2009-06-27, 19:48
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taraxacum
Det vet jag inte, men eftersom de här protesterna har varit väldigt lika de innan revolutionen '79 tror jag verkligen inte att det lugnar sig mer än till ytan. Allah akbar-ropen var en del av den förra revolutionen också, så det mesta pekar på att undergroundrörelser börjar bildas. De i sin tur kommer föra protesterna vidare på ett eller annat sätt. Jag tror verkligen inte att det kommer vara tyst till tillsättandet av Ahmadinejad, men om det skulle vara så kommer nog protesterna då vara massiva.

De utnyttjar nog tiden till en massa nätverkande internt och internationellt, och marknadsföring ut på landsbygden där de möjligen kan värva över Ahmadinejad trogna över till sin sida. Vi får se vad regimen har i bakfickan också för att ligga steget före eventuella sammandrabbningar.

Men om nu Ahmadinejad blir tillsatt, allting lugnar ned sig och han får sina fyra till år, så kan man kanske komma tillbaks då om 4 år, men såsom det förespås av en del ryska analyser så sägs det att om Ahmadinejad ska kunna rida ut detta så måste han släppa efter för en del av folkets direkta krav. Men kärnprogrammet kommer man inte tumma på.

Om Mahmoud får chansen och blir "snällare". Så kan nog kanske regimen klara sig helt ut och en naturlig intern evolution få ta sin plats.
Citera
2009-06-27, 20:09
Medlem
RozZys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
De utnyttjar nog tiden till en massa nätverkande internt och internationellt, och marknadsföring ut på landsbygden där de möjligen kan värva över Ahmadinejad trogna över till sin sida. Vi får se vad regimen har i bakfickan också för att ligga steget före eventuella sammandrabbningar.

Men om nu Ahmadinejad blir tillsatt, allting lugnar ned sig och han får sina fyra till år, så kan man kanske komma tillbaks då om 4 år, men såsom det förespås av en del ryska analyser så sägs det att om Ahmadinejad ska kunna rida ut detta så måste han släppa efter för en del av folkets direkta krav. Men kärnprogrammet kommer man inte tumma på.

Om Mahmoud får chansen och blir "snällare". Så kan nog kanske regimen klara sig helt ut och en naturlig intern evolution få ta sin plats.

Det kommer inte att hända tror jag! Folk har tappat alldeles för mycket förtroende för apan och hans Darwin skägg polare .
Citera
2009-06-27, 20:52
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RozZy
Det kommer inte att hända tror jag! Folk har tappat alldeles för mycket förtroende för apan och hans Darwin skägg polare .

Hur kunde Ahmadinejad då få 63 % av rösterna?
Citera
2009-06-27, 21:00
Medlem
RozZys avatar
Nu går vi tillbaka till topic tycker jag.
och så ignorerar vi trollen som börjar komma tillbaka till tråden.
Citera
2009-06-27, 21:33
Medlem
taraxacums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RozZy
Nu går vi tillbaka till topic tycker jag.
och så ignorerar vi trollen som börjar komma tillbaka till tråden.

Sounds good.
Imorgon ska det tydligen vara en laglig sammankomst i Ghoba-moskén för att minnas de som dött.
Citera
2009-06-27, 22:54
Medlem
lnfid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taraxacum
Coola killen har talat!

Yeah, Robin Woodhead is so cool that it becomes a handicap not to be retarded!
Citera
2009-06-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Hur kunde Ahmadinejad då få 63 % av rösterna?

Precis. De kunde lika gärna ha skrivit 93.2% av rösterna eller 72.9% av rösterna.
Det vore kanske mer troligt?

Analytiker har visat att valresultatet är helt orimligt och att det måste vara frågan om valfusk.
Citera
2009-06-27, 23:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shellman
Precis. De kunde lika gärna ha skrivit 93.2% av rösterna eller 72.9% av rösterna.

Analytiker har visat att valresultatet är helt orimligt och att det måste vara frågan om valfusk.

Även väktarrådet har väl medgivit att det förekommit oegentligheter i en del utav valstugorna, men inte till en sådan del att det påverkar valresultatet.
T,o,m "Israelerna" säger ju att detta inte är något ovanligt, det förekommer likadana omständigheter i liberala länder.

Bara för att nämna EU valet här i Sverige, det försegick omständigheter kring det valet med (bla, manipulering i valstugor), varför gick man inte ut och levde rövare då?
Citera
2009-06-27, 23:44
Medlem
Giant Squid:
Jag vet inte var du fått dina uppgifter från.
Jag baserar min slutsats på de uppgifter jag sett.
Med olika uppgifter kan man nå olika slutsatser.

Min slutsats är att det uppenbart är frågan om påhittade siffror.
Jag respekterar din rätt att ha en annan åsikt.
Citera
2009-06-28, 01:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shellman

Jag är inte intresserad av att diskutera konspirationsteorier med dig. Jag utgår från fakta, min vän.
Citera
2009-06-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag är inte intresserad av att diskutera konspirationsteorier med dig. Jag utgår från fakta, min vän.

Du har tydligen inte samma fakta som jag eller så är din analys felaktig.
Citera
2009-06-28, 10:08
Medlem
multitasks avatar
http://www.dn.se/nyheter/varlden/hrw-milis-misshandlar-teheran-bor-1.899955
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in