2009-06-29, 01:08
Medlem
KnarkaInteMyck3s avatar
Hej!

För sex månader sedan tog jag en överdos på mephedrone. Jag fick sådan panik att jag trodde att jag fått hjärtstillestånd.

Jag tror fortfarande att jag fick det, även om det inte är logiskt. Behövde inte "återupplivas" o dyl, bara en känsla.

Tog så mycket mephedrone att pulsen sänktes till cirka 40. Så det var rejält nära och jag var illa ute.

Men jag överlevde, jävligt skärrad bara.

Sedan dess har jag försökt knarka tre gånger, kodein och vanligt röka.

Alla gångerna tänker jag så mycket på det som hände med mephedronet, att jag inte riktigt kan njuta av ruset.

Satte precis i mig 250 mg kodein och jag kan inte bara lägga mig ner och njuta. Måste konstant hålla koll på hjärtat (känner med handen). Tänker hela tiden tillbaka på det som hände.

Nu har ruset nästan släppt, men vågar inte gå och lägga mig ännu. Tänker bara tillbaka på en heroinöverdos då man ska hålla sig vaken för att överleva. Har till och med satt mig och gjort situps/armhävningar, bara för att känna att "det dunkar som det ska".

Liknande saker har hänt när jag körde på kodein och röka, jag tar så lite att det inte ska vara farligt, men ändå tänker jag hela tiden på "worst-case" och får upp olika bilder i huvudet. Kan inte njuta, utan bara nojjar som en stirrig 14 åring.

Jag undrar om någon har liknande erfarenheter? Kommer jag någonsin kunna släppa det som hände? Vad snackar vi om för tidsram?

Är mest orolig för vad som händer när jag testar starkare saker senare i sommar. Jag har aldrig varit nojjig innan då jag har en logisk inställning till det mesta i livet. Men även med sånt här "light" knark, så nojjar jag helt i onödan.

Tips, tankar, idéer?

(nej jag är inte orolig över den dos jag just tog, vill bara höra era som har varit med om liknande, är knark förstört för alltid för mig?)
Citera
2009-06-29, 01:16
Medlem
netkos avatar
Ett hett tips är väl att bara lägga ner droger, i alla fall för en tid framöver? Det är ju inte så att du förlorar på det. Testa!
Citera
2009-06-29, 01:24
Medlem
KnarkaInteMyck3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netko
Ett hett tips är väl att bara lägga ner droger, i alla fall för en tid framöver? Det är ju inte så att du förlorar på det. Testa!

Har väntat i ett halvår, antar att det är ett djupt spår i psyket. Tycker att det borde lätta sig.

Glömde säga att även samma "nojjighet" kan infinna sig när jag är mycket full. Ungefär lika dumt, men osäkerheten sitter där, som en ond skugga.

Kan man uppsöka en läkare och be dem göra någon slags helkroppsundersökning? lever, njurar + hjärta? Eller liknande?

Det finns spår av hjärtfel i familjen, inga direkt dödliga, men att det hoppar över ett slag då och då. Hjärtklappning osv. (inte jag).
Citera
2009-06-29, 04:08
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkaInteMyck3
Har väntat i ett halvår, antar att det är ett djupt spår i psyket. Tycker att det borde lätta sig.

Glömde säga att även samma "nojjighet" kan infinna sig när jag är mycket full. Ungefär lika dumt, men osäkerheten sitter där, som en ond skugga.

Kan man uppsöka en läkare och be dem göra någon slags helkroppsundersökning? lever, njurar + hjärta? Eller liknande?

Det finns spår av hjärtfel i familjen, inga direkt dödliga, men att det hoppar över ett slag då och då. Hjärtklappning osv. (inte jag).

Låter som du ska lägga av nu varför hålla på med sånt som du blir orolig av, du mår ju inte bra direkt verkar de som
Citera
2009-06-29, 05:01
Medlem
zjkz2s avatar
byt drog ... kör på nån benzo när du vill lysa upp tillvaron lite
Citera
2009-06-29, 05:57
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Jag har varit nära, men jag vet vad jag absolut inte ska göra och gör heller inte det. Det är ett hett tips.
Citera
2009-06-29, 08:21
Medlem
ljummen_biras avatar
Citat:

Klart du ska boka tid för undersökning om du tycker det behövs. Är det negativt vet ju du ju iallafall att det inte är fel fysiskt.
Inte för att jag tror det är något fel på dig, det är bara så du ska kunna slappna av lättare. Att hjärtat hopppar över ett slag ibland är nog lugnt, gör så på mig med ibland.

