2026-05-15, 20:14
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Det jag inte tror Gunilla fattar är att det är meningen att det ska va sådär på den skolan.

Alla ungar som går där är bortskämda så in i helvete. Egentligen borde det vara lärarna som stod för pennalismen men det är en för o-pk ståndpunkt så nu finns den i åldersklasserna istället medans de vuxna tittar bort. Men många av de ungas föräldrar de betalar legit den där miljonen för deras barn ska roastas lite och få lite stryk och dela ut lite också. Kontakter osv kan oftast alltid folk i den här samhällsklassen lösa. Själva pluggandet, sportandet med. Våldet och kamratuppfostran är liksom the unique selling point. Dåligt dock av de som jobbar med skolan att de inte lowkey kan ha lite mer fingertoppskänsla vilka de rekommenderar de till, de skulle avrådit Gunilla att deras son skulle gå där inte för han är 1/4 dels Assyrier utan för han är bara andra generationens pengar. Jag skulle säga om din familj haft pengar typ i tre generationer som H&M Persson t.ex. börjar det bli lämpligt att eventuellt skicka barnen dit.

En fjärdedel…. Är du matematiker eller ?!
Hon är 100 procent syrian.
Då blir hennes barn 50 procent om pappan
nu inte är syrian.
Om hon kommit hit till Skärholmen så hade hennes son varit på topp. Nära till Heron city 🤩
Citera
2026-05-15, 20:41
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Gunela är 100% assyrier. Hennes man är 100% svensk. Därför är sonen 50% assyrier och 50% svensk.
Det är viktigt med en korrekt rasindelning tycker vissa här på fb 😁

Citat:
Det jag inte tror Gunilla fattar är att det är meningen att det ska va sådär på den skolan.

..... Våldet och kamratuppfostran är liksom the unique selling point. Dåligt dock av de som jobbar med skolan att de inte lowkey kan ha lite mer fingertoppskänsla vilka de rekommenderar de till, de skulle avrådit Gunilla att deras son skulle gå där inte för han är 1/4 dels Assyrier utan för han är bara andra generationens pengar.
.....
Citera
2026-05-15, 21:16
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:

/ ... / Egentligen borde det vara lärarna som stod för pennalismen men det är en för o-pk ståndpunkt så nu finns den i åldersklasserna istället medans de vuxna tittar bort. Men många av de ungas föräldrar de betalar legit den där miljonen för deras barn ska roastas lite och få lite stryk och dela ut lite också. Kontakter osv kan oftast alltid folk i den här samhällsklassen lösa. Själva pluggandet, sportandet med. Våldet och kamratuppfostran är liksom the unique selling point.
Bra där, Pleiadesz.

Detta anrika internat funkade fine, så länge som lärarna fick stå för pennalismandet. Men svenskarna lät sossarna pracka på Sverige en ny "human" (pyttsan) ideologi och därmed gick lärarens auktoritet down the drain på ALLA svenska skolor.

Kamratuppfostran, fick ersätta normer & kristen moral. Gunilla borde avråtts av skolans ledning att sätta sin telning där. Hon var inte det rätta virkets päron till morsa, som visste om och såg kamratvåldet som skolans USP.
Citera
2026-05-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Gunela är 100% assyrier. Hennes man är 100% svensk. Därför är sonen 50% assyrier och 50% svensk.
Det är viktigt med en korrekt rasindelning tycker vissa här på fb 😁

Hur gammal är Gunilla von Platen och var bor hon?

Gunilla Günel von Platen föddes den 3 januari år 1972 och är idag 49 år gammal. Hon föddes i Turkiet och bor idag tillsammans med maken och deras fyra barn på Östermalm i Stockholm.

