2010-12-10, 18:10
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Det tror inte jag att han gör. Har du provat själv att föra fram något du brinner för, något du har erfarenhet av, internationellt? Du kanske skulle prova? Man vet ju aldrig...
Han behärskar engelska alldeles ypperligt om du frågar mig.

Hans engelska är ok, men absolut inte alldeles ypperlig, om du frågar mig. Det är bättre om han håller sig till ett språk han behärskar bättre om han vill ha ut sitt budskap. Vill han ha ut det på ett annat språk så låt någon annan översätta det.
Citera
2010-12-10, 20:19
Medlem
Uppriktigt sagt. JR har fått storhetsvansinne.

Han är medioker på engelska. Jag är heller ingen stjärna men mina 3 som går 2:an 4:an 6:an är. De gav knappt godkänt, den ena trodde att de kunde vara ett översättarrogram, för hon menade på att det var lite väl kryckigt.

Hur som helst JR har inte tiden att sitta och ropa upp och hojta på uppmärksamhet på nätet. Han ska skaffa sig ett liv, för sig och sina barn.

Han är så´n dåre så jag vet snart inte vad jag ska säga. Han har ju svårt att nå ut med sitt rättshaveristiska skivande här i Sverige. Hur fan ska det gå på engelska? Och vilka vänder han sig till?

Jag finner faktiskt er "Daddyister" riktigt konstiga. Först en påstådd misshandel. Tom startades en tråd om det. En tråd som inte levde så länge. Undrar varför? Hmmm.. Misshandeln av Jr blev till en "tumme". Så kom stora kärleken, Maria som skulle hjälpa JR efter 2 veckors relation. Maria tyckte vi andra var dårar, för det hade hon läst sig till. Men å andra sidan så var hon aldrig här och läste.. Jaja.. Sen bad AITS oss att sluta skriva, enligt mammans önskan? Ja nu hade ju inte AITS någon direkt kontakt med mamman, men JR vidareförmedlade att mamman gärna ville det. Jasså? JR och mamman var nu så såta vänner att mamman bad JR som bad AITS. Men visst serru.. Och nu då, Jr har fått många vänner, många, många som blev nära med djup vänska på 3-4 inlägg på halvmedioker engelska.

Vem tror ett ögonblick på dessa påståenden? Så snart man ställt fördjupande frågor i ämnet så försvinner "budbäraren" på något mysko vis. Sn talar de aldrig mer om ämnet? Alltid samma mönster.

Du "thesketiker" Vad du tror om min läsförståelse skiter jag högaktningsfullt i. Om det vore lite jävlar annama i dig så skulle du kommentera varför du inte tycker si eller så.

Dina inlägg ser enbart infantila ut.
Citera
2010-12-10, 21:01
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Uppriktigt sagt. JR har fått storhetsvansinne.

Han är medioker på engelska. Jag är heller ingen stjärna men mina 3 som går 2:an 4:an 6:an är. De gav knappt godkänt, den ena trodde att de kunde vara ett översättarrogram, för hon menade på att det var lite väl kryckigt.

Hur som helst JR har inte tiden att sitta och ropa upp och hojta på uppmärksamhet på nätet. Han ska skaffa sig ett liv, för sig och sina barn.

Han är så´n dåre så jag vet snart inte vad jag ska säga. Han har ju svårt att nå ut med sitt rättshaveristiska skivande här i Sverige. Hur fan ska det gå på engelska? Och vilka vänder han sig till?

Jag finner faktiskt er "Daddyister" riktigt konstiga. Först en påstådd misshandel. Tom startades en tråd om det. En tråd som inte levde så länge. Undrar varför? Hmmm.. Misshandeln av Jr blev till en "tumme". Så kom stora kärleken, Maria som skulle hjälpa JR efter 2 veckors relation. Maria tyckte vi andra var dårar, för det hade hon läst sig till. Men å andra sidan så var hon aldrig här och läste.. Jaja.. Sen bad AITS oss att sluta skriva, enligt mammans önskan? Ja nu hade ju inte AITS någon direkt kontakt med mamman, men JR vidareförmedlade att mamman gärna ville det. Jasså? JR och mamman var nu så såta vänner att mamman bad JR som bad AITS. Men visst serru.. Och nu då, Jr har fått många vänner, många, många som blev nära med djup vänska på 3-4 inlägg på halvmedioker engelska.

