2015-11-04, 11:18
Moderator
^Eazs avatar
Sammanfogade trådar som handlar om G2play, Oneplay och liknande sidor då vi inte behöver en tråd per webbsida (och i flera fall var det mängder av trådar om enskilda sidor).
/Mod
Citera
2015-11-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
3.5 stjärnor på trustpilot.

https://se.trustpilot.com/review/oneplay.com

http://www.sweclockers.com/forum/tra...tillforlitliga

Vad för spel köpte du?
Kan förövrigt ta ett par timmar att få sin key.

Må säga att du bör använda dig utav G2play.net istället då de alltid leverar och har en hyfsat snabb support om något skulle gå fel.
Lägger man på ungefär 4-7 kr per order så får du garanterat pengarna tillbaka om något skulle vara vajsing med din order.
Tja jag köpte Football Manager och idag har det tagit en vecka och jag har varit i kontakt med doms support men dem menar att dom inte kunde dra pengar från min bank fast dom har gjort det
Citera
2015-11-10, 15:40
Medlem
Glauciuss avatar
Jag har tidigare varit en frekvent användare av G2Play men de senaste tre köpen har jag haft stora problem med denna sida.

1) Mad Max. Jag fick en "invalid" nyckel. Tog gott och väl över 24 timmar innan man svarade på ticketen att man skulle skicka ut en ny. 4 timmar efter det damp det en ny nyckel som fungerade bra

2) Warhammer End Times. Invalid nyckel igen. Tog 9 timmar innan man återkom och jag fick en ny nyckel.

3) Fallout 4. Satte en preorder på titeln och jag hade räknat med att jag skulle få nyckeln innan så jag kunde preloada. Brukar trots allt vara praxis på webbaserade sidor. Fick nyckeln under natten och givetvis råkade jag ut för invalid key igen. Inte fått något svar ännu på min ticket.
Har dragit iväg en uppdatering med att om jag inte har fått något svar inom ett par timmar vill jag ha en refund. Köpte för övrigt nu spelet på Greenmangaming och fick nyckeln omgående som även fungerade.

Det hjälper heller inte att alla tre gångerna så har live chatten inte fungerat trots att det står att det finns online representatives.

Jag kan inte rekommendera denna sida utan ni bör hålla er till Greenmangaming.
Citera
2015-11-10, 15:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag har tidigare varit en frekvent användare av G2Play men de senaste tre köpen har jag haft stora problem med denna sida.

1) Mad Max. Jag fick en "invalid" nyckel. Tog gott och väl över 24 timmar innan man svarade på ticketen att man skulle skicka ut en ny. 4 timmar efter det damp det en ny nyckel som fungerade bra

2) Warhammer End Times. Invalid nyckel igen. Tog 9 timmar innan man återkom och jag fick en ny nyckel.

3) Fallout 4. Satte en preorder på titeln och jag hade räknat med att jag skulle få nyckeln innan så jag kunde preloada. Brukar trots allt vara praxis på webbaserade sidor. Fick nyckeln under natten och givetvis råkade jag ut för invalid key igen. Inte fått något svar ännu på min ticket.
Har dragit iväg en uppdatering med att om jag inte har fått något svar inom ett par timmar vill jag ha en refund. Köpte för övrigt nu spelet på Greenmangaming och fick nyckeln omgående som även fungerade.

Det hjälper heller inte att alla tre gångerna så har live chatten inte fungerat trots att det står att det finns online representatives.

Jag kan inte rekommendera denna sida utan ni bör hålla er till Greenmangaming.

Fan, det låter skumt, du måste verkligen haft maximalt med otur vilket är trist att höra.

Jag har spenderat över €2000 på g2p och endast en gång har jag kontaktat supporten och då var det mitt fel... Trodde jag skulle få en preorder samtidigt som jag bokade spelet och inte på releasedagen.

Trist att höra att du haft så mycket problem, men som du säger det finns alternativ till g2p (och andra siter).
Citera
2015-11-10, 16:20
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan, det låter skumt, du måste verkligen haft maximalt med otur vilket är trist att höra.

Jag har spenderat över €2000 på g2p och endast en gång har jag kontaktat supporten och då var det mitt fel... Trodde jag skulle få en preorder samtidigt som jag bokade spelet och inte på releasedagen.

