2010-11-24, 20:46
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaD
Vad fan skall jag polisanmäla för? Skippa det snacket. Jag har inte skrivit att mamman ÄR vidrig, men om hon sitter tillbakalutad och ger er info, ger er material och kan slakta hennes barn här i tråden är det för helvete jävligt illa. Hur inkompetent är du egentligen?
Det kommer att ha konsekvenser i vårdnadstvisten, men det fattar inte du, som så mycket annat.

Ah, du menar så som Daddy har gjort i flera år nu?
Citera
2010-11-24, 20:47
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Vad fan skall jag polisanmäla för? Skippa det snacket. Jag har inte skrivit att mamman ÄR vidrig, men om hon sitter tillbakalutad och ger er info, ger er material och kan slakta hennes barn här i tråden är det för helvete jävligt illa. Hur inkompetent är du egentligen?
Det kommer att ha konsekvenser i vårdnadstvisten, men det fattar inte du, som så mycket annat.
Det är ju bara spekulationer. Vem som helst kan sitta här och ljuga och påstå både det ena och det andra. Man kanske ska hålla sig till att läsa den fakta som finns och skita i resten? Sen är det mycket fult, av alla förståsigpåare här som kastar information omkring sig och påstår sig ha mer som dom inte vill dela med sig av.. Nehe håll då käften istället.

Fakta är det som publicerats om utredningen, allt annat skräp som folk skiter ur sig här ska man ignorera.
Citera
2010-11-24, 20:54
Medlem
pewpew

Det låter förståndigt.

Skvaller och påståenden hinner ikapp förr eller senare. Sanning o konsekvens.

Men borde man inte här hålla isär sakfråga och person?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-24 kl. 20:56. Anledning: Stavfel. Missat ett n i hinner..
Citera
2010-11-24, 20:57
Medlem
Men snälla CamillaD

Låt inte din hysteriska nyfikenhet tippa över. Du avslöjar din dubbla agenda.

Jag har aldrig sett något som helst utgjutande från mammans sida. Vad snackar du om. Har du förföljelsemani? Har du sett något från mamman på nätet som jag kan få läsa. Det vore nämligen väldigt intressant att få höra hennes version.

Det finns bara du och ditt anhang som ens har mage att direkt mamman kommer på tal anklaga henne för minst lika illa betende, som JR. Är du så jävla dum så du ens tror att någon ska tycka så? Skärp dig. Mamman har hållit sitt barn utanför detta framför att gå i clinch med dåren.

Jag har bara ett råd. Sök hjälp! Det här handlar inte ett dugg om barnet för dårens del. Det handlar om att visa makt, att söndra och förstöra. Idioter som han borde inte få ha barn! Och kompisar till dåren, som dig, borde tvångssteriliseras.

Du är en hysterika
Citera
2010-11-24, 21:01
Medlem
CamillaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det är ju bara spekulationer. Vem som helst kan sitta här och ljuga och påstå både det ena och det andra. Man kanske ska hålla sig till att läsa den fakta som finns och skita i resten? Sen är det mycket fult, av alla förståsigpåare här som kastar information omkring sig och påstår sig ha mer som dom inte vill dela med sig av.. Nehe håll då käften istället.

Fakta är det som publicerats om utredningen, allt annat skräp som folk skiter ur sig här ska man ignorera.
Det är på det lilla viset att här har det framkommit info om daddy som kommer från mamman eller någon med insyn i sekretessbelagda dokument. En hel del är rena hittepå, blandat med fakta som inte har skrivits ett enda ord på bloggen.
Citera
2010-11-24, 21:02
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSlemming
Det beror ju på vilken inställning man har från början. Om man anser att barn mår bäst av att växa upp med sin mamma och pappa. Eller om man anser att staten utgör en likvärdigt god förälder. Uppenbart är det människor inom förvaltningen som har eldat på denna konflikt. Förmodligen av ideologiska skäl. Det var ju dom som polisanmälde pappan.

HVB och SiS hemmen skall ju fyllas så staten får in sina miljarder varje år. Bara tvångsvården inbringar ju 5 miljarder till statskassan årligen. Totalt betalar vi skattebetalare 50-60 miljoner i veckan till barn och ungdomsvård som alltför ofta visat sig bestå av rena övergrepp.

Kan det inte finnas stora vinster i att tidigt försöka hjälpa par som dessa istället för att skapa dessa eviga världskrig? Ska det vara så svårt?

Barn mår bäst av att växa upp med två fungerande föräldrar som inte strider med varandra och mot hela världen. Varför skulle staten fungera som förälder för dottern, hon bor väl så vitt jag vet med sin mamma, eller anser du att hon inte räknas? Att soc polisanmälde daddy är inte speciellt konstigt, det är deras skyldighet när det finns misstankar om att ett barn kan vara utsatt för övergrepp. Du verkar anse att såna misstankar ska ignoreras, men som tur är anser dom flesta människor att det självklart ska utredas, även om det är jobbigt för den misstänkte. Om något av mina barn utryckte att jag hade gjort något liknande så skulle det kännas för jävligt, men jag skulle hellre bli anmäld än att mina barn blev ignorerade om dom utryckte något som kan tyda på att dom är utsatta för övergrepp. Jag tror dom flesta föräldrar känner på det sätter.

Påstår du att det är tal om att dottern ska bli LVU:ad, isåfall på vilka grunder? Annars förstår jag inte varför du börjar svamla om hur mycket tvångsvården drar in i statskassan.
daddy var väl den som ville att dom skulle in på utrednindshem så att han kunde bevisa vilken toppen pappa han är och att mamman PASar barnet eller något sånt trams, så det kan du väl inte skylla på soc.
Citera
2010-11-24, 21:05
Medlem
Leroy

Läs TS start på detta. Anser du att ts diskuterar sakfrågan istf person?

Du kanske ska fundera på om du har något mer att ge. Nu har du upprepat samma, samma i 2 års tid. Fortarande så bluddrar du gojja. Inte ens de som du kallar dina vänner tycks ta dina ord på allvar.

Våre dina inlägg inte så tjatiga och intetsägande så skulle jag skratta. ´Men det hade blivit lite för mycket lyteskomik, för min smak.
Citera
2010-11-24, 21:07
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Det är på det lilla viset att här har det framkommit info om daddy som kommer från mamman eller någon med insyn i sekretessbelagda dokument. En hel del är rena hittepå, blandat med fakta som inte har skrivits ett enda ord på bloggen.
säger du ja, varför ska vi tro på dig när du inte kommer med fakta?
Citera
2010-11-24, 21:08
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av JanSlemming
Detta är intressant. Har du insyn i vad som händer i utredningen och på utredningshemmet? I så fall begår du sekretessbrott. Det är allvarligt. Grund för både avsked och fängelse. Alternativet är att du är vän eller familjemedlem till mamman och sitter och för hennes information vidare på nätet. Förmodligen utan hennes vetskap. Allvarligt oavsett.

Jag har en känsla av att när hela sanningen om det här fallet uppenbaras så kommer det att bli en smärre bomb.

Som sagt fallet är unikt på fler än ett sätt. Vem som är ond och vem som är god, rätt och fel. Det kommer att visa sig en dag. Jag känner mig rätt komfortabel med att stå upp mot daddys förföljare. Jag tror inte jag kommer att behöva ångra det framöver.

Vad menas?? Jag tänker inte spekulera i vem du är (ointressant), men du sitter där och erkänner det JanS skriver. Du har alltså insyn och antingen begår sekretessbrott eller för mammans talan. AITS skriver att mamman inte delger info till någon på denna tråden. Om det är sant hamnar detta i ett annat läge!!!
Gå nu i taket och kasta skit, bortförklara bäst fan ni vill, idiotförklara mig, vad fasen ni vill. Här händer något mycket allvarligt.
Misstanken har funnits länge, jag har nämligen aldrig trott att mamman skulle vara så korkad genom att sitta och medvetet mata er med information. Fy fan vad illa.

