2009-06-28, 01:12
Medlem
theguys avatar
ja som rubriken lyder. min polare har laddat hem windows xp sp3. jag funderar på att låna CDn av honom men jag undrar om oäkta windows funkar...
får man alla uppdateringar??
hur aktiverar man det??
Citera
2009-06-28, 01:13
Bannlyst
Problemet ligger i att du måste ha en fungerande produktnyckel för att kunna aktivera din version av Windows XP högst 30 dagar efter att du har installerat det. Annars sitter du på en dator med ett icke fungerande OS har jag för mig.
Citera
2009-06-28, 01:16
Medlem
theguys avatar
ja det är ju det... hur ska man aktivera det så att det funkar?? pallar inte köpa det...
Citera
2009-06-28, 01:19
Bannlyst
Du får ta och skaffa dig en aktiveringsnyckel som fungerar. Det är inte alltid det lättaste dock. Iallafall inte sett till mina egna försök och vad jag har hört andra säga om det.
Citera
2009-06-28, 02:55
Medlem
Finns ju hackade versioner som typ TinyXP (inte att rekommendera om du kör på laptop dock, dom har tagit bort batterihanteringen)

Det finns uppdateringar till tinyxp.

använd google för att hitta det
Citera
2009-06-28, 05:47
Medlem
dobbelinas avatar
De flesta Pirat XP kör med VLK (Corporate) versioner.
Dessa behöver inte aktiveras efter installation.

Om du installerar en sån här version.sätt på "Automatic updates but let me choose".
Välj sen att inte installera valideringsverktygen men allt annat.
Citera
2009-06-28, 21:20
Medlem
theguys avatar
ok tack för svaren funkar de versionerna lika bra som det vanliga windows. med hastighet och sånt??
Citera
2009-06-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theguy
ok tack för svaren funkar de versionerna lika bra som det vanliga windows. med hastighet och sånt??
Ja det gör dem, dem är utformade för att skapa en snabbare version av Windows och att dem ska vara mycket mindre än vad vanliga Windows ligger på.
Men det kan bli problem om med olika hårdvara du kopplar in i datorn eftersom en del drivrutiner är borttagna men det går självklart att lösa.
(Detta är vad jag har förstått av en TinyXP, rätta mig om jag har fel)
Citera
2009-06-30, 13:27
Medlem
theguys avatar
men är tinyxp/vista/7 kompitabla för spel. fungarar alla spel likadant??
Citera
2009-06-30, 13:37
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theguy
men är tinyxp/vista/7 kompitabla för spel. fungarar alla spel likadant??
När du nämnde win7 kan du ju skaffa RC versionen av den, giltigt i ett år. Funkar bra, enligt mig bättre än XP.

Edit: w00t 13:37
Citera
2009-06-30, 18:07
Medlem
theguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zw0lt3
När du nämnde win7 kan du ju skaffa RC versionen av den, giltigt i ett år. Funkar bra, enligt mig bättre än XP.

Edit: w00t 13:37
jag vet har faktiskt tänkt på det, för det lär ju ta ett tag innan tiny7 kommer ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in