2009-06-25, 20:32
Medlem
Betalar man avgift om man handlar med visakort inom EU? Storbritanien?
Citera
2009-06-25, 21:12
Medlem
KryddAs avatar
Beror på bank tror jag, med mitt Visa-kort från Nordea betalar jag gratis i EU iaf. Dock är växlingskursen inte alltid den bästa om man gör på det sättet tror jag.
Citera
2009-06-25, 21:25
Medlem
Det finns ingen avgift för att betala med kortet men oftast tillkommer en växlingsavgift på 1-2%. För automatuttag tas också oftast en uttagsavgift med undantag i euroländer där det är gratis (växlingsavgiften tillkommer dock). Exv ICA-banken och Skandiabanken tar inte avgift för automatuttag oavsett land.
Citera
2009-06-25, 21:47
Medlem
Jag anvader swedbanks visakort. Jag vet inte hur mycket växlingsavgiften ar hos swedbank.
Citera
2009-06-25, 22:01
Medlem
2looses avatar
Växlingskursen med visa ligger väligt bra, tror tillomed de e bättre kurs än o växla pengar hemma. Men om du ska plocka ut pengar i en bankomat tillkommer en avgift på ca 40kr.
Citera
2009-06-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymo
Jag anvader swedbanks visakort. Jag vet inte hur mycket växlingsavgiften ar hos swedbank.
Du hittar all info här: http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,25422,00.html
Det intressanta är att det är förmånligare uttagsavgifter utomlands (icke-euro) med Visa 2, där automatuttagen kostar 10 kr/st (12 första uttagen är helt gratis). Skaffa ett sådant också om du ska åka till Storbritannien. Årsavgiften på 50 kr har du ju tjänat in redan efter 2 uttag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in