2010-11-28, 02:35
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nehej! Vi kan bevisa det. Du säger faktiskt sexuell interaktion och diskuterar utifrån detta.

Vet du Lucky, nu är du alldeles särdeles fjantig. Kan inte du och CamillaD svara på min fråga till
er istället?

Förresten... Ni som har sådan koll på förhöret, Hur många gånger lektes snoppleken?
Var snoppen "rak"? Var någonstans initierar förhörsledarn ordet/handlingen som
"lurar" barnet att säga dessa saker?

Anser du att det faktiskt är så att hon tagit på snoppen men att det inte var en sexuell akt?
Jag menar mest eftersom du anser att det är just DET Micro ljuger om. Det skulle i så fall
betyda att själva händelsen har ägt rum, åtminstone enligt dig, annars är ju hela resonemanget
helt åt skogen.

Du kommer väl ihåg att husse sagt att det aldrig har hänt. Det enda han kunde komma på
var att hon ryckt tag i trumpeten på badhuset, varpå han talade om att man inte fick göra så.
Citera
2010-11-28, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaD
Källa på det? Fattar du inte att det är VAR du får dina uppgifter ifrån vil vill ha svar på
Jag tror du ljuger, du vet inte ett skit. Samma jäkla lögner som vanligt.

Uppriktigt sagt så finns ju allt detta redan sagt under kvällen och de senaste dagarna, ta dig tid och läs ordentligt kanske du förstår något. Just nu verkar du så uppjagad att du inte kan förstå. Så därför ta dig ordentigt med tid, backa några sidor och läs och du ska finna! Lycka till!

Dessutom undrar ju om du har alla hästar hemma som först frågor om något och sen säger att man ljuger om allt.

Men som sagt svaret på dina frågor finns i tråden.
Citera
2010-11-28, 02:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Anser du att det faktiskt är så att hon tagit på snoppen men att det inte var en sexuell akt?
Jag menar mest eftersom du anser att det är just DET Micro ljuger om. Det skulle i så fall
betyda att själva händelsen har ägt rum, åtminstone enligt dig, annars är ju hela resonemanget
helt åt skogen.

Menar du att jag verkligen anser att händelsen ägt rum? Var anser jag i så fall detta? Det är ju så att jag analyserar micros påståenden.
Citera
2010-11-28, 02:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Menar du att jag verkligen anser att händelsen ägt rum? Var anser jag i så fall detta? Det är ju så att jag analyserar micros påståenden.
Nej Lucky - du analyserar inte mina påståenden, du fabricerar påståenden och tolkningar som du försöker påföra mig.

Det är stor skillnad på det.
Citera
2010-11-28, 02:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej Lucky - du analyserar inte mina påståenden, du fabricerar påståenden och tolkningar som du försöker påföra mig.

Det är stor skillnad på det.

På vilket sätt fabricerar jag?
Citera
2010-11-28, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag gör ett tillfälligt besök på tråden, vilken dessutom har spårat ur mer än någonsin.

Jag har precis pratat med Jocke, han och exet har nu börjat att kunna samtala.
Jocke frågade henne om hon visste vad som skrevs på flashback och hon visste om det, vilket hon mår väldigt dåligt av. Hon är förtvivlad över vad som skrivs om deras dotter, hon är orolig för hur det som skrivs här kan påverka flickan. Jag ber er alla, lugna ner er. Visa henne och dottern den respekten även om några av er skulle kunna gå genom eld för att ge Jocke på "truten".

Jag kan inte mer än att vädja till er att tänka på flickan i varje ord ni skriver.

2010-11-23, 21:46 skrevs det här inlägget. Då var mamman förtvivlad över vad som skrevs i tråden.

Ett dygn senare skriver CamillaD att om mamman skriver i tråden så har det med vårdnadstvisten att göra och försämrar för mamman. Och idén är född att sprida det rykten för att försämra för mamman i vt. och för att hjälpa Joakim.
Citera
2010-11-28, 04:28
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Nej det gör du inite, du bara fjantar dig och vrider ord tills du inte ens själv vet vad
du skriver.

Varför du i dina försök att punkta upp lögner skrivna av micro nöjer dig med "runka"
när hela påståendet i sig är falskt förstår jag inte. Vore det inte enklare att då
säga att hela denna snopphistoria är fabricerad? Varför tramsa om ordalydelser
när allt är lögn?

