Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-23, 17:00
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag har tidigare varit en frekvent användare av G2Play men de senaste tre köpen har jag haft stora problem med denna sida.

1) Mad Max. Jag fick en "invalid" nyckel. Tog gott och väl över 24 timmar innan man svarade på ticketen att man skulle skicka ut en ny. 4 timmar efter det damp det en ny nyckel som fungerade bra

2) Warhammer End Times. Invalid nyckel igen. Tog 9 timmar innan man återkom och jag fick en ny nyckel.

3) Fallout 4. Satte en preorder på titeln och jag hade räknat med att jag skulle få nyckeln innan så jag kunde preloada. Brukar trots allt vara praxis på webbaserade sidor. Fick nyckeln under natten och givetvis råkade jag ut för invalid key igen. Inte fått något svar ännu på min ticket.
Har dragit iväg en uppdatering med att om jag inte har fått något svar inom ett par timmar vill jag ha en refund. Köpte för övrigt nu spelet på Greenmangaming och fick nyckeln omgående som även fungerade.

Det hjälper heller inte att alla tre gångerna så har live chatten inte fungerat trots att det står att det finns online representatives.


Jag kan inte rekommendera denna sida utan ni bör hålla er till Greenmangaming.

Jag har köpt över 20 spel på g2play och aldrig haft problem med att spelnycklarna inte fungerat. Dessutom har jag alltid fått spelet nästan omedelbart i mejlen. Det låter som att du haft en sinnessjuk otur eller knappat in fel kod.
Citera
2016-04-03, 20:58
  #254
Medlem
Akta er för G2 play, haft mycket problem med dessa det sista.

Köpt saker här ifrån innan men det senaste har det börjat krångla. Köpt ett spel 2 gånger utan att få nån key. Deras support svara ej heller..

Handla här visst, men ska ni köra med en polare och vill lira direkt så rek jag andra sidor.

Läs om Kinguin (ägare till g2p) på deras facebook twitter..
Citera
2016-04-21, 15:22
  #255
Medlem
Skitbra sida! Det är bara idioter som inte förstår sidan
Citera
2016-04-27, 11:03
  #256
Medlem
Glauciuss avatar
25% rabatt på Green Man Gaming på följande titlar.

Homefront The Revolution
The Black Death
Stellaris och Stellaris: Galaxy / Nova Edition
DOOM
Battleborn och Battleborn - Digital Deluxe Edition
Mirror's Edge Catalyst
Total War: Warhammer

Voucher: WATCH25
Citera
2017-01-29, 17:36
  #257
Medlem
Grankulas avatar
Köpte windows 10 via kinguin. Fungerade perfekt. Fick min kod inom 10 minuter. Värt att komma ihåg dock är att det förekommer 25% skatt som inte är med i början. Så när man kryssar i att man är ifrån sverige så kommer det upp "25% tax". Vilket är klart, vi har ju moms i sverige. Men det blev ju ändp 300 kr billigare än den billigast svenska sidan jag hittade vilket är ett plus ! Då återstår ju bara att desta koden dock haha.
Citera
2017-01-29, 17:39
  #258
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Köpte windows 10 via kinguin. Fungerade perfekt. Fick min kod inom 10 minuter. Värt att komma ihåg dock är att det förekommer 25% skatt som inte är med i början. Så när man kryssar i att man är ifrån sverige så kommer det upp "25% tax". Vilket är klart, vi har ju moms i sverige. Men det blev ju ändp 300 kr billigare än den billigast svenska sidan jag hittade vilket är ett plus ! Då återstår ju bara att desta koden dock haha.
Fungerar alldeles utmärkt. Köpt några koder ifrån PSNgames.org och där kostar Win10 ca 100:-. En sida jag kan varmt rekommendera då det endast gäller OEM nycklar.
Citera
2017-01-29, 17:46
  #259
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Fungerar alldeles utmärkt. Köpt några koder ifrån PSNgames.org och där kostar Win10 ca 100:-. En sida jag kan varmt rekommendera då det endast gäller OEM nycklar.
åh jäklar. Får kolla in det nästa gång jag ska upgradera windows. Nu gick allt som allt på ca 350 kr. Men det var också för jag la till någon "buyer protection" som kostade 49 kr också. Plus 25% moms då. Men aja. Nån hundring hit å dit. Men ändå värt att beställa fårn din sida nästa gång. Tack !
Citera
2017-01-29, 18:16
  #260
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
åh jäklar. Får kolla in det nästa gång jag ska upgradera windows. Nu gick allt som allt på ca 350 kr. Men det var också för jag la till någon "buyer protection" som kostade 49 kr också. Plus 25% moms då. Men aja. Nån hundring hit å dit. Men ändå värt att beställa fårn din sida nästa gång. Tack !
Precis. Det är fortfarande väldigt mycket billigare än att köpa en riktig nyckel. Vet man med sig att man inte ska byta dator/moderkort på ett tag så gör man ett kap
Citera
2017-03-03, 12:12
  #261
Medlem
MartinStLouiss avatar
Sidor som play-asia.com måste väl ändå använda riktiga nycklar?
Citera
2017-05-29, 23:46
  #262
Avstängd
MildCholesters avatar
Handlade från kinguin.net idag, Säker sida. Fick koden nästan direkt.
Citera
2023-03-01, 15:29
  #263
Medlem
Köpa spel via Kinguin

Hej!
Hur brukar ni göra när ni köper spel hos tex Kinguin, betalar ni skatt för det då?
Vågar man strunta i det? 🫣
Citera
2023-03-01, 16:25
  #264
Moderator
^Eazs avatar
Infogade tråd 'Köpa spel via Kinguin' i stora tråden om kinguin/g2play etc.
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback