2011-03-07, 13:22
Medlem
Millees avatar
Det är ganska självklart att man endast utför ett stickprov för att utföra en statistisk korrekt undersökning, men bara för att man utför ett stickprov betyder det inte att man utför ett korrekt sådant. Att korrelationen mellan de undersökningar (Finns det några från i år? Isåfall hur många? Av vilka? Någon erkänd statisk institution?) som du påstår finns är större än 0 kan vara en slump, vilket du borde veta om du har en "högre utbildning". Inget av dessa undersökningar du går ut med (har bara sett en) förmedlar hur de utför sina statistiska undersökningar. Det kan egentligen vara privatpersoner som utför dessa och väljer att publicera. Om det nu är sant, varför är man så rädd för att utföra fria val där man får välja IR vs inte IR?

Något säger mig att dessa personer inte var med i de undersökningar som gett en korrelation >0. Rätta mig om jag har fel . (Fatta att man blir skjuten på plats om man skriker ut dessa slagord, om det är X tusen som skriker ut det på gator, hur många tror du då håller tyst om sånt och inte vågar?) :
http://www.youtube.com/watch?v=RUbMT8bRAPk

Var snäll och starta en IR vs Inte IR tråd så kan ni fortsätta med er propaganda, här ska man egentligen vara OnT och diskutera "Nya Rapporter från Iran", ge er nu och starta en egen tråd.
Senast redigerad av Millee 2011-03-07 kl. 13:24.
Citera
2011-03-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Dessutom i alla undersökningar vägrade mellan 32-17% att ställa upp på intervju.
Nej contact rate betyder hur många som ens svarade. Completion rate betyder hur många som fullföljde undersökningen. Det har inget med om folk "vägrade" att göra.
Du får nog leta länge i vilket land som helst om du vill ha 100% deltagande på varje variabel (dvs 100% svarade i telefon, 100% deltagande etc). Som sagt finns det en korrelation i majoritet i genom alla undersökningar som påvisar ett stöd.

Citat:
Alltså mellan 51-26% av de röstberättigade, som kontaktades av opinionsunderöknings organisationer har inte uttalat sig om hur de ville rösta eller överhuvudtaget sympatiserade med någon av kandidaterna.
Vet du vad UT betyder? De som inte kommer rösta kommer såklart inte få frågor som berör temat eftersom det är inte denna målgrupp undersökningsgruppen vill åt.

Citat:
Återigen om valen hade gått rätt till och om Ahmadinejad hade vunnit valet, så skulle regimen inte ställa till ett sådant blodbad och låtit en oberoende kommission granska rösterna.

http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb10/IranElection_Feb10_rpt.pdf
Mousavi var en dålig förlorare och spred rykten att valfusk förekommit. Något som inte ens Mousavis valobservatörer ger han rätt för och en bevisbörda han aldrig har kunnat bevisa. Dessutom presenteras både i undersökningar av WPO och Charney stöd för hur myndigheterna agerade angående de urartade demonstrationerna.
Senast redigerad av Ankan23 2011-03-07 kl. 13:41.
Citera
2011-03-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Fattar du själv vad du skriver här?

Slutgiltiga siffror offentliggjordes mindre än ett dygn efter att vallkokalerna stängdes. Detta trots att rösternas räknas för hand, vilka var över 10 000 000 miljoner och enligt dessa siffror gratulerar och utropar både den statliga TV:n och khamenei Ahmadinejad som segrare, vilket är emot Irans grundlag som förbjuder att de slutgiltiga siffrorna eller offentligtgörande av segraren sker inom tre dagar efter att rösträkningen har avslutats. Detta för att ge chans till lokal kritik av hur själva valproceduren gått till.

Nej det fanns ingen möjlighet att överklaga, oavsett hur du medvetet försöker vända och vrida på saken. För bara efter några timmar som de slutgiltga siffrorna presenterades, gratulerade och utropade Khamenei och den statliga TV:n Ahmadi nejad som sgrare.

Dessutom din jävla hycklare, varför försöker du slingra dig som en orm genom argumenten?
I ditt tidigare inlägg säger du

Och nu säger du att "det fanns en möjlighet att överklaga "

Detta brev är ett bevis bland många andra bevis och ingen har påstått med 100% säkerhet att det är äkta, för att den person eller de personer som har kommit över brevet vill inte avslöja vilka de är, men alla oberoende experter säger att brevet kan vara äkta.

Mousavi fick inte tillstånd att demonstrera, vilket artikeln från 14:e juni 2009 berättar om, alltså bara 2 dagar efter valdagen och dessutom huliganismen startades av dina kamrater.

Kan du hänvisa mig till den Grundlag som du gärna tjatar om?

Att gratulera någon för seger är inte hinder för att överklaga snacka inte skit!

Nej jag slingrar mig inte det är du som gör det ; Jag ska förtydliga..

Ahmadinejad vann valet och i enlighet med nationens lagar kan man överklaga och den möjligheten fanns eller hur?

Men du säger att jag slingrar mig samtidigt som du vill med klipp och klistra påvisa att det inte fanns möjlighet att överklaga och då kontrollerades en del röster och även då förlorade din hycklare Mousavi sen blev gubben sur och började snacka skit

Ditt brev som du åberopar som bevis är förfalskad och jag har redan påvisad varför , nu gäller det för dig att acceptera FAKTA !

https://www.flashback.org/sp29304723

största idiotin i brevet är den felaktiga additionen av siffrorna Era dumma Gröna sionister kan inte ens förfalska på rätt sätt! Eller menar du att siffrorna som dokumentet själv anger är rätt räknade?
Dessutom har jag även påvisat andra punkter som påvisar dess förfalskning..
Citera
2011-03-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Nej contact rate betyder hur många som ens svarade. Completion rate betyder hur många som fullföljde undersökningen. Det har inget med om folk "vägrade" att göra.
Du får nog leta länge i vilket land som helst om du vill ha 100% deltagande på varje variabel (dvs 100% svarade i telefon, 100% deltagande etc). Som sagt finns det en korrelation i majoritet i genom alla undersökningar som påvisar ett stöd.

Vet du vad UT betyder? De som inte kommer rösta kommer såklart inte få frågor som berör temat eftersom det är inte denna målgrupp undersökningsgruppen vill åt.

Mousavi var en dålig förlorare och spred rykten att valfusk förekommit. Något som inte ens Mousavis valobservatörer ger han rätt för och en bevisbörda han aldrig har kunnat bevisa. Dessutom presenteras både i undersökningar av WPO och Charney stöd för hur myndigheterna agerade angående de urartade demonstrationerna.

Nej Ankan säg inte så ! Över 10 000 000miljoner blev mutade och det var fattiga Basijpojkarna som gjorde det Om inte du känner en del av exiliranier så ska jag tala om för dig att de aldrig KAN erkänna att de gjort något fel .. Dessa människor tror verkligen att deras lögner för migrationsverket är Fakta..

Debatörerna som du har här tillhör den generationen utomlands som matats med propaganda och de har också komplex när de jämför sig med Europeer därmed söker de spelplaner för att ventilera sina känslor för assimilation och det de blivit anklagade till under uppväxten.. Psykologiskt så skulle det inte spela en stor roll om Sverige har gjort något mot den enskilde eller USA eller UK det väsentliga för de är att förskjuta dessa till IRI. Mentalt svaga människor som även skulle slå ihjäl en fattig människa genom att förskjuta sina föreställningar över till den personen..

Centra för liknande laborationer var Ashraf i Irak under 80 och 90talet..
Citera
2011-03-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
[b]Om det nu är sant, varför är man så rädd för att utföra fria val där man får välja IR vs inte IR?

Jag har redan behandlat den invändningen Mille...

I princip hittar du idag ingen regering i Världen som skulle ställa upp på det du skriver.. Du ger följande alternativ:

a) IR

b) inte IR

Ok men så kan du inte i praktiken och i verkligheten omsätta det i politiken. Vad är inte IR? Det okända alternativet ?? Vad är det? för i verkligheten så har vi människor referensramar i huvudet som är avgörande för det valet vi gör. Men i detta fall så menar du ingenting alltså okänd alternativ..

Jag har sett Iranier som fört fram liknande förslag i akademiska atmosfärer och det finns en hel del kritik och invändningar mot liknande alternativ som de senare i sin tur aldrig redovisar för allmänheten (Iranier) därför så går du runt och tror på utopiska demokratier som igentligen inte förekommer någonstans i Världen (I praktiken). Så ett problem med exil-Iranier är att de lever i en del teoretiska aspekter av en utopisk Demokrati som mer liknar en poesi om en värld utan underrättelsetjänster och hot, en värld där nationella säkerheten kan reduceras från alla strategier etc..