Ok, som du vill. Jag idiotförklarar dig mer än gärna. Läs vad som skrevs en gång till, lugnt och sansat, så fattar du nog att han snarare bara vände på slemmets argument och påpekade att det lika gärna kunde användas åt andra hållet. Jag förstår inte hur du fick det till att han erkänner ett enda dugg.
Citera
2010-11-24, 21:10
Medlem
Knoxy.

Titta lite hur man agerar i olika fall om LVU. Läs på vad L Pipping skriver och hur det såg ut och gick till i Marks kommun. Vem man lyssnade på. Hur illa det kan gå då det gått för långt.

Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Barn mår bäst av att växa upp med två fungerande föräldrar som inte strider med varandra och mot hela världen. Varför skulle staten fungera som förälder för dottern, hon bor väl så vitt jag vet med sin mamma, eller anser du att hon inte räknas? Att soc polisanmälde daddy är inte speciellt konstigt, det är deras skyldighet när det finns misstankar om att ett barn kan vara utsatt för övergrepp. Du verkar anse att såna misstankar ska ignoreras, men som tur är anser dom flesta människor att det självklart ska utredas, även om det är jobbigt för den misstänkte. Om något av mina barn utryckte att jag hade gjort något liknande så skulle det kännas för jävligt, men jag skulle hellre bli anmäld än att mina barn blev ignorerade om dom utryckte något som kan tyda på att dom är utsatta för övergrepp. Jag tror dom flesta föräldrar känner på det sätter.

Påstår du att det är tal om att dottern ska bli LVU:ad, isåfall på vilka grunder? Annars förstår jag inte varför du börjar svamla om hur mycket tvångsvården drar in i statskassan.
daddy var väl den som ville att dom skulle in på utrednindshem så att han kunde bevisa vilken toppen pappa han är och att mamman PASar barnet eller något sånt trams, så det kan du väl inte skylla på soc.

Leroy
Citera
2010-11-24, 21:12
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Angår det dig om och vad mamman gör? Har hon redovisningsplikt inför dig? Eller någon av ert anhang?

Man får en känsla av ni inbillar er det faktiskt.

Är detta ännu en strategi för att isolera mamman - genom att antyda att ni kartlägger alla eventuella kontakter hon kanske har?

Genom att antyda att hon skulle vara förbjuden att yppa något utanför utredningshemmet eller för andra än Joakim?

Fy fan!

Det gör du dessutom samma dag som AITS gått ut och berättat att Joakim diskuterar det som han påstår sägs och avhandlas på utredningshemmet med sina vänner. Omfattas inte han av samma krav på tystnad menar du?

Självklart är det bara mamman som beter sig illa om hon pratar med någon om vad som pågår. Glöm inte att hon startade det hela genom att lägga ut en kommentar som hon senare tog bort, som svar på vad daddy skrev om henne i någon intervju. Vi vet väl alla att det bara är hon som gjort fel i hela den här röran medans daddy är oskyldig som ett litet lamm.

Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser den här tråden.
Citera
2010-11-24, 21:15
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ni har satt gloria på mamman för att hon inte gör som daddy, men se på fan, hon gör ju det OM det är hon som delger info. Då borde hon ha lika mycket smisk som daddy. Om det inte är hon som delger info, kan det vara ett brott begånget. Om det är så att hon anförtror något till någon och denna någon väljer att skriva om det på tråden är det förbannat illa. AITS skrev att mamman inte har delgett någon info till tråden. Försök inte kollra bort mig, jag har fattat vad fan ni sysslar med och hur ni får er info!!!

Yup, idiotförklaring.

Om nu någon har fått info från mamman så än sen då? Är det bara ok när daddy ger sina polare info? Nu tror jag inte att mamman har gjort det, men big deal ifall hon har. Hon har väl lika mycket rätt att prata med folk som daddy har. Hoppas jag inte kollrade bort dig för mycket nu genom att använda vanlig enkel logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in