Försök med jättelite av den drog du nu ska köra på, känn efter och ta därefter eventuellt lite mer.
Citera
2009-06-29, 08:27
Medlem
Samma hände med mig. Jag fick lite tråkiga saker på T.
Och kände hela tiden på pulsen. Till slut tröttnade jag på ångesten och la bara av. Tvärt. Och tradd är inget man bara lägger av med sådär efter så lång tid jag brukade det, men jag mår bra idag. Dock har jag lika mycket rädsla idag gällande mitt hjärta osv. Det är förjävligt, att sluta "knarka" hjälpte inte alltför mycket.
Citera
2009-06-29, 09:00
Medlem
ljummen_biras avatar
Läste visst lite fel. Lite off topic men kanske är så att det är jag som måste kolla upp eventuellt hjärtfel då.
Citera
2009-06-29, 09:14
Medlem
walkmanxs avatar
Lägg ner drogerna innan det är försent.

Det du beskriver är Panikångest, och en panikångest _KAN_ Döda.

Lägg ner drogerna om du inte vill riskera att drabbas av en panik ångest igen och nästa gång kanske du inte har sån tur igen!

Vissa har väldigt lätt att få panikångest och återhämtar sig, andra inte.

Därav, vissa bör INTE knarka cs droger.

Som någon tidigare sagt, testa isånnafall nån benzo, men håll dig LÅNGT borta ifrån ALLTING som är centralstimunaltia.
Citera
2009-06-29, 13:33
Medlem
KnarkaInteMyck3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zjkz2
byt drog ... kör på nån benzo när du vill lysa upp tillvaron lite

Problemen verkar inte vara med själva drogen. Utan infinner sig såfort jag blir påverkad av något. (inte benz då men annat)

Därför måste jag prata med flashback och se vad man kan göra åt saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Samma hände med mig. Jag fick lite tråkiga saker på T.
Och kände hela tiden på pulsen. Till slut tröttnade jag på ångesten och la bara av. Tvärt. Och tradd är inget man bara lägger av med sådär efter så lång tid jag brukade det, men jag mår bra idag. Dock har jag lika mycket rädsla idag gällande mitt hjärta osv. Det är förjävligt, att sluta "knarka" hjälpte inte alltför mycket.

Har du testat andra droger och fått samma reaktion? Sträcker sig din rädsla även över i vardagen?

Lust att berätta mer? Vad hände?

Citat:
Ursprungligen postat av walkmanx
Lägg ner drogerna innan det är försent.

Det du beskriver är Panikångest, och en panikångest _KAN_ Döda.

Lägg ner drogerna om du inte vill riskera att drabbas av en panik ångest igen och nästa gång kanske du inte har sån tur igen!

Vissa har väldigt lätt att få panikångest och återhämtar sig, andra inte.

Därav, vissa bör INTE knarka cs droger.

Som någon tidigare sagt, testa isånnafall nån benzo, men håll dig LÅNGT borta ifrån ALLTING som är centralstimunaltia.

Det jag fick förut var med största sannolikhet panikångest.

Det jag får "nu" är inte panikångest, känner mig bara jävligt obekväm, tänker tillbaka på attacken, och kan inte riktigt uppskatta droger. Det är det jag försöker bli av med.

Eftersom att själva nojjet ibland kommer när jag dricker också, så är det inte CS specifikt, utan i mitt huvud.

Jag är inte det minsta beroende, men jag tycker om att testa saker. Hade sett fram emot att få testa "riktigt" knark i slutet av sommaren, men kanske måste vänta ett år eller två. Känns surt.

Vad kan hända i worst case, att jag nojjar sönder och uppsöker sjukhus? Ska sätta mig in i panikångest nu, brb wiki
Senast redigerad av KnarkaInteMyck3 2009-06-29 kl. 13:40.
Citera
2009-06-29, 13:38
Medlem
walkmanxs avatar
Citat:
Har du testat andra droger och fått samma reaktion? Sträcker sig din rädsla även över i vardagen?

Lust att berätta mer? Vad hände?

Det jag fick förut var med största sannolikhet panikångest.

Det jag får "nu" är inte panikångest, känner mig bara jävligt obekväm, tänker tillbaka på attacken, och kan inte riktigt uppskatta droger. Det är det jag försöker bli av med.

Eftersom att själva nojjet ibland kommer när jag dricker också, så är det inte CS specifikt, utan i mitt huvud.

Jag är inte det minsta beroende, men jag tycker om att testa saker. Hade sett fram emot att få testa "riktigt" knark i slutet av sommaren, men kanske måste vänta ett år eller två. Känns surt.

Vad kan hända i worst case, att jag nojjar sönder och uppsöker sjukhus? Ska sätta mig in i panikångest nu, brb wiki

Det värsta som kan hända är att du får andningsuppbehåll och/eller hjärt stillestånd av en panikångest som du framkallar i ditt huvud om du intar någon drog igen.

Så mitt enda tips till dig är att lägga ner. MINST 1år. med allt. Även alkohol !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in