2010-12-19, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är nog häri som skillnaden ligger;

Detta gäller nog inte åt det hållet -- där var det väl han som lämnade om jag minns rätt. När mannen lämnar kanske kvinnan har rätt att börja om.

Ja antagligen är det så. Att se sitt ex. som sin är scary.

Om det inte är så att det beror på att han gör skillnad på grund av mammorna så är det ju på grund av barnen. Nån orsak finns det ju att han kan acceptera att sonens mamma flyttar ihop men inte dotterns mamma.

För det är ju skillnad på dessa två. Bevisligen.
Senast redigerad av JanHemming 2010-12-19 kl. 16:08.
Citera
2010-12-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Vem har pratat om att vara "perfekt"?
Men det finns väl gränser för vad man kan och SKA göra för sitt barn, det kan man faktiskt kräva av en förälder.

Nej, jag knarkar inte alls, men med tanke på frågan så, gör du det?

Har insett att du inte bryr dig om barns bästa, vilket är beklagligt.

OM nu JR stalkar mamman, VARFÖR har det blivit så?
För det kan väl INTE ha med mammans sätt att hantera situationen som har gjort att det blivit såhär?

Är det så konstigt om det nu skulle vara så att pappan "uppvisar ett moraliskt förfall" med tanke på den situation han har dragits in i genom denna vedervärdiga VT?

Alltså, har jag frågat dig om några råd gällande uppfostran av barn.

Nej, jag dricker inte ens alkohol, men ibland får jag lust att pröva på det. Det kommer över mig när jag stöter så´na som dig och dina polare.

Den enda som jag uppriktigt månar om är barnet. Så det känns verkligen som om du inte förstår vad jag skriver. Och om du förstår vad jag skriver så menar du att jag ljuger. Du kan väl ta fram mina inlägg som bevisar det du säger så tar vi det igen.

Vet du? Du är en fullständig idiot! Hur kan man säga, mer eller mindra att mamman är skyldig till att JR stalkar henne. Det är den vanligaste ursäkten som kvinnomisshandlare använder sig av. Jo men visst seruatt. Du är verkligen inte en serös debattör. Mamman ska skylla sig själv för att JR lider av vanföreställningar och trakasserar barnet, mamman och mormor. Tycker du att någon som blivit nerslagen på gatan kan skylla sig själv. Han gick ju där! *skakar på huvudet*

Pappan? Han är inte indragen. Det är ju han som startat det iom att mamman presenterade en kärlek som hon ville dela sitt liv med. Så jag kan nog äta min gamla hatt om inte saker och ting lugnar ner sig om JR inser vad han håller på med.

Meeeeeeeeeeeeeeeen nu gör han ju inte det. Så läget kommer inte att förändras för någon, JR kan inte låta mamman vara. För i grund och botten ser JR bara sitt barn som ett vapen. Ung som när han bad sonen 11 år skriva ett brev till domaren, Det är så patetiskt så för mig är en gåta att JR har alla dessa "Daddyister" bakom sig. Eller ?
Citera
2010-12-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Varför inte då söka hjälpen på plats där hon var, på UH? Varför dra därifrån, två gånger??

Du måste ha missat något. Mamman är inte jagsvag i sin mammaroll. Det är JR som behöver hjälp.

Jag var inte där, jag vet inte vad hon hade för bevekelsegrunder. Ska jag gissa så har det varit ett rent helvete. Det har inte fört någonting framåt, och båda barnet och mamman mådde dåligt av den konstlade situationen.
Citera
2010-12-19, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Du måste ha missat något. Mamman är inte jagsvag i sin mammaroll. Det är JR som behöver hjälp.

Jag var inte där, jag vet inte vad hon hade för bevekelsegrunder. Ska jag gissa så har det varit ett rent helvete. Det har inte fört någonting framåt, och båda barnet och mamman mådde dåligt av den konstlade situationen.

Jag gissar att hon lämnade för att AITS skrev i den här tråden. Att Joakim lämnar ut mamman till någon som AITS som redan i maj längtade efter att barnet skulle få vara utan sin mamma är höjden av okänsligthet tycker jag. Att AITS sen briljerar på internet med uppgifter om mamman måste ju kännas överjävligt. Men AITS är nog viktigare för Joakim än mamman och barnet eftersom han valde som han gjorde?
Citera
Medlem
Den där annonseringen ang. kompisar till barnen tyckte jag var mycket tragisk, att inte kunna sysselsätta sig med sina barn under så få dagar.
Många familjer passar ju på att umgås med varandra just under helgerna, gör lite utflykter osv.

