2026-05-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Det är större chans att det spårar ur med eleverna. Vissa grejer man hört genom åren har varit över gränsen. Det är svårt det där lite samma som med lumpen. Många elever går defintivt in på Lundsberg med en förväntan att det ska vara lite som det är också.

Förövrigt jag får rätta mig själv att Von Platens son är 50% assyrier det är korrekt. Han måste va en jävligt reko kille om det är det enda han kunde roastas för.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Är väl typisk babbestil att dra fram rasistkortet när man själv är skyldig?
Är det någon som vet vad sonen fick för straff i domstolen?
Citera
2026-05-22, 19:06
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Stackars pojke. Inte för att han haft det svårt i skolan. Utan för att hans föräldrar kokat i hop detta bakom hans rygg. Grabben kommer att vara Paria inom näringslivet.

Precis det jag skrev innan. Han kommer aldrig få en hög chefsposition eller liknande. På sin höjd en mellanchef på ett mindre företag med typ 30 anställda men inte mer än det. Ludde är en svagsint person och golare. Två egenskaper som verkligen inte är bra och som inte kommer ge några jobb i den bransch som hans turk-mamma hoppas på.
Citera
2026-05-22, 19:09
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Låter som att du är en såndär störd elev som gått på Lundsberg. Obegriplig kultur som bara skapar missfoster. Det sista näringslivet behöver är idioter med kamratuppfostran från Lundsberg.

Behövs och behövs? Jag vill nog påstå att 90 procent av personer på höga positioner i näringslivet har gått på Lundsberg. Utan dessa, vad hade svenskt näringsliv varit då?
Citera
2026-05-23, 01:13
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Behövs och behövs? Jag vill nog påstå att 90 procent av personer på höga positioner i näringslivet har gått på Lundsberg. Utan dessa, vad hade svenskt näringsliv varit då?

Fullständigt fel, tror inte du arbetar i toppen på näringslivet. Eller kanske inte ens i näringslivet. De framgångsrika toppVDarna har definitivt inte gått på lundsberg. Vem fan bryr sig om en gymnasieutbildning...
Citera
2026-05-23, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren

Svenskt näringsliv hade kanske varit inovativt och framgångsrikt.
Citera
2026-05-25, 13:19
Medlem
Vi som har föräldrar från lite varmare länder höjer inte ens på ögonbrynen av det som visas från Lundsberg. Som vilken helg med familjen som helst :-)
Citera
2026-05-27, 13:38
Medlem
Vet inte om någon nämnt det men det är allmänt känt att GvP har kvar ett av sina andra barn på Lundsberg. Hyckleri. Tydligt, iallafall för mig, att hon bara inte kan ta att hennes son misshandlade en stackars 9:a. Pinsamt att SVT spelar rakt i hennes hand, granskningsnämnden relevant?
Citera
2026-05-27, 17:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Bryr mig inte men detta är ju över allt.
I Expressen beskriver hon domen som "helt sjuk" och att hennes som i själve verket är ett offer eftersom han utsatts för rasistiska tillmälen.

Vi får väl se vad hovrätten kommer fram till. Blir det fällande dom även där men hon inte ger sig så vet jag exakt vilken personlighetstyp hon är. Jag har mina aningar men då blir det bekräftat.

Det normala i fall som dessa är att man ligger lågt och inte babblar i pressen.
Citera
2026-05-28, 12:29
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Det är så patetiskt att komma i efterhand å säga att alla är rasistiska. De va inget problem förrän sonen blev åtalad.

Fy 17 vilken ond människa gvp är.
Citera
2026-05-28, 17:10
Medlem
Riktigt vidrigt att utnyttja sin ställning på det här sättet. SVT borde skämmas. Såg pojkar som blev skjutna med luftgevär/ nerpissade sängar och misshandel. Inte ett ord om dom stackarna där det faktiskt finns videobevis. Ok att dom flesta var maskerade, men starta en utredning och jag lovar att någon kommer att prata. Det är tonåringar och inte härdade kriminella vi ser här.

GvP pratar så klart i egen sak och det det är skrämmande att SVT gör ett reportage om en enskild student.
Citera
2026-05-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Riktigt vidrigt att utnyttja sin ställning på det här sättet. SVT borde skämmas. Såg pojkar som blev skjutna med luftgevär/ nerpissade sängar och misshandel. Inte ett ord om dom stackarna där det faktiskt finns videobevis. Ok att dom flesta var maskerade, men starta en utredning och jag lovar att någon kommer att prata. Det är tonåringar och inte härdade kriminella vi ser här.

GvP pratar så klart i egen sak och det det är skrämmande att SVT gör ett reportage om en enskild student.

Haha det var ju SVT som grävde fram klippen du hänvisar till? Idiot.
Citera
2026-05-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natalia.ambra
Haha det var ju SVT som grävde fram klippen du hänvisar till? Idiot.
Jo visst, men vad hände med dom sen då?

All fokus låg på GvP och inte på dom brott som dom själva grävt fram. Agendan kändes lite fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in