Gunilla von Platens ord om uppväxten med sina syskon

Gunilla von Platen kom till Sverige från Turkiet när hon var 4 år gammal. Hon har vuxit upp i Göteborg och bodde med sina 8 syskon och släktingar i området Västra Frölunda. I en fyrarumslägenhet bodde de 13 personer. Gunilla har tidigare berättat i Framgångspodden att det var mycket trångt.

https://www.hant.se/noje/gunilla-von-platen-the-apprentice-sverige/7818543

Gunilla föddes som Günel Anip i en liten by i sydöstra Turkiet, inte långt från syriska gränsen. Fyra år gammal minns hon hur släkten var mitt i bröllopsförberedelserna för en kusin, när en grupp muslimska killar med höjda vapen trängde sig in – en muslimsk man ville ha bruden och skulle hämta henne. Günels mamma ställde sig blixtsnabbt framför sin brorsdotter som en sköld, ”ni rör henne inte”, men killarna sköt utan tvekan mamman med fem kulor. De slet åt sig bruden medan Günels mamma rasade till golvet. Det var skrik av skräck och blodpölar överallt. Familjen måste fly. En kvinna från en kristen minoritet sätter sig inte ostraffat upp mot en grupp muslimska män.
https://se.readly.com/magazines/tara/2020-02-20/5e4be265bdfbd100013dbefa?srsltid=AfmBOop-203kAXirZTcriueYrs0ljtl7C5FE2Te0VgTQNmkT-ImtswKF
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2026-05-15 kl. 21:35.
Citera
2026-05-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Fyra år gammal minns hon hur släkten var mitt i bröllopsförberedelserna för en kusin, när en grupp muslimska killar med höjda vapen trängde sig in – en muslimsk man ville ha bruden och skulle hämta henne. Günels mamma ställde sig blixtsnabbt framför sin brorsdotter som en sköld, ”ni rör henne inte”, men killarna sköt utan tvekan mamman med fem kulor. De slet åt sig bruden medan Günels mamma rasade till golvet. Det var skrik av skräck och blodpölar överallt. Familjen måste fly. En kvinna från en kristen minoritet sätter sig inte ostraffat upp mot en grupp muslimska män.
https://se.readly.com/magazines/tara/2020-02-20/5e4be265bdfbd100013dbefa?srsltid=AfmBOop-203kAXirZTcriueYrs0ljtl7C5FE2Te0VgTQNmkT-ImtswKF
Den där storyn skulle jag vilja ifrågasätta. Med tanke antalet dömda brottslingar bland hennes syskon så lär det finnas en beydande genetiskt inslag av kriminalitet och våldsamhet. Att modern skulle vara någon slags självuppoffrande superhjälte är väldigt osannolikt.

När någon skjuts med fem skott så tyder det väl snarare att mamman var målet för attacken. Det är väl mer sannolikt att en åsnestöld eller något annat som ligger bakom.
Citera
2026-05-16, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Bra där, Pleiadesz.

Detta anrika internat funkade fine, så länge som lärarna fick stå för pennalismandet.

Det är större chans att det spårar ur med eleverna. Vissa grejer man hört genom åren har varit över gränsen. Det är svårt det där lite samma som med lumpen. Många elever går defintivt in på Lundsberg med en förväntan att det ska vara lite som det är också.

Förövrigt jag får rätta mig själv att Von Platens son är 50% assyrier det är korrekt. Han måste va en jävligt reko kille om det är det enda han kunde roastas för.
Citera
2026-05-16, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Den där storyn skulle jag vilja ifrågasätta. Med tanke antalet dömda brottslingar bland hennes syskon så lär det finnas en beydande genetiskt inslag av kriminalitet och våldsamhet. Att modern skulle vara någon slags självuppoffrande superhjälte är väldigt osannolikt.

När någon skjuts med fem skott så tyder det väl snarare att mamman var målet för attacken. Det är väl mer sannolikt att en åsnestöld eller något annat som ligger bakom.