Om man som vissa räknar exet som sin familj, hänger man då ut och smutskastar dessa på nätet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Du minns säkert den där middagen 2008 som jag nämnt tidigare, det som redogjordes inför mig ger en annan bild. Det talar kronologin för.
Att frustrationen över att inte få träffa sitt barn, blev djupare i tanken om att någon annan skulle ta över papparollen. Det var där kärnan av känslan låg, det håller jag för uppriktigt, hurvida andras spekulationer att det fanns andra känslor, så kan man naturligtvis inte sudda bort fakta att en skillsmässa har längre läketid.

Den uttalade oron gällde kontakten med barnet och det har hela tiden följt som en röd tråd i J agerande. Mamman har vägrat. Om än hon inför skranket vill påskina annan bild eller att detta är seriöst, måste man fråga sig, vad hindrar henne?

Du tycks acceptera allt för din vän JR.

Inser du verkligen inte själv att mamman inte är ond och dum allt rakt igenom?

Du är onyanserad på barnets bekostnad. Det är INTE barnets bästa.
Citera
2010-12-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Det som är lite konstigt, eller lite mer än konstigt är ju att han kan acceptera att hans sons mamma har ett förhållande och att den mannen träffar sonen mer än vad Joakim gör.

Älskar han inte sonen kanske?

Men har klockorna stannat eller? Är det nån tvist där? Har hon anklagat honom? Finns ju tusen skillnader mellan den modern och den andra.
Citera
2010-12-19, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Du tycks acceptera allt för din vän JR.

Inser du verkligen inte själv att mamman inte är ond och dum allt rakt igenom?

Du är onyanserad på barnets bekostnad. Det är INTE barnets bästa.

Det är lite graverande att Joakim på middagar med främmande lämnar ut mamman också. Har för mig att Pinglaklara pratat om nån middag där han träffat Joakim och han genast lämnat ut mamman. Det är ju fan inte sunt nånstans.

Och varför pratade han inte om att han inte fick träffa sonen mer än varannan helg? Älskar inte Joakim sin son? Bara dottern?
Citera
2010-12-19, 16:21
Bannlyst
Citat:
Men har klockorna stannat eller? Är det nån tvist där? Har hon anklagat honom? Finns ju tusen skillnader mellan den modern och den andra.

VA!? Vill Joakim träffa dottern mer för att han känner sig anklagad av hennes mamma?

Och han vill träffa sonen mindre tid för att hans mamma inte har anklagat honom för något?
Citera
2010-12-19, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den där annonseringen ang. kompisar till barnen tyckte jag var mycket tragisk, att inte kunna sysselsätta sig med sina barn under så få dagar.
Många familjer passar ju på att umgås med varandra just under helgerna, gör lite utflykter osv.
Fast där vill jag nog försvara Joakim, att vilja ge sitt barn en rolig tillvaro med normala aktiviteter under umgänget ser jag absolut inget fel i. Där han bor finns inte så mycket barnfamiljer, då fixar han så att barnet får umgås med andra barn ändå - bra och pedagogiskt anser jag.
Andra bor ju ofta i barnrike områden och kan gå till lekplatsen eller låta barnen leka på gården. Umgänge skall ju inte behöva innebära isolering. Kreativt tänkt tycker jag - och tydligen finns det fler med samma tankegångar eftersom sidan finns.

Citat:
Om man som vissa räknar exet som sin familj, hänger man då ut och smutskastar dessa på nätet.
Tyvärr kan vi ju se en hel del tragedier som resultat av att människor vägrat acceptera att den separerade parten inte längre ingår i begreppet "min" och/eller "familj". När tanken inte är ömsesidig så är den helt enkelt inte sund.
Citera
2010-12-19, 16:24
Bannlyst
Citat:
Tyvärr så tolkar jag det inte som du gör.

Varför skriver du bara en mening åt gången? Blir du mycket förvirrad annars?

Joakim hade umgänge lika mycket med bägge barnen. Sen blir han upprörd när dotterns mamma ska flytta ihop med någon. Varför?

Betyder alltså sonen mindre för honom?
Citera
2010-12-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Jag gissar att hon lämnade för att AITS skrev i den här tråden. Att Joakim lämnar ut mamman till någon som AITS som redan i maj längtade efter att barnet skulle få vara utan sin mamma är höjden av okänsligthet tycker jag. Att AITS sen briljerar på internet med uppgifter om mamman måste ju kännas överjävligt. Men AITS är nog viktigare för Joakim än mamman och barnet eftersom han valde som han gjorde?

Absolut finns den parametern också.

Hur någon ens kan önska ett barn att bli bortsliten från sin trygghet är för mig en gåta. Klart att mamman blir påverkad av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in