Trist att höra att du haft så mycket problem, men som du säger det finns alternativ till g2p (och andra siter).

Ja, är faktiskt lite besviken. Jag har precis som du, spenderat en del pengar på sidan och det har alltid fungerat utan problem. Men när man får såna här problem i de senaste inköpen, då blir man heller inte så sugen på att köra på samma sida igen. Kollade igenom deras Facebook också och noterar att det verkar vara flera som har drabbats av samma problem.

G2Play tenderar med vissa titlar vara billigare än Greenmangaming men jag betalar hellre lite extra för en sida som fungerar bra.
Citera
2015-11-10, 21:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Ja, är faktiskt lite besviken. Jag har precis som du, spenderat en del pengar på sidan och det har alltid fungerat utan problem. Men när man får såna här problem i de senaste inköpen, då blir man heller inte så sugen på att köra på samma sida igen. Kollade igenom deras Facebook också och noterar att det verkar vara flera som har drabbats av samma problem.

G2Play tenderar med vissa titlar vara billigare än Greenmangaming men jag betalar hellre lite extra för en sida som fungerar bra.

Köpte just nu StarCraft 2 expansionen på G2P och fick den på 2-3 minuter även om jag betalade med PayPal (som brukar ta längre tid normalt iom att det blir en fördröjning med betalningen när det är två betalningssystem som man måste gå igenom).

Vet att G2P hade problem för ett par år sedan när vissa saker hade köpts via stulna kreditkort, men har själv inte råkat ut för några problem där.
Citera
2015-11-10, 22:11
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som har köpt ett spel genom ett Xbox konto? Har det fungerat bra? Är betydligt billigare än att köpa en nyckel.
Citera
2015-11-10, 22:14
Medlem
Reggaemans avatar
Inte för att jag bidrar så mycket till ämnet men jag är nyfiken: Varför köper folk sina spel på skumma sidor från utlandet istället för att bara köpa de på Steam/Webhallen/CDON whatever?

Är ni så snåla att ni hellre vill vänta på spel några dagar extra från sidor som man inte ens vet är legit istället för att lägga 100 spänn extra på att köpa det på en svensk sida?
Citera
2015-11-10, 22:17
Medlem
Schweppes99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Inte för att jag bidrar så mycket till ämnet men jag är nyfiken: Varför köper folk sina spel på skumma sidor från utlandet istället för att bara köpa de på Steam/Webhallen/CDON whatever?

Är ni så snåla att ni hellre vill vänta på spel några dagar extra från sidor som man inte ens vet är legit istället för att lägga 100 spänn extra på att köpa det på en svensk sida?

Det är precis så det är.
Citera
2015-11-17, 20:30
Medlem
Citat:

Några dagar extra? 100 spänn extra?

Har köpt tre spel från OnePlay veckan innan relasedatum, alla tre har jag fått nyckeln dagen innan för pre-loading eller senast på releasedagen. Alla tre betalade jag över 200:- mindre än vad de vanliga butikerna tar.

Far Cry 4, 370:- (Steam ville ha 599:-)
Battlefield Hardline, 340:- (Origin ville ha 649:-)
Fallout 4, 370:- (Steam ville ha 599:-)

Mitt nästa spel blir alltså i princip gratis eftersom jag vägrat att ge vad de "riktiga" återförsäljarna begär. Sen om du tycker att jag är snål så struntar jag i vilket.
Citera
2015-11-17, 20:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Jag lägger ett antal hundra euro på spel varje år (edit: Fan, varje månad egentligen ), jag har som sagt lagt långt över €2000 på G2P ensamt.

Så, säg att jag kan "tjäna" (tjäna är fel ord eftersom jag ändå spenderar) säg €10 per köp, så handlar det om ett par hundra euro om året.

Min steamkatalog (bara steam) är enligt dagens priser värt €3619 (enligt: https://steamdb.info/calculator/ ) och då får du även tänka på att spel jag betalat €50 för när de släpptes nu kostar en bråkdel.

Lägg till Blizzard, Origin, Ubisoft osv på det.

Så ja, även om jag har råd att köpa de spel jag vill ha, så är jag inte för den sakens skull främmande för att kunna få dessa saker billigare.
Citera
2015-11-17, 20:50
Medlem
Någon som har köpt ps4 spel via account på ebay? finns det risk att spelen tas bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in