Vem tror ett ögonblick på dessa påståenden? Så snart man ställt fördjupande frågor i ämnet så försvinner "budbäraren" på något mysko vis. Sn talar de aldrig mer om ämnet? Alltid samma mönster.

Du "thesketiker" Vad du tror om min läsförståelse skiter jag högaktningsfullt i. Om det vore lite jävlar annama i dig så skulle du kommentera varför du inte tycker si eller så.

Dina inlägg ser enbart infantila ut.
Bla bla bla...
Det fetade.
Jag antar att du menar mig med det, då kan jag berätta för dig att en magsjuk son är långt mer viktigare än att sitta här och skriva till dig med dina inbyggda skygglappar.
Citera
2010-12-10, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Vad skillnaden är? Ingen alls förutom att han verkar ha fått det ännu värre nu på engelska. Dottern och mamman blir uthängda för allt fler människor. Det tycker jag personligen inte är så lyckat för dottern. Det är ett barn vi pratar om här.

Jag tycker inte barnen ska hängas ut alls, men du är alltså av motsatt uppfattning. Ju fler människor som läser om polisförhöret med flickan desto bättre?
Joakim skiter idag i utredningspersonalens omdömen på utredningshemmet. Han vet att de granskar och kritiserar hans internetbeteenden, han har gett upp.
Därför fortsätter Joakim hänga ut mamman och dottern, det är hans "hämnd".
Vuxet? Näe!

Joakim är rätt körd och ni som säger er vara hans vänner borde i denna stund hjälpa honom över hans destruktivitet, ni har själva hintat att han skulle kunna komma att skada sig själv eller sin lilla dotter. Hjälp honom för sjutton eller larma soc och polis, detta är inte friskt.
Citera
2010-12-10, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Bla bla bla...
Det fetade.
Jag antar att du menar mig med det, då kan jag berätta för dig att en magsjuk son är långt mer viktigare än att sitta här och skriva till dig med dina inbyggda skygglappar.
Så du menar att du inser att sjuka barn med nedsatt förmåga är viktigare än Joakim, intressant. Tänk att Joakim inte tycker det när det gäller hans egen dotter, då heter det att mamman är umgängessaboterande.
Citera
2010-12-11, 07:42
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
AITS

Nu har väl jag inte ifrågasatt vad du gör eller inte. Jag kan bara konstatera att sonen borde vara död om han har haft magifluensa så länge. Kanske kan du svara på frågorna nu?

Du tror inte att vi hade haft en mer givande diskussion om du hade bemött mitt påstående med fakta?

Skygglappar för vad då?

Uppnått 8000 inlägg? Och?

nu vet jag ju att jag är långt ifrån 8000 men jag undrar vad du har m det att göra och hur det påverkar dig?

Och framför allt vad tillför ni 2 för viktigt i denna tråd?

Skygglappar för vad mamman syssar med.
HenrikJ: Du har uppenbarligen INGEN aning om vad som sker på utredningshemmet, skönt
Citera
2010-12-11, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Skygglappar för vad mamman syssar med.
HenrikJ: Du har uppenbarligen INGEN aning om vad som sker på utredningshemmet, skönt

Hur känns det att leva i en fantasivärld?

Du tar inte åt dig av det du själv ser Joakim gör? Hur känns det att förneka att han först säger en sak och sedan en helt motsatt? Att han säger att han mår så dåligt att han skrämmer arbetsgivare så de inte ens skulle anställa honom men att han är så lugn och harmonisk att det måste bero på något annat att barnet blir skrämt?

