Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-09-23, 13:02
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Säger man att det är 50% chans att spöken & demoner finns så har man Albert Einstein & hans kollegor på sin sida.

Vetenskapen kan inte avgöra ifall verkligheten är digital, är den digital kan man se spöken & demoner, det är grund förutsättning.

Sidan som "tror" (vet) har miljontals med händelser i bevis börda & de som inte tänkt så mycket och länge har sina sparade skolböcker från årskurs 7 som bas.

Finns det allvarligt människor som nu lever som inte sett "The Matrix" filmerna?? .. vissa bor inte under en sten, de bor under K2.

Ska det vara så djävla svårt att förstå? .


Det blir i princip lyteskomik när du verkar vilja ha stadgade SFXade redigerade fejkade actionfilmer som bevis för nåt övernaturligt…

Menar du att Kalles Jul med Disney är bevis på att tomten finns på riktigt och åker rensläde i luften…?

Du kommer ju med svammel så man misstänker att du röker nåt i lösvikt köpt utan kvitto, eller ännu värre….
Citera
2023-09-23, 14:59
  #86
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Jag ska med andra ord tro att det finns människor som kan tala med döda helt enkelt därför att folk påstår att det är så.
Ingen vidare övertygande bevisning där kompis.

Hör du röster i huvudet? Om du menar detta bokstavligt så bör du uppsöka vården, det är ett tecken på psykisk sjukdom.
Ska vi tro på tidnings-horoskopen också? Massvis av människor påstår ju att det som skrivs är spot on.
När vi ändå är igång så får vi ju även ta och tro på både bibeln och koranen såväl som alla andra mytologiska böcker. Det är ju så många som påstår att de är sanna och då måste de ju vara det, trots att det är en logisk omöjlighet.

Kolla upp det där med rösterna i huvudet.

Du bekräftar allt jag pekar på.
Beklagar att du har så lite livserfarenhet, men jag hoppas det blir bättre för dig i framtiden. Oavsett vilket så kommer du dö en vacker dag, och då kommer du veta att människor du försöker klanka ner på här hade rätt. Tycker synd om dig.
Citera
2023-09-23, 16:03
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raccoon0834
Du bekräftar allt jag pekar på.
Beklagar att du har så lite livserfarenhet, men jag hoppas det blir bättre för dig i framtiden. Oavsett vilket så kommer du dö en vacker dag, och då kommer du veta att människor du försöker klanka ner på här hade rätt. Tycker synd om dig.

Så varför har det du hävdar aldrig någonsin kunnat ens påvisas vetenskapligt…? Varför vet vetenskapen en satans massa om hur vi och våra kroppar och sinnen fungerar, men ändå inte kunnat se det du hävdar, trots att massvis med folk påstår liknande saker som dig? Borde det inte åtminstone då kunna ha påvisats….?

Vetenskapen har dessutom väldigt bra koll på hur människor och deras sinnen kan luras, att de kan lura sig själva, så som du gör i denna sak med dina påståenden.
Citera
2023-09-24, 02:09
  #88
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Säger man att det är 50% chans att spöken & demoner finns så har man Albert Einstein & hans kollegor på sin sida.

Nope. Det där är bara förfalskning av historien från new-age-fanatiker.

Einstein trodde på en gud/Gud man kunde ana spåren av i det perfekta i fysikens ordning. Det är allt.
Han brevväxlade med en snubbe (glömt namnet) som gjorde experiment i tankeöverföring, men såvitt jag vet så verifierade han aldrig att det fungerade på något som helst sätt.
Hans relativitetsteori missbrukas ofta av folk som inte vet vad de snackar om så att den på något sätt skulle bevisa att energi skulle kunna ombildas till andeväsen, vilket den då rakt inte gör. Men så länge massorna är lika dumma som de som påstår detta så går myten vidare och blir ballare för varje mun den passerar.

