• 6
  • 7
2009-09-11, 21:49
Medlem
oj ni har hållt på i 10 år såg jag nu då finns de nog ingen changs alls.
Citera
2009-09-11, 21:50
Medlem
tjejer vill ha sex precis lika mycket som vi de handlar mycket om vad de innebär att ha sex bara.
Citera
2009-09-12, 22:28
Medlem
Democracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
oj ni har hållt på i 10 år såg jag nu då finns de nog ingen changs alls.

Nä så är det nog. Filar lite på hur man kan lägga upp det att vi bor ihop för barnen men sköter det privata på annat håll..
Kommer ju bli ett jävla liv för hon har ju så klart ingen skuld i detta utan det är väl jag som är dum som vill knulla utan att vi skall ha fler barn.
Det trista är att allt är bra just utom sexet.
Fortfarande kär i henne och blir liksom glad när jeg ser henne.
Men det funkar ju inte utan sex.Så enkelt är det.
Nu i skrivandets stund så har jag lagt mig i bingen sen 30 min och barnen sover och sambo sitter vid tvn och försöker hålla sig vaken.
Citera
2009-09-12, 22:57
Medlem
Just4FuckingFuns avatar
jag är seriös nu:

Ta en tangokurs! (eller nåt annat passionerat/kul!)

Hitta på nya grejer tillsammans, dra på små löjliga minisemestrar tillsammans. Tälta? jag vettefasen, men sånt man gör när man ung, galen och nykär! man är ju aldrig för gammal för att ha skoj liksom

Själv ska jag fasen se till att mitt liv blir fullt av sånt, varesig pojkvännen vill eller inte, han ska med och vi ska vara galet lyckliga och kära (och kåta ) tillsammans!

Va inte rädd för att bryta den gamla trenden, jag tror det kan sätta fart i systemet!

Lycka till min vän!
Senast redigerad av Just4FuckingFun 2009-09-12 kl. 23:02.
Citera
2009-09-12, 23:24
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Democracy
Resultatet av era förlag.
Har slutat prata om saken och tar själv inga initiativ.
Det vart bättre ett tag och det rullades minst en gång i veckan.
Förvisst utan någon initiativfömåga av henne utan jag fick göra jobbet som vanligt.
Fick känslan av att hon mer eller mindre ställde upp för att vara till lags och nu är vi tillbaka där det började.Jag har lagt mig och hon sitter vid tvn och ugglar till jag somnat.

Jag har blivit uppfostrad till att stå ut tills barnen flyttat och så blir nog fallet.
Men resan dit kommer inte bli kul
Det finns dom som säger att sex inte är viktigt och dom är dumma i huvet.
Ett normalt fungerande sexliv är totalt avgörande för om det skall funka eller ej.
Jag följde den här tråden när du startade den i juni och nu så har läst om och ikapp. Ingenstans så berättar du hur ert sexliv tedde sig de första åren av ert förhållande/hur det var innan barnen kom, så vad sägs om att berätta om det?

Vad jag har förstått så gör du inga som helst sexuella närmanden utom just vid läggdags? Och även om du då inte tar några initiaitiv så tvättar du dig (ansar ballen, borstar tänderna osv) och lägger dig med, om inte förväntan så i alla fall, förberedelsen om att det kanske kanske kan bli sex?

Inte konstigt faktiskt om frugan din sitter kvar vid teven även om hon faktiskt är dödstrött om hon vet att du indirekt förväntar dig sex. Hellre att du redan sover så att hon vet att det är för att sova som hon lägger sig i sängen än att lägga sig medan du fortfarande är vaken och verkligen känna din begäran om sex i vartenda andetag du tar där bredvid henne i sängen och sedan känna skuld för sitt outtalade nej...

Det är faktiskt ingen myt att det mest avtändande för en kvinna är tjat, och tjatet behöver faktiskt inte vara direkt uttalat.

Det enda råd jag kan ge dig innan jag vet mer är faktiskt att du bryter mönstret.

Jag minns inte om du sagt hur gamla barnen är, men ju yngre de är (eller ju äldre) desto mer vakentid bör ni två föräldrar ha att spendera tillsammans. Värst är väl när de är i mellastadieåldern och är vakna (och hemma) på samma tider som man själv är.

Hur ser det ut på dagtid då barnen är i skolan/på dagis? Finns morföräldrar/farföräldrar eller andra släktingar eller nära vänner som kan ta barnen nån vecka/helg? Om så är fallet--utnyttja det. Men för guds skull, gör inga sexuella närmanden första lediga kvällen. Och om du känner för att lägga dig innan din fru så säg bara "godnatt min kära. ses i morgon!".

Sexuella närmanden som sagt--undvik dem. Iaf då de är mest väntade, i ert fall då vid läggdags. Sikta in dig på att visa sexuell uppskatting istället. Dvs en öm nackkyss vid tandborsningen på morgonen, en smek som går från en fast tag om midjan ner till en fjäderlätt beröring av ena skinkan (eller upp till ena bröstet) vid diskbänken/tvättmaskinen/valfri vardaglig plats. En het kyss när ni möts i hallen--Alla dessa uttryck av begär som du sedan inte följer upp på något vis utan återgår till ditt kan också väcka hennes lust. Det är liksom skillnad på att visa begär och att visa att man begär...

Utöver detta så ska ni självklart ta och prata med varanda. Samtalet bör inte initierats efter att du fått avslag på förslaget/initiativet om sex utan i någon mer neutral situation--på en promenad, vid frukoststök (utan barn i närheten dock) eller vid en avslappnande stund i soffan efter arbetsdagen. Låt det dock få en timme för landning till bekvämlighet innan du tar upp saken.