Ni i oppositionen har inte ens strateger eller teoretiker ni är i princip ingenting förutom amerikansk-sionistisk propaganda eftersom deras strategiska-centra ger er strategier.. Det här är inte sagor som din morsa berättade för dig det är en verklighet fattar du? Iran har inte råd med dina fantasier och äventyr!
Citera
2011-03-07, 16:14
Medlem
Citat:
Jag har tidigare klargjort över hur man gör vetenskapliga undersökningar. Rätta mig om jag har fel man jag antar att du inte har högre utbildning för du tror väl inte att man i undersökningar kan/har möjligheten att fråga 76 miljoner människor? Därav gör man ett urval som sedan får representera folket i stort, och eftersom denna undersökning påvisar en korrelation med andra undersökningar i majoritet säger den något om det faktiska läget i Iran. Så självklart är denna undersökning värdefull bara för att resultatet inte säger det du vill.

Millee svarade åt mig.
Tack för ditt fina svar Millee

Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Det är ganska självklart att man endast utför ett stickprov för att utföra en statistisk korrekt undersökning, men bara för att man utför ett stickprov betyder det inte att man utför ett korrekt sådant. Att korrelationen mellan de undersökningar (Finns det några från i år? Isåfall hur många? Av vilka? Någon erkänd statisk institution?) som du påstår finns är större än 0 kan vara en slump, vilket du borde veta om du har en "högre utbildning". Inget av dessa undersökningar du går ut med (har bara sett en) förmedlar hur de utför sina statistiska undersökningar. Det kan egentligen vara privatpersoner som utför dessa och väljer att publicera. Om det nu är sant, varför är man så rädd för att utföra fria val där man får välja IR vs inte IR?

Något säger mig att dessa personer inte var med i de undersökningar som gett en korrelation >0. Rätta mig om jag har fel . (Fatta att man blir skjuten på plats om man skriker ut dessa slagord, om det är X tusen som skriker ut det på gator, hur många tror du då håller tyst om sånt och inte vågar?) :
http://www.youtube.com/watch?v=RUbMT8bRAPk

Var snäll och starta en IR vs Inte IR tråd så kan ni fortsätta med er propaganda, här ska man egentligen vara OnT och diskutera "Nya Rapporter från Iran", ge er nu och starta en egen tråd.

Vill bara tillägga mr anka, vilka fanns med i detta urval som skulle representera folket? Majlis, expertrådet, väktarrådet, basiji, sepah eller vilka då?
Citera
2011-03-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josination
Vill bara tillägga mr anka, vilka fanns med i detta urval som skulle representera folket? Majlis, expertrådet, väktarrådet, basiji, sepah eller vilka då?
Allmänheten såklart.
Citera
2011-03-07, 16:31
Medlem
Citat:
Allmänheten såklart.

702 personer från allmänheten, som ska representera folket? Är du skön eller
Citera
2011-03-07, 16:39
Medlem
Comprehensive report on March 1 protests in Iran
http://www.freedomessenger.com/?p=24498
Citera
2011-03-07, 16:42
Medlem
Citat:
702 personer från allmänheten, som ska representera folket? Är du skön eller

Missade du detta?
Citat:
Jag har tidigare klargjort över hur man gör vetenskapliga undersökningar. Rätta mig om jag har fel man jag antar att du inte har högre utbildning för du tror väl inte att man i undersökningar kan/har möjligheten att fråga 76 miljoner människor? Därav gör man ett urval som sedan får representera folket i stort, och eftersom denna undersökning påvisar en korrelation med andra undersökningar i majoritet säger den något om det faktiska läget i Iran. Så självklart är denna undersökning värdefull bara för att resultatet inte säger det du vill.
Citera
2011-03-07, 16:44
Medlem
livegens avatar
Ni nazister och islamister kan nu diskutera Ahmadinejads legitimitet i Tråden Presidentvalet i Iran 2009 och sluta sabbotera denna tråd.
Senast redigerad av livegen 2011-03-07 kl. 16:50.
Citera
2011-03-07, 17:03
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Allmänheten såklart.

Rätta mig om jag har missuppfattat det hela, din undersökning undersökte 702 personers åsikter, dessa personer kommer från ett urval vars röster ska enligt dig representera folket. Jag frågade vilka som fanns med i denna urval, o du säger allmänheten. Det betyder alltså 702 personer från allmänheten har valts (man vet inte deras kvalifikationer eller vilka som valt just dessa 702 personer på vilka grunder) o ska representera folket. JÄTTE PÅLITLIGT O DUKTIGT UNDERSÖKNING. En sådan här undersökning kan jag också sitta hemma o hitta på.
Ta denna undersökning och stoppa den i näbben, för uppgifterna som framkommer i den är oväsentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in