Läste just igenom några rätt omfattande material om hans gudstro och filosofi. Vete fan om han var ett geni på alla punkter riktigt. Snarare var han framstående på vissa sätt medans andra sidor hos honom fick ta många steg bakåt och sitta på avbytarbänken.
Citera
2023-09-24, 17:32
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raccoon0834
Du bekräftar allt jag pekar på.
Beklagar att du har så lite livserfarenhet, men jag hoppas det blir bättre för dig i framtiden. Oavsett vilket så kommer du dö en vacker dag, och då kommer du veta att människor du försöker klanka ner på här hade rätt. Tycker synd om dig.
Du hade alltså varken några belägg eller argument för dina fantastiska påståenden. Då vet vi det.
Citera
2023-09-25, 00:02
  #90
Medlem
Satuanuss avatar
Det hade varit fantastiskt om vi kunde prata med de döda. Vi hade kunnat lösa mord, arvstvister och självmord. Och vi hade kunnat lösa en massa frågetecken kring förlorade civilisationer genom världshistorien. Tänk att få reda på vem jack the Ripper var och tog Hitler verkligen livet av sig i bunkern. Eller finns det en gräns på hur länge en person varit död om man vill kontakta dom?

Jag tycker mest när jag tittat på de okända känner mediumet ett tryck över bröstet eller får svårt att andas?
Citera
2023-09-25, 14:19
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satuanus
Det hade varit fantastiskt om vi kunde prata med de döda. Vi hade kunnat lösa mord, arvstvister och självmord. Och vi hade kunnat lösa en massa frågetecken kring förlorade civilisationer genom världshistorien. Tänk att få reda på vem jack the Ripper var och tog Hitler verkligen livet av sig i bunkern. Eller finns det en gräns på hur länge en person varit död om man vill kontakta dom?
Håller med. Besitter man en sådan otrolig förmåga som att prata med döda människor så borde man rimligtvis kunna delge mer intressant information än att farfar hade ont i ett knä och dålig hörsel.


Citat:
Jag tycker mest när jag tittat på de okända känner mediumet ett tryck över bröstet eller får svårt att andas?
Ett mycket vanligt barnum statement. Inte så konstigt i.om att det är en träff nära 100% av gångerna. Att sluta andas är ju lite själva definition av att dö.
Citera
2023-09-29, 13:18
  #92
Medlem
Så här säger man om Det Okönda på Wikipedia.

Citat:
I februari 2010 sände SVT:s Uppdrag granskning ett reportage om Det okända. I programmet granskades hur Det okända-redaktionen ringt upp privatpersoner och påstått att en av deras avlidna anhöriga spökar.[28] En kvinna vars dotter avlidit som kontaktats på detta sätt av Det okända-redaktionen berättar i Uppdrag granskning att hon upplevde telefonsamtalet som obehagligt och inte ville medverka i programmet. Programmet om kvinnans dotter sändes trots detta två månader senare.[29] Enligt Uppdrag gransknings programledare Karin Mattisson uppfattade många som hört av sig till redaktionen att Det okända ägnat sig åt förtal av avlidna personer.[30] Reportaget ledde till debatt om Det okändas arbetsmetoder, bl.a. i SVT:s program Debatt, där programledaren Caroline Giertz mötte upprörda anhöriga.[31][7]

Det okändas programinnehåll har kritiserats av bl.a. Humanisternas ordförande Christer Sturmark, som sagt att programmets "medier" använder sig av cold reading.[32] Sturmark har även riktat kritik mot TV4 som, enligt honom, genom att sända Det okända "profiterar på bedragare" i form av de medier som medverkar i programmet.[8][33]

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_ok%C3%A4nda_(TV-serie)
Citera
2023-09-29, 16:11
  #93
Medlem
fellowvessels avatar
Enda sen starten i början av nittio talet då på TV3 så har den här dokusåpan varit ett riktmärke & högborg för charlataner & diverse okristliga kulter.

Alla tusentals som varit med i programmet är betalda teater aktörer som de plastik kirurger opererar med jämna mellanrum & på så vis kan göra mer avsnitt.

Det kallas Rhode Island reading vad de håller på med, bevisen är överväldigande. Jag har sett mer än 7 avsnitt så jag kan uttala mig och vara säker.
Citera
2023-09-30, 14:46
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Enda sen starten i början av nittio talet då på TV3 så har den här dokusåpan varit ett riktmärke & högborg för charlataner & diverse okristliga kulter.

Alla tusentals som varit med i programmet är betalda teater aktörer som de plastik kirurger opererar med jämna mellanrum & på så vis kan göra mer avsnitt.

Det kallas Rhode Island reading vad de håller på med, bevisen är överväldigande. Jag har sett mer än 7 avsnitt så jag kan uttala mig och vara säker.

Det behövs inga skådespelare för att få ihop ett sådant program. Det finns tillräckligt med naiva människor som går på precis vad som helst utan eftertanke.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback