2003-11-22, 13:06
Medlem
Pellenezs avatar
Vad har ni för lik i garderoben?

Själv är jag lite svag för ballader i stil med "When the children cry" med White Lion och "Wind of change" med Scoprions.
Citera
2003-11-22, 13:21
Medlem
Erkänna det måste man, annars fegar man.

Ja, det är sant. Jag är barnsligt förtjust i Bon Jovi.
Citera
2003-11-22, 14:02
Medlem
Pellenezs avatar
Lite OT, men jag står iaf för att jag diggade tv-serien Rederiet hårt.
Citera
2003-11-23, 21:43
Medlem
zappzapps avatar
jag gillar michael jacksons tidigare verk. men ska man verkligen skämmas för det?
Citera
2003-11-23, 21:58
Medlem
Laments avatar
Några disneylåtar tycker jag faktiskt är rätt sköna :I
Citera
2003-11-24, 01:05
Medlem
jag lyssnar mest på house och 70/80-tals disco, hårdrock, rysk pop, och annan fu*ked up musik men har av någon anledning hamnat i en mambo svacka. Kollade på Söndagsöppet av ren slump igår kväll och fastnade för Roy Paci´s mambolåt "Ciura Ciura" med Aretuska Band. Villa ha den låten....hittar den inte någonstans (har även hört den på radion vid några tillfällen tror jag).

Fattar inte att jag fastnat för den typen av musik helt plötsligt, jag skäms lite grann
Citera
2003-11-24, 01:37
Bannlyst
Jag skämms inte för något direkt men det närmaste jag kan komma skam är väl när jag erkänner att jag gillar Björk.
Citera
2003-11-24, 03:16
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Om man gillar något man inte kan stå för, är man då inte bara lite feg? Folk som säger "Ja, ni kommer nog att hänga mig när jag säger det, men jag gillar faktiskt Britney Spears" borde hängas, inte för att dom gillar Britney Spears, utan för att dom inte kan stå för det. Jag kan säga med gott samvete att det finns några britney-singlar som jag tycker är riktigt bra. Om femton år är det dom singlarna vi kommer att lyssna på när vi vill komma ihåg hur det lät på 2000-talet. Så vad är det för intressant egentligen med "lik i garderoben" ? Eftersom jag själv tycker att jag har en väldigt bra musiksmak som jag varken behöver skryta eller skämmas över, så tycker jag det är ganska fräckt att ha en skiva med "new kids on the block" eller Doktor Albans "No Coke" på tolvtums-singel. Gårdagens lik är morgondagens kitch. Dom enda som behöver skämmas för sin skivsamling är dom som har för lite guts för sin smak.
Citera
2003-11-24, 08:00
Medlem
assdestructors avatar
Jag måste erkänna att jag gillade black eyed peas "shut up" som jag såg på ztv nyligen. Annars är mitt motto fuck RnB and anyone who sings it.
Citera
2003-11-24, 10:01
Medlem
Jag erkänner, och försöker även övertyga min omgivning, att eurodisco från tidigt 90-tal är jäkligt bra, även om man kan vara lite trött på en del låter. Det står jag för
Citera
2003-11-24, 10:12
Medlem
WhoAmIs avatar
Jag har använt musiksmak för att provocera i alla möjliga sammanhang, så jag har inga problem att "stå" för nästan vad som helst.
Sen, när man hittar en låt som är såååå urbota töntig eller så urbota fel som något bara kan vara, så är det bara en tidsfråga innan man gillar det "på riktigt".
Sätt låten på repeat, skratta som fan de första fem gångerna, och kom på dig själv med att digga den åttonde ...

Till exempel, vissten ni att det Svenska dansbandet Vikingarna har en parallell karriär i Tyskland? De sjunger typ samma låtar, fasten på välklingande högtyska.

Jag hittade en sådan låt, och kunde bara inte sluta lyssna, "sommer vind und sonnenschein, du und mich, so ganz alein ... " aaahahahah

Men, sen, när jag skrattat klart, så hade ju låten fastnat ...
Citera
2003-11-24, 10:14
Bannlyst
porrfilmsmusik låter konstig i freestylen.. testa och du är fast.. :mad:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här