2004-01-03, 12:53
Bannlyst
Det är inte så svårt att sova på tjack. Det gäller bara att sluta ta mer tjack typ 6 timmar innan man skall gå och lägga sig. Då är det nog inga problem, speciellt inte om man har en nåt benzopreparat till hans som hjälper till på traven.

Däremot har jag aldrig förstått de som sitter och snortar linor till klockan 05.00 och sen ligger och gnäller klockan 08.00 för att dom inte kan sova
Citera
2004-01-05, 17:43
Awaiting Email Confirmation
Gokväll!

Jag tror att det där är jävligt individuellt.. När jag tar uppåt så skulle jag ofta ge vad som helst för bra pix, men även om jag har bra pix så vill jag oftast må bra hela kvällen (iaf då jag tar tjacket sporadiskt, eller då jag precis har inlett en period) - då köper jag oftast hem alkohol också. Jag gör som Tim (iaf om jag Måste sova), tar min sista panna vid 16:00 .. Sen ser jag till att gå igång på alkoholen innan det är försent och när alkoholen är slut, eller då jag måste sova - så slår jag i mig pixen (oftast två-tre imovane i dagsläget)..

Men den verkliga konsten är igentligen att kunna "ställa in sig" på att sova, sålänge man mår bra och har mer pulver så kan ens inställning vara avgörande för sömnen och därmed inverka på morgondagens välbefinnande.. Det gäller att slå om, ställa in sig på näring och vila - för att sedan kunna vakna upp, ta en ny panna och må kanonbra igen..

Bäst är väl när man har allt man kan önska sig.. I mitt fall; holk, alkohol, benzo, mer pulver och dessutom är fri från skyldigheter - då kan man inleda en period på bästa sätt.. Man tänder på de första dygnen och försöker undvika (i den mån det går) att slösa bort försäkringarna, när man sedan börjar bli flummig så bättrar man på det genom att använda sina försäkringar på bästa möjliga sätt... När man känner sig mogen så slår man i sig pensionen (i mitt fall imovanen) och går till sängs..

Ha de bra gott folk! Önskar att jag var påtänd just nu!
2047
Citera
2004-01-12, 10:37
Medlem
Hmm...

Problemet är löst ganska enkelt om man håller sig vaken tills man krachar!!!

Det är väl inte svårare än så va???
Citera
2004-01-12, 14:23
Bannlyst
Jag brukar dricka alkohol konstant när jag är tjackad
(nästan aldrig när jag inte är tjackad lustigt nog!)

Sen när jag slutar ta tjack så fortsätter jag dricka ett par timmar sedan är det inga problem att sova.

håller med 2047 om det där att man måste "slå om". Man får helt enkelt inse att nu är det slut på det roliga och göra sig beredd på en seg landning i dimmornas tecken..
Citera
2004-01-17, 19:17
Medlem
Röka

rök på som fan då somnar du riktigt skönt på affe kan jag säg
Citera
2004-01-20, 03:28
Medlem
REEEETAAARDs avatar
E

Är det bara jag som krachar efter några dagars "uptime" på E??

Annars kan ni ju testa att ta E 2 -3 timmar innan ni ska sova så mår ni godis + att ni minskar risken för avisar dan efter ...

Eller det kanske bara funkar på mig??
Citera
2004-01-20, 13:21
Bannlyst
Fan.

så jävla fula många verkar vara här inne ...verkligen lurade idioter.
Jag tar tjack lite titt som tätt tillsmmans med vänner...eller en del av dom ..och dom som kommer och påstår att det funkar med propavan kan ju lika gärna ta en ipren och försöka sova ...läs på lite bättre eller ta nån benzo, då jävlar blir du lustig om du har vant dej vin propavan,.
Citera
2004-06-11, 03:58
Medlem
iofs så funkar propavan väldigt bra mot tjackavtändning då båda är cns och motverkar varandra direkt. blir en rätt häftig känsla med för den delen, om du inte fått den tog du antagligen 1 eller mer än 2.
Citera
2004-06-11, 10:57
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josj
Problemet är löst ganska enkelt om man håller sig vaken tills man krachar!!!

Det är väl inte svårare än så va???

Problemet är ju bara att det för vissa (mig tillexempel) kan ta mer än 48 timmar innan det händer och detta utan att man kan äta. Man mår inte så bra efter det direkt.
Citera
2004-06-13, 22:06
Medlem
getttosmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen
Hur många roppar behöver man för att somna ordentligt.
Alt imovane som jag själv har men dom e ju inte lika kraftiga som roppen.
Tackar för svar
Ska man sova på Benz ska man veta att (när det gäller Roppar) så har man ca 45 minuter på sig att somna efter att dem börjar verka ... sen hjälper dem en inte att sova.. men rolig blir man : ) Så upplevde åtminstonde jag och dem jag tog droger med dem. Har inga egentliga fakta som stödjer mitt påstående ... bara dem erfarenheter jag/vi har av dem. Tror inte att det hjälper så mycket mer om man tar fler än 3-4 st
Kan tilläga att 30cl sprit (40%) funkar lika bra

Håller med 2047 vill också ha en dos : )
Desvärre så har någonting i min hjärna blivit skadat efter det misbruk jag tog mig ur för 2 år sen. Hadde ett återfall ca ett halvår efter att jag slutat tog ett G under 14 timmar.. har alrig mått så dåligt ... till och med värre än den avtändning jag hadde när jag slutade åkte på en Kraftig amfetamin-psykos (heter det så ?) som slutade på akuten med diagnosen (tendenser till... altså inte fullt ut) paranoid scizofreni.

Förresten 2047 .. är du samma 2047 som var/är aktiv på Exets forum ??

//Smurf
Citera
2004-06-14, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTea
Problemet är ju bara att det för vissa (mig tillexempel) kan ta mer än 48 timmar innan det händer och detta utan att man kan äta. Man mår inte så bra efter det direkt.

Inte kan äta...? Det är bara å tvinga i sig lite krubb emellanåt.
Då kan du fixa och vara vaken längre och du blir fan så mycket klarare i knoppen. Kan bli som en liten extra kick till och med. Jag brukade gå av efter en 10-14 dar men det funkar inte om man inte sköter det där med å få i sig vätska, försöka käka lite imellanåt och gärna käka ett par d-vitaminer om dan oxå.
Men avissen blir ju inte roligare för det...
Men benso eller trycka i sig en fet macka så man slocknar några timmar brukade funka fint för mig (då vaknar man påtänd å fin).
Jag brukade ha avis i närmare en vecka när jag hade hållt igång länge å det va fan inte roligt...så jag försökte undvika det.
Den blev värre med åren men så fort den var över så hade man glömt den å då var det bara å rejsa vidare.
Citera
2004-06-14, 04:46
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearny
Rök en större mängd indic dominerat Cannabis så lär du somna

Hehe precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto