Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Om du har en tillsvidareanställd så behöver chefen ha lite mer än ett klagomål på dig för att säga upp dig. I första hand skulle väl h*n placera om dig till ett annat uppdrag. För inom arbetet så får chefen fritt leda och byta uppdrag som chefen vill.
Du ska i vilket fall som ha avtalsenligt uppsägningtid, vilket står i ditt anställningsavtal.
Jo, precis, och de har jag inte hört nånting om, eventuell omplacering. Uppsägningstiden kommer nog vara korrekt, men dom ersätter mig direkt på arbetsplatsen. Jag ska inte ljuga om att jag inte fått klagomål nångång, men då har kunden i fråga sagt att de inte är nått att bry sig i, de är bara griniga människor som inte har något annat för sig. Jag har aldrig någonsin fått en varning så allvarligt att jag lär skärpa mig för jag riskerar att bli uppsagd. Jag gör verkligen de jag ska, och funderar på om de hela kan bero på att hyregäster förväntar sig mer av mig än va jag har som arbetsuppgift.
Men är de rätt av min chef att ens lägga ut en annons innan jag vet att jag kommer bli uppsagd? är de rätt av henne att anställa en ny innan jag ens blivit uppsagd?
Hon säger även att hon kommer ange orsak som arbetsbrist för de ser bättre ut för mig, men hur kan hon då anställa en ny som gör exakt samma jobb som jag? om hon skulle gå på personliga skäl så har ju allt ändå gått fel till, så jag borde ha rätt juridiskt oavsett. Men vart vänder ´jag mig om jag inte är medlem i facket?