kan nästan garantera att du inte kommer bli sjuk. tror kycklingen har fått nog med värme för att döda alla bakterier (om det ens fanns salmonella bakterier i vilket jag tvivlar på) om nu den va helt vit i mitten.
sen är salmonella inte så farligt om man är "ung".
det kan visa sig på flera olika sätt med, vissa blir lite lösa i magen medans andra får läggas in på sjukan.
MEN som jag sa, jag tror inte du kommer bli sjuk.
Citat:
I Sverige är mindre än 1 % av alla djur och livsmedel smittade med salmonella och cirka 4 000 salmonellafall rapporteras i Sverige varje år. Flertalet av dessa är dock utlandssmittade. I Danmark rapporteras ungefär lika många, i England 30 000, och i Tyskland 100 000. Tidigare var salmonella vanligare i Sverige men efter den stora salmonellaepidemin 1953, även kallad Alvestaepidemin, då 9 000 smittades och 90 avled har problemen minskat.
Citat:
Inkubationstiden är oftast 1–3 dygn (6 timmar–10 dygn).
Edit, kan ju vara så att det var marinad/krydda som satt i det yttre skiktet som hade färgat kycklingen eftesom den är så vit. du kanske bara misstog dig?
låter som sagt som personen innan mig sa, att det e verkligen konstigt att kyckligen kunde vart rå så nära ytan och ändå genomstekt?