• 1
  • 2
2009-06-26, 19:35
Medlem
Democracys avatar
Behöver lite tips på hur man får fart på sexlivet.
Jag och min sambo har vart ihop i 11 år nu och sexet har väl inte så noga för henne någon gång. Men någon gång i veckan eller en gång i veckan har det blivit iaf.
Nu tio år senare så har det halkat ner till en gång i månaden och då skall hon gärna ha druckit vin innan med. Till saken hör med att hon sällan kan få orgasm när hon har druckit så mycket som ett glas.
Det sex som utövas är inte varierande över huvud taget.
Hon kommer över på min sänghalva och pussas lite och då skall jag tydligen ställa upp.
Jag pillar på henne en stund men det är tydligen inte kul så det skall knullas ganska raskt utan direkt förspel. Så våt har hon inte hunnit bli och det är lite pyssel att få igång det hela.Sen filas det i misionären en stund tills jag kommer och då traskar hon i väg på muggen för att sen lägga sig för att sova.
Så här har det pågåt i snart två år nu.
Jag har låtit saken bero och trott att det går över med det verkar det inte göra.
Själklart så tar det ju lite på själkänslan att man inte känner sig uppskattad på det planet och man funderar på vad man kan tänkas ha gjort för fel.
Han har inte så vitt jag vet haft något att klaga på tidigare då om jag får säga det själv vart ganska duktig och lyhörd på hur hon vill ha det.
Jag tänkte att förändring kan vara kul och rakade ballen för att se om det kunde pigga upp (visst fånigt och jag var inte så nykter när jag kom på den iden) men det märkte hon inte för hon är aldrig och tar i dom regionerna.
Sen har jag vart noga med att duscha innan vi lägger oss varje kväll (för knullat på annan tid än läggdags har aldrig vart aktuellt) och borstat gaddarna noga. Inte för att jag är något svin annars heller men man griper ju halmstrån.
Till slut så blev det för mycket och efter att ha blivit avvisad på grund av trötthet och hon istället löste korsord i en timma så jag undrade vad som var fel.
Då fick jag ett oväntat och jävligt tungt svar.
Det hade hon inte tänkt på. Och naturligtvis var det inget fel och hon ville fortsätta med sitt.
Inget fel tyckte jag och förklarade att det är viktigt för mig iaf och att jag tycker det är jobbigt.
Då fattade hon att något måste göras och det blev en klar förbättring i två veckor.
Nu har hon kommit på en ny taktik.Hon sitter kvar vid tvn tills jag somnat så slipper hon.
Nu tror jag facktiskt inte att det är något fel utöver sexet.Vi har det bra ihop i övrigt men det tär ju på en att det skall vara så.
Mycket av det tror jag kommer från hennes uppfostran där allt prat om sex tydligen varit otillåtet och hon fått lära sig att musen har man till att kissa och inget annat.
Detta mönster ser på på hennes småsyskon med.

Lite förslag eller tips hade vart kul om ni nu orkat läsa denna långa tråkiga text.
Dumpa är inget alternativ och heller inte ta henne i tvåan
Citera
2009-06-26, 19:40
Medlem
Filuren89s avatar
ge henne en omgång i tvåan så jävlar ska hon få se. testa köra lite mer avancerade saker, testa dig fram, experimentera! fråga henne o prata om allt, va hon tkr om etc.
Citera
2009-06-26, 19:42
Medlem
ZloHs avatar
Försök att diskutera genom saken med henne mitt på dagen och inte då det är kväll och ni ligger i sängen. Kommunikation är a och o i relationer vare sig det gäller sex eller annat.
Citera
2009-06-26, 19:50
Medlem
Democracys avatar
Jovisst prata i all ära men problemet är ju att hon inte är sugen längre.Har pratat om det på dagen med men hon vill ju helt enkelt inte och tror ju stenhårt att det inte är viktigt med ett fungerande sexliv.
Jag har funderat lite på om det finns skrifter man kan visa henne om problemet så hon förstår att det visst kan vara viktigt att ha sex ibland.Detta kan jag ju liksom inte vara ensam om..
Citera
2009-06-26, 19:54
Medlem
ZloHs avatar
Då du pratar med henne måste du ju försöka få ur henne varför hennes lust har tagit slut, ge dig inte med svar som: "Jag vill inte bara". Försök få henne att förstå att sex är en (viktig?) del av en relation enligt dig.
Citera
2009-06-26, 20:10
Medlem
cyberhogs avatar
Kan som tjej säga att jag själv tycker det är skitjobbigt när det blir ett måste, man vet att man borde mer men har helt enkelt inte lust... Även om du inte tjatar så blir det en stress ändå som gör att det går ännu sämre. Stressigt också att veta att man inte får avbryta - blir det hångel efter läggdags så har man i princip skrivit på kontraktet på sex, annars blir det sura miner.