För övrigt är ni sjukt fega, du och CamillaD och Reimer, som inte ens vågar svara
på om ni anser att Jockes mail till Micro är ok.
Citera
2010-11-28, 07:59
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
2010-11-24, 20:41 Det här är det datum som CamillaD kom på att om man kunde få det till att mamman sitter tillbakalutad och ger info kan det ha konsekvenser för vårdnadstvisten, negativa för mamman alltså.

Det roliga med det här är att CamillaD här skriver att OM mamman skulle delge något info på internet så kommer det att ha konsekvenser i vårdnadstvisten.

När Joakim tjatat i flera år om den på internet så har den ALDRIG något med vårdnadstvisten att göra. Konstigt.

Men här, kring den 24:e så föds alltså idén om att få det att se ut som om mamma och mormor skriver på internet, själva eller genom andra för då kan man försämra läget för mamman.

Det CamillaD är vidrigt att göra så.

Men det spelar inte så stor roll, de på utredningshemmet inser ju hur manipulerande Joakim är. De har läst hans gamla blogg och de har läst den här tråden. Och de vet hur manipulation går till. Men inte fasen är det snyggt gjort av er att försöka få det att se ut som om mamma och mormor håller på.

För vi som ska vara mamma och mormor har ju varit feminister, journalister och nazister och namngivna sådana. Så att man nu hittar på något sånt här slår ju bara tillbaka på Joakim. Nu ligger han ännu sämre till kan jag säga.
Ok, då är det så att du får info (om detta är sant om vad som sker på vårdnadshemmet, återigen briljerar du över att du vet något och antyder en massa.

https://www.flashback.org/sp27172890
Detta var första gången du nämnde det i går, men vägrar svara på om det är från mamman eller vårdnadshemmet.
Coachar du mamman?
Ja mamman har fått gloria av bla dig för att hon håller sig utanför denna tråden, nu visar det sig att det troligaste är att hon är mest drivande genom dig
Jag vet att hon inte skriver själv då hon skriver riktigt usel svenska, stavar riktigt illa och har svårt med att skriva texter överhuvudtaget.
Du ger henne en gloria för att hon inte är delaktig i denna tråden, men sitter och skriver info som kommer rakt från henne.
Tråden kommer att ges till vårdnadshemmet med en fråga om det är de som läcker information till dig.
Citera
2010-11-28, 09:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ok, då är det så att du får info (om detta är sant om vad som sker på vårdnadshemmet, återigen briljerar du över att du vet något och antyder en massa.

https://www.flashback.org/sp27172890
Detta var första gången du nämnde det i går, men vägrar svara på om det är från mamman eller vårdnadshemmet.Coachar du mamman?
Ja mamman har fått gloria av bla dig för att hon håller sig utanför denna tråden, nu visar det sig att det troligaste är att hon är mest drivande genom dig
Jag vet att hon inte skriver själv då hon skriver riktigt usel svenska, stavar riktigt illa och har svårt med att skriva texter överhuvudtaget.
Du ger henne en gloria för att hon inte är delaktig i denna tråden, men sitter och skriver info som kommer rakt från henne.
Tråden kommer att ges till vårdnadshemmet med en fråga om det är de som läcker information till dig.
Suck, det hjälper ifall du läser:
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Informationen kommer ju från Daddy och sedan vidare till tråden. Så det är väl Daddy som i så fall ska anmälas? Kanske du åtar dig det då?
Citera
2010-11-28, 10:20
Medlem
KiaWs avatar
Efter uppmaning att belägga sina påståenden om att micro ljugit gör Lucky ett försök. Länken han lägger in i inlägget bevisar att micro i sitt inlägg faktiskt belägger genom hänvisning till en av daddys kommentarer på bloggen, vilket i sin tur bevisar Luckys lögn.
Sen har vi anklagelsen om vad Micro skrivit om viss rörelse:
Citat:
Tja det finns åtskilliga inlägg. Ett exempel är detta där micro bl.a. säger att "men att hennes pappa respekterar att hennes mamma vill bli lämnad ifred". Vilka bevis finns det för att han förföljer mamman? Inga alls naturligtvis. Sedan har micro bl.a. skrivit om runkrörelser och objekt, vilket micro säger att dottern ritat under förhöret. Inget av detta finns att läsa i förhöret. Listan kan göras lång.
Lucky uppmanas att belägga påståendet om att Micro använt det ordet, och visar upp detta citat av Micro:
Citat:

