• 1
  • 2
2009-06-30, 02:01
Medlem
Cantaks avatar
Snor upplägget rakt av från Västerås-tråden.

För att fatta mig jävligt långrandigt, jag är förhållandevis nyinflyttad i Falkenberg och undrar om det är så illa som man fått höra? Jag har bott i Varberg de senaste åren, och där fick man ju höra en del om "pulvercity".

Bekanta som bott här längre snackar en del om Falkagård som ska vara riktigt jävligt, sen verkar det ju finnas en satans massa narkotika här och var (min "undersökning" baseras på att promenixa runt i en tisha med texten Monsterspliffar i versaler och se hur många som flinar eller liknande Fast det började jag lägga märke till när jag var ute på stan en dag bara, hehe.)

Även om jag vart med om (och tyvärr varit delaktig i) en hel del skit där jag bott innan (lite varstans på västkusten) så ska ju allt vara värre här om man ska tro vad folk säger.

Så jag undrar, vad är eran upplevelse av Falkenbergs kriminalitet? Nazisnack betackar jag mig för, har en lite annan syn på det hela, och erfarenhet som säger annat med för den delen.

Edit: Ändrade lite i partiet om droger.
Senast redigerad av Cantak 2009-06-30 kl. 02:09.
Citera
2009-06-30, 18:51
Medlem
Archer-Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantak
Snor upplägget rakt av från Västerås-tråden.

För att fatta mig jävligt långrandigt, jag är förhållandevis nyinflyttad i Falkenberg och undrar om det är så illa som man fått höra? Jag har bott i Varberg de senaste åren, och där fick man ju höra en del om "pulvercity".

Bekanta som bott här längre snackar en del om Falkagård som ska vara riktigt jävligt, sen verkar det ju finnas en satans massa narkotika här och var (min "undersökning" baseras på att promenixa runt i en tisha med texten Monsterspliffar i versaler och se hur många som flinar eller liknande Fast det började jag lägga märke till när jag var ute på stan en dag bara, hehe.)

Även om jag vart med om (och tyvärr varit delaktig i) en hel del skit där jag bott innan (lite varstans på västkusten) så ska ju allt vara värre här om man ska tro vad folk säger.

Så jag undrar, vad är eran upplevelse av Falkenbergs kriminalitet? Nazisnack betackar jag mig för, har en lite annan syn på det hela, och erfarenhet som säger annat med för den delen.

Edit: Ändrade lite i partiet om droger.

Har ingen direkt personlig erfarenhet av just Falkenberg, men har också hört att det är en hel del problem/nöje (beroende på hur man ser det) med knark i den trakten. Släkten kommer därifrån, så det är det enda man hör om stan varje gång man kommer dit.
Citera
2009-06-30, 20:33
Medlem
Baseballbats avatar
Att det är mycket droger här är något många redan vet, dock är det ingen du märker när du är ute på stan / krogen. Du måste nog hänga med "knarkarna" för att få reda på var man ska vara etc.

Sedan finns det lite "smågäng" men det är aldrig några seriösa bråk (dvs, lite fyllebråk etc då å då) här heller.

Mycket "gömd kriminalitet" skulle jag säga.
Citera
2009-07-01, 03:34
Medlem
Cantaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Att det är mycket droger här är något många redan vet, dock är det ingen du märker när du är ute på stan / krogen. Du måste nog hänga med "knarkarna" för att få reda på var man ska vara etc.

Sedan finns det lite "smågäng" men det är aldrig några seriösa bråk (dvs, lite fyllebråk etc då å då) här heller.

Mycket "gömd kriminalitet" skulle jag säga.

Tack, det var ganska informativt. När jag varit ute på kvällen så har det verkat som om det är VÄLDIGT mycket slagsmål, och rån med för den delen. Några småkids i kanske sextonårsåldern försökte ta min mobil och plånka häromdagen, men jag avfärdade dem med ett "leta upp nån full idiot istället, jag kanske slår tillbaka", och då backade de ner och gick vidare.

I Varberg så har det ju varit en del X-team förr, inget liknande här? Jag har sett en snubbe köra hoj med tredelat, men han behöver ju inte vara härifrån. Men om det är så mycket droger måste ju någon styra också, och jag tvivlar på att det är snubbarna som becknar röka borta vid ICA-trakten som drar i trådarna...
Citera
2009-07-01, 14:01
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Tack, det var ganska informativt. När jag varit ute på kvällen så har det verkat som om det är VÄLDIGT mycket slagsmål, och rån med för den delen. Några småkids i kanske sextonårsåldern försökte ta min mobil och plånka häromdagen, men jag avfärdade dem med ett "leta upp nån full idiot istället, jag kanske slår tillbaka", och då backade de ner och gick vidare.