Om jag vore du skulle jag (om du kan) skita i sexet totalt i ett antal veckor, men uppmuntra all närhet och hångel. Du kan till och med säga det till henne: det blir inget sex nu. Då kanske hon hittar det i sig själv igen.
Citera
2009-06-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Democracy
Jovisst prata i all ära men problemet är ju att hon inte är sugen längre.Har pratat om det på dagen med men hon vill ju helt enkelt inte och tror ju stenhårt att det inte är viktigt med ett fungerande sexliv.
Jag har funderat lite på om det finns skrifter man kan visa henne om problemet så hon förstår att det visst kan vara viktigt att ha sex ibland.Detta kan jag ju liksom inte vara ensam om..

Du får väl köpa lite tantsnusk (snusk -böcker för tjejer med romantik och trams) till henne så kanske hon vaknar till. Tjejer är ju lite skumma och annorlunda, och behöver ibland lite hjärngympa i form av fantasier för att bli pilska. Tjejerna här på FB lär säkert ha tips om bra snuskböcker de brukar läsa och fantisera till
Citera
2009-06-26, 20:24
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhog
Kan som tjej säga att jag själv tycker det är skitjobbigt när det blir ett måste, man vet att man borde mer men har helt enkelt inte lust... Även om du inte tjatar så blir det en stress ändå som gör att det går ännu sämre. Stressigt också att veta att man inte får avbryta - blir det hångel efter läggdags så har man i princip skrivit på kontraktet på sex, annars blir det sura miner.

Om jag vore du skulle jag (om du kan) skita i sexet totalt i ett antal veckor, men uppmuntra all närhet och hångel. Du kan till och med säga det till henne: det blir inget sex nu. Då kanske hon hittar det i sig själv igen.

Måste skriva under på detta. Man ska ha sex för sin egen skull.

Det är inte helt ovanligt att kvinnans sexualdrift, den helt egna, vaknar när killen backar och låter henne ta alla initiativ. Man får dock räkna med att sexlivet förändras då, eftersom hon gör allt som hon vill ha det.
Dock brukar det upplevas som ganska positivt.
Så om jag vore du, skulle jag prova att backa och lämna över initiativet helt till henne. (Inte bara vänta på att hon ger uttryck för lust och sedan överfalla henne med drakbånge.) Om det inte har skett några förändringar efter sex månader, skulle jag överväga att lämna relationen.
Citera
2009-06-26, 20:27
Medlem
Democracys avatar
Jo men jag väntade i nästan två år och hon fick ta initiativ.Känns som om jag inte kan vänta mer..Och nu har det gått en månad sen sist...
Citera
2009-06-26, 20:27
Medlem
cyberhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Måste skriva under på detta. Man ska ha sex för sin egen skull.

Det är inte helt ovanligt att kvinnans sexualdrift, den helt egna, vaknar när killen backar och låter henne ta alla initiativ. Man får dock räkna med att sexlivet förändras då, eftersom hon gör allt som hon vill ha det.
Dock brukar det upplevas som ganska positivt.
Så om jag vore du, skulle jag prova att backa och lämna över initiativet helt till henne. (Inte bara vänta på att hon ger uttryck för lust och sedan överfalla henne med drakbånge.) Om det inte har skett några förändringar efter sex månader, skulle jag överväga att lämna relationen.

Amen.
Citera
2009-06-26, 22:57
Medlem
thessprincesss avatar
Citat:
Jo men jag väntade i nästan två år och hon fick ta initiativ.Känns som om jag inte kan vänta mer..Och nu har det gått en månad sen sist...

Du verkar vara en hyvens kille men det är ju inte lätt att ge råd då man inte vet hur "pushig" du är eller hur erat förhållande är för övrigt.

Däremot, och jag vet att du inte ville höra just det, så är troligen förhållandet dömt att misslyckas om ni inte kan mötas någonstans som är okej för båda...
så jag tror du har mycket att vinna på att kommunicera kravlöst.

Finns terapier som går ut på enbart beröring av alla delar utom de heligaste, några veckor ska man hålla på med det och det borde ju få vem som helst att blir galen av åtrå...
Citera
2009-06-26, 23:08
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Det kan ju faktiskt vara så enkelt att hon tröttnat på dig. Inte för att vara elak, men det kan vara så.

Ta ett rejält snack med henne och förklara hur det ligger till. Vill hon inte? Då finns det någon orsak. Få ur henne den! Låt henne inte slingra sig med "Jag vill inte", "Jag vet inte" och liknande. Det ligger säkerligen nåt bakom - se till att få upp det till ytan.

Att skylla på att man "inte är sugen" är fan ingen anledning. Om en kille skulle säga samma sak så skulle det bli ett jävla gnäll, snack om otrohet osv. Men om en tjej inte vill så är det helt okej - när ska feministerna ta tag i denna fråga? Det finns alltid en anledning till varför man inte är sugen. Man jobbar för mycket, man är trött efter att ha daltat med ungarna hela dagen eller så tänder man helt enkelt inte på sin partner. Då kanske det är dags att bryta upp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in