet att han pratat med mamman. TVÅ gånger dessutom.

Stackars barn.
Citera
2010-12-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast där vill jag nog försvara Joakim, att vilja ge sitt barn en rolig tillvaro med normala aktiviteter under umgänget ser jag absolut inget fel i. Där han bor finns inte så mycket barnfamiljer, då fixar han så att barnet får umgås med andra barn ändå - bra och pedagogiskt anser jag.
Andra bor ju ofta i barnrike områden och kan gå till lekplatsen eller låta barnen leka på gården. Umgänge skall ju inte behöva innebära isolering. Kreativt tänkt tycker jag - och tydligen finns det fler med samma tankegångar eftersom sidan finns.

Tyvärr kan vi ju se en hel del tragedier som resultat av att människor vägrat acceptera att den separerade parten inte längre ingår i begreppet "min" och/eller "familj". När tanken inte är ömsesidig så är den helt enkelt inte sund.

Jag håller med Micro113. Det var iaf ett försök till att normalisera barnens vistelser hos JR. Det är bra att ge sina barn lite blandning av allting.

När jag nu tänker på det, är det inte lite märkligt att JR nu inser vikten av barnets behov av skola, vänner och ett vanligt liv. ist för att häcka på UH?
Citera
2010-12-19, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Men var står det att han är svartsjuk på mannen? Det står att han tycker att det är jobbigt att en annan man får vara med hans dotter. Det har inget med svartsjuka ang mamman. Fattar du inte det?
Klart man som umgängesförälder kan känna så, det är väl ok? Det är inget fel i de känslorna och han är absolut inte ensam på något sätt.
Nu är du mer än lovligt barnslig JanHemming. Väx till dig lite så skall du se att det blir bättre.

Menar du att du sitter på internet och skriver att Joakim inte bryr sig om sin son?

För det inte mammorna det beror på så är det ju barnen. Han känner alltså svartsjuka för att en styvpappa får träffa hans dotter. Men när det är hans son så bryr han sig inte.

Hur kan du sitta och skriva det? Du vet att sonen är läskunnig?

Jag tror att det är pga att han ser dotterns mamma som sin familj. Han säger själv att han har såna känslor för dotterns mamma. Han älskar henne ju skriver han.
Senast redigerad av JanHemming 2010-12-19 kl. 16:51.
Citera
Medlem
Citat:

Jaha, så han menade inte att han skrev att han älskade mamman ff?

Han/ ni är verkligen konstiga prickar.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du måste ha missat mitt inlägg, så jag ger dig reprisen på ett av citaten från hans gamla blogg.

Läs och begrunda. Det här handlar om mamman. Det här är när han får reda på att mamman skall flytta ihop med en ny -- inte flytta iväg, en ny man skall flytta in hos mamman. Jag kan lyfta fram också detta igen om du vill. Du behöver bara säga till.
Citat:
Postat av: Daddy
Tack för allt stöd och alla vänliga ord.*
Mamman till min dotter är en av alla kvinnor som växt upp utan pappa, och med en mamma som eldar på hennes sjukliga vanföreställningar. Jag önskar mest av allt att hon en dag förstår att också hon är värd kärlek, och att män och pappor inte är dom demoner hon fostrats till att tro. Däri ligger nämligen problemet. Feminismen fostrar kvinnor och män till att hata varandra. Hur länge skall vi låta dom hålla på? Jag älskar henne fortfarande, och ser henne och dottern fortfarande som min familj. Det är därför mitt hjärta nu krossats i så många bitar att jag undrar om det någonsin går att laga igen.*
2008-10-22 @ 18:21:37*
URL:*http://daddys.blogg.se/

Edit;
Han tillskriver dessutom en kvinna som uppenbarligen är så pass full av kärlek för en man att hon vill leva samman med denna -- hat för alla män. Varför då. Alla män hatar hon ju uppenbarligen inte - och älskad är hon ju, av en annan man.
Senast redigerad av micro113 2010-12-19 kl. 16:51.
Citera
2010-12-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
De är väl där av en anledning va? För hjälp osv? Och så drar man därifrån två gånger med en dominant mormor som hjälp. Fint!!

