2010-12-16, 17:52
Medlem
KiaWs avatar
Inga bra nyheter alls!
Det var ju inte många dagar sedan AITS berättade att mamman och D pratat ordentligt med varandra...vad sjutton är det som hänt?
Citera
2010-12-16, 17:52
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Ja du, "Tuesday", saker och ting kan hända och tillfälligt lösas även utanför den värld du har direkt access till på ditt tjänsterum. Allt finns inte i offentliga register. Men det visste du ju redan antar jag. AIT:s uppgift stämmer (tyvärr)

Tråkiga nyheter dock, för alla inblandade i det här.
Mycket tråkiga nyheter. Hur kommer mamman ta detta när hon förstår vad hon har gjort, när hon inser att hennes handlande kan leda till att flickan omhändertags av myndigheter. Och hur mår barnet? Vad kommer att hända nu?
Citera
2010-12-16, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Mycket tråkiga nyheter. Hur kommer mamman ta detta när hon förstår vad hon har gjort, när hon inser att hennes handlande kan leda till att flickan omhändertags av myndigheter. Och hur mår barnet? Vad kommer att hända nu?

Tror du Joakim är nöjd?
Citera
2010-12-16, 18:13
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar

Ingen aning vad som händer nu. Är inte insatt i det senaste. Noterar dock att Tuesday (som är ytterst pålitlig när det gäller de offentliga register hon/han har tillgång till) att JR åberopat gemensam, inte enskild, vårdnad. Det tycker jag säger något om JR:s inställning till detta. Han vill ha en långsiktig lösning. Hade det varit jag hade jag direkt krävt enskild vårdnad.
Citera
2010-12-16, 18:17
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Tror du Joakim är nöjd?
Jag kan svara på det, då jag vet att han inte alls är nöjd. Han hoppades på något helt annat. Han trodde på mamman, att hon också ville ha ett slut på detta. Nu blir det ett helt annat läge, tyvärr.
Citera
2010-12-16, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag kan svara på det, då jag vet att han inte alls är nöjd. Han hoppades på något helt annat. Han trodde på mamman, att hon också ville ha ett slut på detta. Nu blir det ett helt annat läge, tyvärr.

Jaha, har de grälat.
Citera
2010-12-16, 18:20
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Ingen aning vad som händer nu. Är inte insatt i det senaste. Noterar dock att Tuesday (som är ytterst pålitlig när det gäller de offentliga register hon/han har tillgång till) att JR åberopat gemensam, inte enskild, vårdnad. Det tycker jag säger något om JR:s inställning till detta. Han vill ha en långsiktig lösning. Hade det varit jag hade jag direkt krävt enskild vårdnad.
Det är väldigt många som hade krävt enskild vårdnad i detta läge oavsett om det hade varit en mamma eller pappa. Han vill ha en långsiktig lösning där både mamma och pappa får vara viktiga för deras dotter. Personligt vill jag dra mormor riktigt ordentligt i örat. Hon hjälper inte sin dotter genom att göra på det här viset, tvärtom.
Citera
2010-12-16, 18:20
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Jaha, har de grälat.
Varför tror du det? Inte vad jag vet i varje fall.
Det blir ju ett annat läge när hon för andra gången avviker med dottern från utredningshemmet, det var inte så Jocke ville ha det.
Citera
2010-12-16, 18:24
Bannlyst
Citat:
Varför tror du det? Inte vad jag vet i varje fall.
Det blir ju ett annat läge när hon för andra gången avviker med dottern från utredningshemmet, det var inte så Jocke ville ha det.

Naj jag tänkte att Joakim pratar om försoning och mamman kanske inte alls är intresserad av det med tanke på Joakims internetaktiviteter och hur han förstört för dottern. Det kan nog vara svårt att bara lägga av det som ett klädesplagg. Joakim har ju inte varit särskilt smidig. Han har ju förstört möjligheterna till samarbeta. Nu kommer antagligen flickan att omhändertas och så får hon flytta till pappa eller placeras i något hem. Mamman är ju kört nu. Synd att Joakim inte är nöjd. Nu heller liksom.
Citera
2010-12-16, 18:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det är väldigt många som hade krävt enskild vårdnad i detta läge oavsett om det hade varit en mamma eller pappa. Han vill ha en långsiktig lösning där både mamma och pappa får vara viktiga för deras dotter. Personligt vill jag dra mormor riktigt ordentligt i örat. Hon hjälper inte sin dotter genom att göra på det här viset, tvärtom.
Jo, men jag fattar faktiskt inte...har han sökt gemensam vårdnad efter att mamman stuckit?
Jag får inte ihop det faktiskt...om läget är sådant att mamman avviker så är ju det ingen god grund att få igenom en gemensam vårdnad?

Varför har mamman avvikit? Handlar det om VTn (dvs något mellan D och mamman), eller beror det på annat?
Citera
2010-12-16, 18:25
Medlem
Robacks avatar
Citat:

Det har väl varit hans tanke från början. Såsom jag har förstått det.

PS: Chatta inte med trollen.DS
Citera
2010-12-16, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jo, men jag fattar faktiskt inte...har han sökt gemensam vårdnad efter att mamman stuckit?
Jag får inte ihop det faktiskt...om läget är sådant att mamman avviker så är ju det ingen god grund att få igenom en gemensam vårdnad?

Varför har mamman avvikit? Handlardet om VTn (dvs något mellan D och mamman), eller beror det på annat?

Min tanke också. Att ha gemensam vårdnad nu för att han ska få diskutera beslut med mamman och fortsätta ha kontakt med henne fast hon så tydligt visar att hon inte vill är konstigt.

Han sökte ju enskild vårdnad och ville ha barnet boende hos sig tidigare om jag fattat det rätt. Varför har han ändrat sig nu? Var det inte barnet som var det intressanta? Nu fattar jag inte hur han resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in