Hennes syskon lär ju varit barn då också under denna händelse 1976, så denna hemska upplevelse kan ha påverkar dom starkt. Men vi leker med tanken att även hennes äldre släkt består av kriminella du tror inte kriminella kan bli utsatta för brott också?
Hon var ju ändå 4 år också, det är inte säkert hon vet hela historian varför hennes mor blev dödad. Det låter ju bättre för henne om hennes mamma är hjälte. Detta är ju något som hon kan fått förklarat men att händelsen egentligen berodde på något annat.
Det är inte första gången våldsamheter sker under bröllop.
Citera
2026-05-16, 06:47
Medlem
Varför har hon lagt till Gunilla istället för att bara heta Günel som ursprungligen?
Citera
2026-05-16, 07:51
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktbjorn
Varför har hon lagt till Gunilla istället för att bara heta Günel som ursprungligen?
Skäl # 1: Går smidigare & snabbare göra karriär i näringslivet med ett nordeuropeiskt klingande förnamn. Undantag: Karismatisk charmknutte som hr Raffe El-say-it.

Skäl # 2: Att finna make ur knap(ert)adeln är lättare med ett namn som den unge (nåja) adels-spolingens föräldrar kan placera.

-Mamma, jag har mött min tvillingsjäl. Vi ska' gifta oss.

-Så romantiskt. Men "Günel"..? Är han officer, inom P K K ?
Citera
2026-05-16, 10:22
Medlem
Storanglarens avatar
Så hennes son turk-Ludde Baltasar är en golare. Han kommer aldrig få någon karriär som "affärsman" om det nu planen varit att han ska gå i turkiskans fotspår med tanke på att han blev placerad på Lundsberg.
Är Ludde-Baltasar en golare nu kommer han bli en sådan där jobbig lättkränkt "visselblåsare" och därför är det ingen idé att anställa honom överhuvudtaget. Golare som honom bör se sig om både en och två gånger över axeln i framtiden.
Citera
2026-05-16, 15:38
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Född i Turkiet ja. Men hennes föräldrar och alltså hon själv är Assyrier. En kristen minoritet som finns över nästan hela mellanöstern. Jag känner till den familjen och vet vilka dom är för några 😉

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hur gammal är Gunilla von Platen och var bor hon?

Gunilla Günel von Platen föddes den 3 januari år 1972 och är idag 49 år gammal. Hon föddes i Turkiet och bor idag tillsammans med maken och deras fyra barn på Östermalm i Stockholm.

Gunilla von Platens ord om uppväxten med sina syskon

Gunilla von Platen kom till Sverige från Turkiet när hon var 4 år gammal. Hon har vuxit upp i Göteborg och bodde med sina 8 syskon och släktingar i området Västra Frölunda. I en fyrarumslägenhet bodde de 13 personer. Gunilla har tidigare berättat i Framgångspodden att det var mycket trångt.

https://www.hant.se/noje/gunilla-von-platen-the-apprentice-sverige/7818543

Gunilla föddes som Günel Anip i en liten by i sydöstra Turkiet, inte långt från syriska gränsen. Fyra år gammal minns hon hur släkten var mitt i bröllopsförberedelserna för en kusin, när en grupp muslimska killar med höjda vapen trängde sig in – en muslimsk man ville ha bruden och skulle hämta henne. Günels mamma ställde sig blixtsnabbt framför sin brorsdotter som en sköld, ”ni rör henne inte”, men killarna sköt utan tvekan mamman med fem kulor. De slet åt sig bruden medan Günels mamma rasade till golvet. Det var skrik av skräck och blodpölar överallt. Familjen måste fly. En kvinna från en kristen minoritet sätter sig inte ostraffat upp mot en grupp muslimska män.
Citera
2026-05-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Född i Turkiet ja. Men hennes föräldrar och alltså hon själv är Assyrier. En kristen minoritet som finns över nästan hela mellanöstern. Jag känner till den familjen och vet vilka dom är för några 😉

okej jag tror dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in