2009-06-28, 00:57
Medlem
Detta är en fråga till er som är moderatorer här på forumet. Det jag undrar är helt enkelt varför ni vill vara moderatorer. Får ni något extra förutom extra arbete?

Jag minns att jag tyckte att det hade varit skithäftigt att vara moderator när jag var runt 15år. Men ju mer tiden har gått så har jag insett att det bara innebär en massa extra arbete, och att brottas med användare som käftar en massa.

Vad är det som driver er och får er att vilja vara mer än en vanlig användare?
2009-06-28, 01:02
Medlem
arvid89s avatar
Nu är jag ingen moderator men nog måste det finnas en känsla av ansvar som moderator på Sveriges största forum, man gör Flashback till ett trevligt och seriöst forum.
Sedan finns det såklart ett prestigevärde i att vara moderator.
2009-06-28, 01:03
Bannlyst
För att man får styra å ställa, trycka ner å nedvärdera andra, idiotförklara, leka tuff och högre status å makt.
I grund och botten handlar det om att man får behandla sina medanvändare som kattpiss! Och ändå så får man alltid rätt! Fy och tvä!!
Blir helt tokig bara jag tänker på detta...

Fast det finns väl något undantag, nån som vill hjälpa forumet, det kommer alla moderatorer i den här tråden förmodligen säga att dem gör(precis som i alla andra trådar om typ samma ämne), men väldigt få som gör detta genuint.
Senast redigerad av scooby-doo 2009-06-28 kl. 01:14.
2009-06-28, 01:17
Medlem
It's a dirty job but someone gotta do it antar jag!
2009-06-28, 01:38
Medlem
orkarNs avatar
Nu mår jag lite dåligt för att vi tramsade sönder frågeställningen som ju nästan var seriös. Bortsett från grundlönen (som är nere på 30k + bonus såhär i finanskristider), den enorma e-penisen som medföljer och den snygga kepsen är det väl helt enkelt för att man vill vara med och utveckla FB och hjälpa till att föra det framåt. Dessutom har man väl ofta en viss känsla inför sitt eget delforum, man har idéer om vad som kan göras, hur det kan bli bättre osv - att diskutera dessa med andra schöningar och sjösätta dem är också det rätt trevligt.

edit: För övrigt har du väl den här tråden där diskussionen är i full gång.
Senast redigerad av orkarN 2009-06-28 kl. 01:41.
2009-06-28, 01:47
Medlem
knickedickens avatar
Ingen frisk människa skulle väl säga nej till makten att radera inlägg och stoppa trådar i papperskorgen? Om det dessutom är på ett forum där det skrivs mycket dynga…

Mer allvarligt så skulle jag personligen känna att det frestade om jag trodde att jag kunde styra diskussionerna och forumet mot någonting bättre, alltså ungefär vad orkarN skrev nyss.
2009-06-28, 02:38
Medlem
Orzions avatar
tror man kan samanfatta det i tre kategorier.

1 En liten grupp som drivs av ära, stats och makten som det inebär att vara moderator.
2 En liten grupp som är väldigt intresserad av ett ämne t.ex Vapen och i några år varit i detta forum och aktivit diskuterat och sedan helt naturligt blivit moderator i forumet för att hjälap till änu mer där
3 Den största gruppen som helt enkelt vill hjälpa till att utveckla forumet i sin helhet och driva det framåt och som desutom tycker moderator jobbet är kul och meningsfult och de känner att de gör någon nytta.
2009-06-28, 02:52
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
tror man kan samanfatta det i tre kategorier.

1 En liten grupp som drivs av ära, stats och makten som det inebär att vara moderator.
2 En liten grupp som är väldigt intresserad av ett ämne t.ex Vapen och i några år varit i detta forum och aktivit diskuterat och sedan helt naturligt blivit moderator i forumet för att hjälap till änu mer där
3 Den största gruppen som helt enkelt vill hjälpa till att utveckla forumet i sin helhet och driva det framåt och som desutom tycker moderator jobbet är kul och meningsfult och de känner att de gör någon nytta.

Ja, det var nog en bra sammanfattning. De flesta drivs nog av alla dessa tre bevekelsegrunder i mer eller mindre utsträckning.

Möljligtvis kan man lägga till en till, nämligen nyfikenhet. Jag var rätt nyfiken på hur det egentligen funkade, och tyckte det skulle vara kul att se foumet från den andra sidan.
2009-06-28, 02:56
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag avskyr när folk skiter blankt i frågeställningen, jag vill se till att Flashback är fritt från korkade idioter och värdelösa inlägg och jag vet att jag har rätt i alla diskussioner jag är inblandad i...

EDIT: Jag får nog haka på najas, nyfikenheten tog överhanden. Det och de högkvalitativa brasilianska hororna som bjuds på vid varje utförd bannlysning.
Senast redigerad av Herr_Oin 2009-06-28 kl. 02:58.
2009-06-28, 03:34
Medlem
Ursäkta dum fråga men får moderatorer betalt?
2009-06-28, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckla
Ursäkta dum fråga men får moderatorer betalt?
Självklart
2009-06-28, 03:55
Medlem
Förfan såg två seriösa posts av två moderatorer som sa att dom får betalt, inte fan vet jag vad jag ska antaga och förlåt det är sent om natten och jag är grinig
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in