2009-06-28, 12:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shellman
Du har tydligen inte samma fakta som jag eller så är din analys felaktig.

Jag utgår från det vi vet, och du från dina drömmar. Lite skillnad, va?

---
http://presstv.com/detail.aspx?id=99243&sectionid=351020101
http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2009/06/200962881141633165.html

Brittisk ambassadpersonal har blivit gripna. Dem har enligt den suveräna, iranska säkerhetspolisen - har haft en inblandning i kravallerna.
Senast redigerad av TKD_1337 2009-06-28 kl. 12:09.
Citera
2009-06-28, 12:23
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RozZy
Jag vill med denna tråd att INGEN bryr sig om dom.teorier och sådant som inte har med det som är nytt och fräsht att göra ,får pallra sig bort från den här tråden till någon annan tråd.

Jag bryr mig. Min fromma förhoppning är att det ska bryta ut inbördeskrig, resulterande i miljoner döda skäggapor. Ju fler desto bättre.
Citera
2009-06-28, 13:21
Medlem
taraxacums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shellman
Giant Squid:
Jag vet inte var du fått dina uppgifter från.
Jag baserar min slutsats på de uppgifter jag sett.
Med olika uppgifter kan man nå olika slutsatser.

Min slutsats är att det uppenbart är frågan om påhittade siffror.
Jag respekterar din rätt att ha en annan åsikt.

Jag håller med dej, de har fuskat och de har fuskat dåligt.

1. Hur kan de räkna 70 milj röster på 3 timmar? Det kan de ju inte ens i USA, och där använder de sig av bra teknik.

2. Hur kommer det sig att Moussavi bara fick 4,5 % i sin egen hemstad? Han har alltid haft stort stöd därifrån.

3. Hur kan Ahmadinejad ha fått 100% i vissa distrikt? Det betyder att t.o.m. Moussavis valarbetare i det distriktet röstade på Ahmadinejad. Kom igen´.

4. Om de räknar om 10% av rösterna och hittar 3 miljoner röster för mycket, borde de inte rimligtvis hitta ganska många extraröster om de gick igenom alla?
Citera
2009-06-28, 13:26
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taraxacum

1. Hur kan de räkna 70 milj röster på 3 timmar? Det kan de ju inte ens i USA, och där använder de sig av bra teknik.

2. Hur kommer det sig att Moussavi bara fick 4,5 % i sin egen hemstad? Han har alltid haft stort stöd därifrån.

3. Hur kan Ahmadinejad ha fått 100% i vissa distrikt? Det betyder att t.o.m. Moussavis valarbetare i det distriktet röstade på Ahmadinejad. Kom igen´.

4. Om de räknar om 10% av rösterna och hittar 3 miljoner röster för mycket, borde de inte rimligtvis hitta ganska många extraröster om de gick igenom alla?

dem började räkna rösterna dagen innan
Citera
2009-06-28, 13:29
Medlem
taraxacums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
dem började räkna rösterna dagen innan

ah, i see
Citera
2009-06-28, 13:31
Medlem
sasos avatar
Citat:
ah, i see

de ligger nog steget före oss när det gäller sånt
Citera
2009-06-28, 13:54
Medlem
taraxacums avatar
Undrar vad UK tänker göra åt situationen.
Citera
2009-06-28, 14:00
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

1. Hur kan de räkna 70 milj röster på 3 timmar?

Utan att lägga alltför mycket tid på ditt patetiska inlägg, kan man givetvis undra hur du får det till 70 miljoner röster.
Citera
2009-06-28, 14:07
Medlem
Citat:

Sedan kan man undra hur ett val kan anses vara demokratiskt när:
Ett väktarråd bestående av 6 präster och 6 jurister sållar och väljer själva vilka som får kandidera i valet. I år blev det 4 st som fick kandidera och som vanligt var kvinnor och alla som inte tillhör regimen förbjudna.

Väktarrådet för enligt regimen tillsammans med Khamenei guds ord här på jorden för övrigt hahaha

Ja listan kan göras lång när det gäller diktatur och idioti så har vi några som pratar om ett demokratiskt val och nämner procentsatser.

Men som sagt, jag vet att det är svårt, men vi försöker att undvika trollen i den här tråden.
Citera
2009-06-28, 14:08
Medlem
taraxacums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Utan att lägga alltför mycket tid på ditt patetiska inlägg, kan man givetvis undra hur du får det till 70 miljoner röster.

Ja ursäkta, 70 miljoner är såklart Irans hela population och inte antalet röster, jag blandade ihop dem. Fast med tanke på att det antagligen finns 30 miljoner röster för mycket är nog uppåt 70 ändå, lol.
Citera
2009-06-28, 14:09
Medlem
taraxacums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big General
Sedan kan man undra hur ett val kan anses vara demokratiskt när:
Ett väktarråd bestående av 6 präster och 6 jurister sållar och väljer själva vilka som får kandidera i valet. I år blev det 4 st som fick kandidera och som vanligt var kvinnor och alla som inte tillhör regimen förbjudna.

Väktarrådet för enligt regimen tillsammans med Khamenei guds ord här på jorden för övrigt hahaha

Ja listan kan göras lång när det gäller diktatur och idioti så har vi några som pratar om ett demokratiskt val och nämner procentsatser.

Jamen TKD tycker att sånt är okej så varför ska vi klaga. Förstår inte varför han inte flyttar till Iran om han tycker att det är så jävla sweet att bo där.
Citera
2009-06-28, 14:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ja ursäkta, 70 miljoner är såklart Irans hela population och inte antalet röster, jag blandade ihop dem. Fast med tanke på att det antagligen finns 30 miljoner röster för mycket är nog uppåt 70 ändå, lol.

Nu har du fel igen.

Det blev 39 161 91 (drygt 39 miljoner) röster:

http://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_presidential_election,_2009#Results
Senast redigerad av TKD_1337 2009-06-28 kl. 14:23. Anledning: Blandade ihop siffrorna!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in