I Varberg så har det ju varit en del X-team förr, inget liknande här? Jag har sett en snubbe köra hoj med tredelat, men han behöver ju inte vara härifrån. Men om det är så mycket droger måste ju någon styra också, och jag tvivlar på att det är snubbarna som becknar röka borta vid ICA-trakten som drar i trådarna...

Då måste du ha väldig otur, jag har bott här i 20 år.. inte blivit erbjuden att köpa knark / rånad / slagsmål eller något och jag är ute på krogen minst 1 kväll i veckan, aldrig hört talas om att det finns någon "boss" här eller att några i min umgänge blivit slagen etc och några av dem knarkar, de får sitt knark ifrån några random langare, inget farligt.
Citera
2009-07-01, 21:24
Medlem
Cantaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Då måste du ha väldig otur, jag har bott här i 20 år.. inte blivit erbjuden att köpa knark / rånad / slagsmål eller något och jag är ute på krogen minst 1 kväll i veckan, aldrig hört talas om att det finns någon "boss" här eller att några i min umgänge blivit slagen etc och några av dem knarkar, de får sitt knark ifrån några random langare, inget farligt.

Eller så ser jag ut som lätt byte, haha!

Det är ju bara det att randomlangarna får det någonstans ifrån, och de som för in större mängder brukar ju vara kraftigt organiserade för det mesta. Men de som styr behöver ju inte direkt vara lokala heller, kan ju lätt komma från Götet exempelvis.
Citera
2009-07-02, 01:14
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Eller så ser jag ut som lätt byte, haha!

Det är ju bara det att randomlangarna får det någonstans ifrån, och de som för in större mängder brukar ju vara kraftigt organiserade för det mesta. Men de som styr behöver ju inte direkt vara lokala heller, kan ju lätt komma från Götet exempelvis.

Jo, håller med dig.. de måste ju komma från någonstans. Kan också vara så att jag har haft ett blint öga Ska kolla runt med lite folk jag känner som tar lite droger om deras syn på fbg snart... kanske vi kan få en bättre bild
Citera
2009-07-02, 02:20
Medlem
Cantaks avatar
Tack, det hade uppskattats!
Citera
2009-07-09, 17:41
Medlem
KrassligKrattas avatar
Akta dig för mig, jag kommer bara fram på kvällen och är då kamouflerad med ninjautstyrsel. Säljer knark till småbarn bakom handelsbanken och när jag inte har pengar till mitt egna knark rånar jag tobaksaffärer och slår ner gamla damer.
Citera
2009-07-26, 04:04
Medlem
Cantaks avatar
Hej på dig med KK
Citera
2009-07-26, 15:06
Medlem
Crawzs avatar
Yo!

Sjukt att jag hittade den här tråden av misstag egentligen, hade en diskussion med en polare från Stockholm om mitt Falkenberg var största knarkstaden i Sverige, japp det är såpass illa vissa tror det är.

Jag har bott här i hela mitt liv, och jag kan säga såhär.

Vill man knarka, gör man det.

Vill man inte knarka, är det nästan överumplande dolt, antingen bedriver skurkarna en extremt bra verksamhet med att hålla det undanhållet eller så är allt helt enkelt skitsnack, mycket snack och liten verkstad.

Angående Falkagård.. hehe, ja, Falka är Falka, helt och hållet kommunens fel att det blivit som det blivit där, men det är väl en annan diskussion..

Dock när det gäller braj, vilket enligt mig inte är drog på samma sätt som koks eller heroin, förekommer lite mer. Dock extremt mycket tabu hos medelsvensson, men det är många som gör det.

Värt att tillägga är kanske att snuten har span just nu på många som brukar, inte ens langarna som får skiten, så bra koll har dom.

Nu när jag tänker efter har jag blivit erbjuden X en gång på Brat.
Tackade nej.
Citera
2009-07-28, 23:12
Medlem
psykopaten83s avatar
Har bott i Falkenberg i 26 år, har aldrig blivit erbjuden droger eller blivit rånad! Visst krogslagsmål å lite shit händer väl, men det händer ju överallt!? Det senaste som ryktas om våran stad är väl några som kallar sig la familja?! Enligt rykten va det dom som sköt mot en krog å lite sånt? Dock inget jag varken kan bekräfta eller dementera!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in