Om ni har pratar om saken redan så har då iaf jag missat att du berättat det. Om du inte har berättat om det (och om ni gjort det) så kanske du kan berätta om det nu?

Du verkar ju faktiskt älska din fru, och få kvinnor stannar kvar i ett förhållande av ren bekvämlighet, så att era problem med att möta varandra rent sexuellt skulle vara helt omöjliga kan jag faktiskt inte se.

Grunden ligger nog i att ni tar er tiden att sätta er ner och berätta för varandra vad ni förväntar er av den andre samt vad ni vill få ut av ert gemensamma förhållande. Och nyckelordet där är "gemensamma"--man kan inte ha ett förhållande för sig själv.

Resten är endast en avvägning mellan respekt och kompromiss och vad var och en av er är beredd att göra avkall på.
Senast redigerad av Anteaus 2009-09-12 kl. 23:31.
Citera
2010-09-23, 22:36
Medlem
Democracys avatar
Jo hur har det gått. En gån i månaden eller kanske bara varannan. Har gift oss med (osmart ja) och inte var bröllopsnatten något speciellt direkt.
Nu sist det skulle sexas tyckte jag lite gulligt att hon kunde hjälpa mig lite (hade kramp i handen och slut på saliv) och förde hennes hand mot musen. Men nä, DU GÖR DET BÄTTRE sa hon och lade sig som en säck ris igen. Så jag vände mig om och sket i det och sen har det ämnet inte vart aktuellt.
15 år kvar tills barnen är stora.. Sen..
Citera
2023-08-09, 08:57
Medlem
Hade varit intressant med en uppföljning men TS verkar inte så aktiv här längre.
Citera
2023-08-09, 09:27
Avstängd
llundberg57s avatar
Sex är kladdigt och jobbigt. Finns andra mera intressanta saker att företa sig.
Citera
2023-08-09, 09:36
Avstängd
Du skrev ju svaret själv ? För henne har aldrig sex varit viktigt ?

Om du träffar någon som redan första åren visar likgiltighet inför sex, kommer de alltid vara så.

Har själv dumpat kvinnor just av denna anledning innan det blev för seriöst första året.

Du gjorde ditt val och kommer nu få leva utan sex om du inte är otrogen eller pratar med henne om att ha ett öppet förhållande.
Inget annat kommer göra henne mer intresserad av sex 11 år senare...
Citera
2023-08-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Democracy
Behöver lite tips på hur man får fart på sexlivet.
Jag och min sambo har vart ihop i 11 år nu och sexet har väl inte så noga för henne någon gång. Men någon gång i veckan eller en gång i veckan har det blivit iaf.
Nu tio år senare så har det halkat ner till en gång i månaden och då skall hon gärna ha druckit vin innan med. Till saken hör med att hon sällan kan få orgasm när hon har druckit så mycket som ett glas.
Det sex som utövas är inte varierande över huvud taget.
Hon kommer över på min sänghalva och pussas lite och då skall jag tydligen ställa upp.
Jag pillar på henne en stund men det är tydligen inte kul så det skall knullas ganska raskt utan direkt förspel. Så våt har hon inte hunnit bli och det är lite pyssel att få igång det hela.Sen filas det i misionären en stund tills jag kommer och då traskar hon i väg på muggen för att sen lägga sig för att sova.
Så här har det pågåt i snart två år nu.
Jag har låtit saken bero och trott att det går över med det verkar det inte göra.
Själklart så tar det ju lite på själkänslan att man inte känner sig uppskattad på det planet och man funderar på vad man kan tänkas ha gjort för fel.
Han har inte så vitt jag vet haft något att klaga på tidigare då om jag får säga det själv vart ganska duktig och lyhörd på hur hon vill ha det.
Jag tänkte att förändring kan vara kul och rakade ballen för att se om det kunde pigga upp (visst fånigt och jag var inte så nykter när jag kom på den iden) men det märkte hon inte för hon är aldrig och tar i dom regionerna.
Sen har jag vart noga med att duscha innan vi lägger oss varje kväll (för knullat på annan tid än läggdags har aldrig vart aktuellt) och borstat gaddarna noga. Inte för att jag är något svin annars heller men man griper ju halmstrån.
Till slut så blev det för mycket och efter att ha blivit avvisad på grund av trötthet och hon istället löste korsord i en timma så jag undrade vad som var fel.
Då fick jag ett oväntat och jävligt tungt svar.
Det hade hon inte tänkt på. Och naturligtvis var det inget fel och hon ville fortsätta med sitt.
Inget fel tyckte jag och förklarade att det är viktigt för mig iaf och att jag tycker det är jobbigt.
Då fattade hon att något måste göras och det blev en klar förbättring i två veckor.
Nu har hon kommit på en ny taktik.Hon sitter kvar vid tvn tills jag somnat så slipper hon.
Nu tror jag facktiskt inte att det är något fel utöver sexet.Vi har det bra ihop i övrigt men det tär ju på en att det skall vara så.
Mycket av det tror jag kommer från hennes uppfostran där allt prat om sex tydligen varit otillåtet och hon fått lära sig att musen har man till att kissa och inget annat.
Detta mönster ser på på hennes småsyskon med.

Lite förslag eller tips hade vart kul om ni nu orkat läsa denna långa tråkiga text.
Dumpa är inget alternativ och heller inte ta henne i tvåan

Låt henne bli varse om att andra kvinnor vill ha dig.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in