Nu tror jag du missat en väsentlig sak. Mamman har inga problem med sitt barn. Pappan har enligt egen utsago problem med allt och alla. Kanske pappan kan stanna kvar och få hjälp?

Vart läser jag att mormodern är dominant?
Citera
2010-12-19, 16:59
Medlem
Citat:
Nu tror jag du missat en väsentlig sak. Mamman har inga problem med sitt barn. Pappan har enligt egen utsago problem med allt och alla. Kanske pappan kan stanna kvar och få hjälp?

Vart läser jag att mormodern är dominant?

Nä, mamman har inga problem med sitt barn, hon har problem med att flickan älskar sin far. Om pappan är kvar har jag ingen aning om. Alla inblandade behöver hjälp, det är ju tydligt att det framkommer i den här tråden.

Om mamman fortfarande är försvunnen och någon vet var hon och barnet befinner sig, så är isf den personen kanske skyldig? För medhjälp eller åtminstone en medbrottsling.

Ja, min uppfattning är helt klart att mormodern är dominant.
Citera
2010-12-19, 17:05
Bannlyst
Citat:
Nä, mamman har inga problem med sitt barn, hon har problem med att flickan älskar sin far. Om pappan är kvar har jag ingen aning om. Alla inblandade behöver hjälp, det är ju tydligt att det framkommer i den här tråden.

Om mamman fortfarande är försvunnen och någon vet var hon och barnet befinner sig, så är isf den personen kanske skyldig? För medhjälp eller åtminstone en medbrottsling.

Ja, min uppfattning är helt klart att mormodern är dominant.

Din uppfattning? Jaha du har en egen uppfattning om mormor. Visste inte att du var så insatt.

Mamman har inte flyttat till annat land med barnet, utan medverkat så gott det har gått att pappan och dottern ska träffa. Han kommer ju inte alltid ihåg träffarna och sen så har barnet blivit skrämd i våras. När Joakims ansikte var vanställt och han säger ju själv att han inte kan göra en arbetsintrvju för att han ser så illa ut och bara gråter.

Men du sa i går att det bara var när han skulle söka jobb som han grät?
Citera
2010-12-19, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Din uppfattning? Jaha du har en egen uppfattning om mormor. Visste inte att du var så insatt.

Mamman har inte flyttat till annat land med barnet, utan medverkat så gott det har gått att pappan och dottern ska träffa. Han kommer ju inte alltid ihåg träffarna och sen så har barnet blivit skrämd i våras. När Joakims ansikte var vanställt och han säger ju själv att han inte kan göra en arbetsintrvju för att han ser så illa ut och bara gråter.

Men du sa i går att det bara var när han skulle söka jobb som han grät?

Våras? Intervjuer? Du gillar att traggla det där om och om igen va? Jag får väl ha vilken uppfattning jag vill?
Citera
2010-12-19, 17:16
Bannlyst
Citat:
Våras? Intervjuer? Du gillar att traggla det där om och om igen va? Jag får väl ha vilken uppfattning jag vill?

Ja svaret på att mamman är den som har gjort så att barnet är skrämt för Joakim blir varje gång den att Joakim själv är hålögd, utmärglad, har ett diagnosticerat handikapp och brister i gråt så att han inte kan få något jobb för han ser så jävlig ut och gråter samtidigt. Varje gång. Det är riktigt.

Så länge du inte kan ta in alla parametrarna som Joakim själv lägger fram så håller din uppfattning men om du tar in vad jag säger så ser du att det är väldigt troligt att barnet är rädd för sin pappa av de skäl som faller på honom.

Tar du in allt vad Joakim säger så ser du att det att hans snyftvalser inte stämmer.

Samma som att Joakim skriver ut att allt är okej med umgänget, för både sonen och dottern men när mamman ska flytta ihop blir det panik för att han älskar mamman. För det är ju så att sonen också har en styvpappa och där blir hans reaktion alls icke sån när han kommer in i bilden.

Joakim har skrivit att han älskar mamman, ser henne som sin familj. Och han vill ha tillbaka den. Han kan inte acceptera att hon lämnat honom. Joakim var den som lämnade sonens mamma, men här är Joakim upprörd för att han har blivit lämnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in