• 1
  • 2
2009-06-29, 21:35
Bannlyst
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...r#ItemTabLevel

Är den värd att köpa? Chassit är inte det snyggaste men endå rätt så hehe
Tänkte bara ha denna tills jag fått jobb så ska jag bygga den bästa på Intel.

Det jag vill veta är angående Nätagget, förväntar mig inte mycket men vill bara det ska kunna driva min nybyggda dator,

Spec:

Corsair dominator 4x1GB 1066mhz
Cpu är inte köpt än men ska bli den 7750 eller? (AMD)
2 st Geforce 7600GT
Moderkort är ASUS M2N-SLI Deluxe

Och en Raptor 10000rpm 75Gb
Kan nätagget driva det? och vet någon dessutom vad för sladd jag ska använda för att koppla ihop grafikkorten? vet dem nya har en kabel imellan varandra men mina har 2 saker som ev kan ansluta tillsammans vill ni jag ska ta bild så gör jag det MVH
Citera
2009-06-29, 23:09
Medlem
nja, ace är inte så jävla bra faktiskt... tveksamt om det räcker till det systemet... plus att det blir varmt snabbt och låter mycket..
Citera
2009-06-29, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
nja, ace är inte så jävla bra faktiskt... tveksamt om det räcker till det systemet... plus att det blir varmt snabbt och låter mycket..

Vill bara påpeka att jag har ca 10 st fläktar "ej gamla" som kan monteras i den samt ram minnena har egen 3 fläktssystem, grafikorten har egna zalman fläktar med kylflänsar samt att cpu kommer få en ny fläkt. Och hårddisken har också egen 2 fläktssystem
Citera
2009-06-29, 23:39
Medlem
X_surfers avatar
Använd http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp för att kolla om nätagget pallar (obs - sidan räknar bara på watten från agget) detta är inte hela sanningen utan ger endast en liten fingervisning) men måste du ändå köpa ett annat så lägg 1000 kr och köp ett Cooler Master M700
Senast redigerad av X_surfer 2009-06-29 kl. 23:42.
Citera
2009-06-29, 23:50
Medlem
claymanns avatar
det räcker... klarar väldigt mycket det nätaggregatet faktiskt.. Dock så är det känt för att ge ostabil spänning..
Citera
2009-06-30, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
det räcker... klarar väldigt mycket det nätaggregatet faktiskt.. Dock så är det känt för att ge ostabil spänning..

Ok , men spelar inte så mycket vet inte om ostabil spänning förekommer mest då? vid mer GPU kraft?
Citera
2009-06-30, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Använd http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp för att kolla om nätagget pallar (obs - sidan räknar bara på watten från agget) detta är inte hela sanningen utan ger endast en liten fingervisning) men måste du ändå köpa ett annat så lägg 1000 kr och köp ett Cooler Master M700

Vet inte vart du fått att jag måste köpa ett annat, men ska kolla sidan nu, grafikkorten är rätt gamla så men ska kolla. mvh
Citera
2009-06-30, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toxicstone
Vet inte vart du fått att jag måste köpa ett annat, men ska kolla sidan nu, grafikkorten är rätt gamla så men ska kolla. mvh

Kollade nu fick jätte lågt förs tmen drog på lite och fick 324watt

och då tog jag amd 7750, 4 gb ddr2 ram, 1 vanlig hårddisk och en på 10 000rpm 2 st 7600gt, 10 st fläktar då där inte fans för hårddiskfläkt ram fläkts osv.
samt kortläsare usb saker osv, skrev mycket mer än jag kommer använda så ligger den på det ska den klara det, iaf upp till 400watt då den ger 500 och kanske spiller 100watt (: chassit då kunde varit i piano lack men ajja.
Citera
2009-07-01, 10:09
Medlem
Kyrioss avatar
Du vet att Ace Raw Deal 520W är ett 400W-nätaggregat va?
Citera
2009-07-01, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrios
Du vet att Ace Raw Deal 520W är ett 400W-nätaggregat va?

Vet inte riktigt vad det har med Ace Battle 4 ATX 500W att göra med, men oavsett så räcker det. somd u kan läsa i mina föregående svar.
Citera
2009-07-01, 13:00
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicstone
Vet inte riktigt vad det har med Ace Battle 4 ATX 500W att göra med, men oavsett så räcker det. somd u kan läsa i mina föregående svar.
Men saken är att det inte alltid handlar om watten på nätagget utan amperen på 12 volts linorna och diverse olika saker. Köp ett corsair 550w så lovar jag att du blir nöjd.
Citera
2009-07-01, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Men saken är att det inte alltid handlar om watten på nätagget utan amperen på 12 volts linorna och diverse olika saker. Köp ett corsair 550w så lovar jag att du blir nöjd.

Jo men jag vet endå viktig i det, men snålar ju ska inte ha data jätte länge kanske halvår max, hade förresten endå beställt så , blev stressigt hade avvaktat annars för mer svar här, men återkommer med resultat (:

förresten en fråga som inte har med detta att göra.

Vet någon en sida man kan ladda upp minimum 70mb filer och kunna länka dem direkt via sin hemsida ifrån sidan utan att behöver koma till den sidan sen ladda ner den . mvh

ps: ska vara unlimited file life
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in