Hur ser du på hans påstående om att han själv beslutade att stänga ner sin blogg och att han inte alls var tvingad till det som sen går över till att på engelska bli att han blev tvingad av myndigheterna.

Hur gör du för att förtränga vitt blir svart av Joakim? Hur fungerar det rent praktiskt att stänga ut sånt här? Hör du Joakims röst mala sin sanning och sen tränger du ute det du faktiskt inser inte går ihop?

Det som händer på utredningshemmet kommer vi alla och få ta del av så småningom. Det är ingen brådska med det. Mammans inställning att det är viktigt att dottern får träffa pappan är ju dokumenterad. Jag förstår inte vad som skulle ha ändrats nu?
Citera
2010-12-11, 09:27
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Ja bloggen och engagemanget når mycket längre än vi anar, den ger röst åt många, jag tror inte ens JR själv, inser vilken insats han gjort i samhällsdebatten, det brukar bli bäst när det sprunget ur drivkrafter självupplevda äkta känsla, utan annan drivkraft än just frustration och rättsmedvetande.
Just det motståndet som Jocke nu får uppleva är precis det som gör att jag vet att den är viktig. Önskan att få bort Jocke är så stark och ger motsatt effekt istället.
Citera
2010-12-11, 09:33
Bannlyst
AITS
Det här var luddigt. Vad menar du med önskan om att få bort Joakim? Vad betyder "få bort" och vem har det som har en sån önskan vad det nu betyder? Och vad är motsatsen till att "få bort"?

Det bästa vore ju nu att Joakim och dottern fick en bra kontakt med varandra när de umgås på daglig basis i stället för att det ska gå lång till emellan. Jag hoppas att det blir det bästa av situationen. Men samtidigt så tycker jag att han är dålig på att samarbeta när han försöker hänga ut dottern och mamman internationellt och ökar på det där med utgängandet i stället för att minska det. På så sätt får han ju inte någon vårdnad tror jag.
Citera
2010-12-11, 10:09
Medlem
Jag ställer frågan igen, till er "Daddyister"!

Hur tycker ni mamman skulle ha gjort när hon skyddade sig och sitt barn från en full/tablettpåverkad ganska våldsam JR?

Eftersom jag inte har fått andra uppgifter än de som JR själv medgett, så förutsätter jag att JR talar sanning. Och har ni en annan åsikt än JR, i dessa uppgifter så förklara gärna det för mig isf, för då fattar jag än mindre.
Citera
2010-12-11, 10:14
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Jag ställer frågan igen, till er "Daddyister"!

Hur tycker ni mamman skulle ha gjort när hon skyddade sig och sitt barn från en full/tablettpåverkad ganska våldsam JR?

Eftersom jag inte har fått andra uppgifter än de som JR själv medgett, så förutsätter jag att JR talar sanning. Och har ni en annan åsikt än JR, i dessa uppgifter så förklara gärna det för mig isf, för då fattar jag än mindre.
Vem har lastat mamman för att hon stack? Det är det hon gör efteråt som är illa.
I går hade du så jäkla mycket dokument om Jocke så han skulle skita ner sig om han visste. I dag är det endast det från bloggen. Hur skall du ha det?
Citera
2010-12-11, 10:20
Medlem
TheS

Alltså, du menar alltså att en modererad blogg har högsta trovärdighet? Kom ner på jorden! Har man inget att dölja behöver man ingen moderering, så är det.

Jag undrar också vilka som är tacksamma mot JR? Det har jag iaf inte läst en rad om. Källa tack!

Enligt min syn på saken så har JR förstört väldigt mycket för de pappor som verkligen är i en kamp, med en moder som beter sig så som JR "vill" att hans ex ska bete sig. Just för att osynliga barnet i JR måste få uppmärksamhet och spela martyr. Kanske tigga lite utlänska pengar också. JR är en mycket tragisk/trasig person. Varför hjälper inte ni "Daddyister" honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in