"Det det här barnet ger uttryck för är en sexuell interaktion med sin far, och enligt barnet skall det ha skett flera gånger -- det är en övergrepps situation barnet beskriver, oavsett om det är barnet eller Joakim som initierar leken."

https://www.flashback.org/sp22347710
Eftersom inget om någon rörelse alls nämns i det citerade inlägget förklarar Lucky så här:
Citat:
Sexuell akt med en penis: vad innebär det? Dansa polka kanske.
Nu har tydligen micro, enligt Lucky, skrivit både om en rörelse och akt...eller?
Ytterligare omskrivning av Lucky:
Citat:
Micro skriver sexuell interaktion vilket betyder sexuell samverkan. Rent logiskt betyder det att flickan bör ha vetat vad sex betyder med en snopp, dvs. att runka som är en sexuell akt med en snopp. Min fråga blir därför: skriver micro sexuell interaktion eller gjorde hon det inte?

Så...efter två omskrivningar är vi nästan framme...men inte helt. Lucky påstod ju att micro använt ordet om viss rörelse, och trots omskrivning och logiska vurpor så har hon fortfarande inte skrivit det...

Jag tror bestämt att micro fått klä skott för vad andra skrivit i tråden, och för att rättfärdiga mailen hon fick så försöker man desperat visa att hon minsann förtjänar dem...

Det trista är ju att Micro är en av dem som hållt Daddy för oskyldig till övergrepp. Varför attackera henne?
Citera
2010-11-28, 10:58
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Efter uppmaning att belägga sina påståenden om att micro ljugit gör Lucky ett försök. Länken han lägger in i inlägget bevisar att micro i sitt inlägg faktiskt belägger genom hänvisning till en av daddys kommentarer på bloggen, vilket i sin tur bevisar Luckys lögn.
Sen har vi anklagelsen om vad Micro skrivit om viss rörelse:

Lucky uppmanas att belägga påståendet om att Micro använt det ordet, och visar upp detta citat av Micro:

Eftersom inget om någon rörelse alls nämns i det citerade inlägget förklarar Lucky så här:

Nu har tydligen micro, enligt Lucky, skrivit både om en rörelse och akt...eller?
Ytterligare omskrivning av Lucky:

Så...efter två omskrivningar är vi nästan framme...men inte helt. Lucky påstod ju att micro använt ordet om viss rörelse, och trots omskrivning och logiska vurpor så har hon fortfarande inte skrivit det...

Jag tror bestämt att micro fått klä skott för vad andra skrivit i tråden, och för att rättfärdiga mailen hon fick så försöker man desperat visa att hon minsann förtjänar dem...

Det trista är ju att Micro är en av dem som hållt Daddy för oskyldig till övergrepp. Varför attackera henne?

För att man kan.

Om man går på den man kan gå på IRL och dessutom insinuerar att hon ligger bakom
flera nick i tråden så kan man kanske göra två flugor på smällen. Dom har dessutom
inget att förlora själva på det. Inget jobb... Inget anseende kvar.. en grupp
trogna följeslagare med samma ryggsäck av misstankar som honom själv... thats it.

Dom som verkligen skriver under dessa nick slutar av omtanke om Micro och Micro
kanske kan fås att hålla käften för att det inte ska drabba andra än bara henne.

It works both ways, vilket daddy och hans lärjungar mycket väl vet.
Övning ger färdighet.

Nu verkar inte Micro bry sig nämnvärt, eller i alla fall inte mer än att hon blir
förbannad och stridslysten. Vad kan dom mer göra än dom redan gjort liksom?

Men visst daddy.. visa vilken karlakarl du är och jaga livet ur Micro.
Det enda du bevisar är din egen litenhet.
Citera
2010-11-28, 11:13
Bannlyst
Citat:
Nej lilla du, nu är det mer än lovligt vrickad. DU är den som sitter och sprider information som satt henne i ett annat läge, glorian är på sned och det är bara DU som är ansvarig för det.
Känns det bra din dumma jävel?

Är det mig du tilltalar med din dumma jävel och ställer frågor till? Varför frågar du samma sak om och om igen. Du har fått svaret flera gånger.

Det är Daddy som för information till tråden, bland annat genom AITS, genom Dig och genom de mejl han skickat till micro.

På utredningshemmet har de diskuterat att dottern måste byta namn för att inte vara sökbar på internet. Mamman måste antagligen också byta namn.

Undrar hur det känns att vara fem år och måste heta något annat plötsligt. Och vad tänker man om sin pappa sen när man förstår varför det är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in