2009-06-24, 23:17
Bannlyst
"The Game", "raggarkulturen", svårfångad, blahabaha.

Ett reslutat av "kvinnokampen", där kvinnor ska visa sig självständiga men slutresultatet leder dem in i fördärvet.

Jag hörde nån kallad frivol prata om kärlek: "Where's the love?" sa hon.

Men vad hon verkar glömma är att det är dessa feminister som startat det hela, "vi måste övervinna männen, vi ska aldrig mer visa oss underlägsna dem, hädanefter ska vi behandla dem som jordens avskum för att vinna vår kamp!"

Här har ni resultatet flickor, grattis säger jag. Hoppas ni är nöjda och belåtna.

Diskussionsämne? Ahh, vad säger ni om "rödluvan och vargen"? Eller förresten, ta den om raggningskulturen och feminismen istället.
Citera
2009-06-24, 23:24
Medlem
Skandiss avatar
Att spela svårfångad har väl existerat långt före feminismens idioti. Så fort det blev kvinnans val istället för faderns att välja man (ganska många år sedan) så behövde hon ju se till att hon inte framstod som någon i desperat behov av försörjning, utan att hon valde någon hon hade förtroende till.

Jag tror det inte är många som resonerar "Jag vill ha honom, men eftersom jag ska vara självständig så ska han slicka mina skor innan jag talar till honom".
Citera
2009-06-24, 23:47
Bannlyst
Njaa, jag ser det inte riktigt på det sättet.

Kvinnans val, många som säger det, men det enda de gör nuförtiden verkar vara att gå runt och spela fina. Ragga gör de inte, det är ju enligt spelets regler upp till mannen att välja partner, sen ska hon bara godkänna honom. Vem är det som väljer då egentligen?
Citera
2009-06-25, 00:33
Medlem
WordWarriors avatar
Du kan ha rätt i att "spelet" kan vara en omedveten del i ett anti-feminstisk motdrag. "Spelet" lyfter fram mannen som rovdjur. Där har vi vår styrka - vi är strateger. "Spelet" fungerar nästan alltid bra. Men det kräver energi. Kvinnor kan aldrig vara riktigt säkra på en mans sanna avsikter...

"Spelet" är både en raggningsteknik och en psykologisk krigföring. Kvinnan vet att skönhet och attraktionsförmåga är hennes kapital, och om det försvinner... Egentligen går väldigt mycket ut på att kvinnan ska göra sig attraktiv för mannen. Mycket av detta kamofleras socialt i vårt samhälle för att skydda kvinnans heder - därför kallas det modetrender... Tack gode gud för alla frigjorda härliga horor! Ni är i alla fall ärliga med vad ni gör! Och lättillgängliga...
Citera
2009-06-25, 11:00
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlatinumGold
Njaa, jag ser det inte riktigt på det sättet.

Kvinnans val, många som säger det, men det enda de gör nuförtiden verkar vara att gå runt och spela fina. Ragga gör de inte, det är ju enligt spelets regler upp till mannen att välja partner, sen ska hon bara godkänna honom. Vem är det som väljer då egentligen?
Hon?
Eftersom det är såpass inpräntat att män ska svansa runt efter kvinnor, så innebär det att alla som är det minsta intresserade kommer att göra det.
Olikt mannen som måste lägga tid och energi på att uppvakta kvinnorna, kan hon bara sitta tillbaka och välja bland de tillgängliga männen.

Det är ju knappast så att hon får färre att välja bland bara för att en överväldigande majoritet går fram till henne och försöker förföra henne.
Citera
2009-06-25, 19:40
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Hon?
Eftersom det är såpass inpräntat att män ska svansa runt efter kvinnor, så innebär det att alla som är det minsta intresserade kommer att göra det.
Olikt mannen som måste lägga tid och energi på att uppvakta kvinnorna, kan hon bara sitta tillbaka och välja bland de tillgängliga männen.

Det är ju knappast så att hon får färre att välja bland bara för att en överväldigande majoritet går fram till henne och försöker förföra henne.

Mjo fast vilken looser svansar för en ful kvinna? Fula kvinnor vill väl män inte ha.

Men vad jag inte kan förstå är män som gladeligen blir bonuspappor åt någon annan mans avkomma? Speciellt män som pröjsar massor för sina bonusbarn också. Det tycker jag är ganska knepigt. Mycket knepigt.
Citera
2009-06-25, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlatinumGold
"The Game", "raggarkulturen", svårfångad, blahabaha.

Ett reslutat av "kvinnokampen", där kvinnor ska visa sig självständiga men slutresultatet leder dem in i fördärvet.

Jag hörde nån kallad frivol prata om kärlek: "Where's the love?" sa hon.

Men vad hon verkar glömma är att det är dessa feminister som startat det hela, "vi måste övervinna männen, vi ska aldrig mer visa oss underlägsna dem, hädanefter ska vi behandla dem som jordens avskum för att vinna vår kamp!"

Här har ni resultatet flickor, grattis säger jag. Hoppas ni är nöjda och belåtna.

Diskussionsämne? Ahh, vad säger ni om "rödluvan och vargen"? Eller förresten, ta den om raggningskulturen och feminismen istället.

Jag är feminist och jag har aldrig hört en enda feminist uttrycka sig som du gör (fet+understruken text)

Sanningen må vara hotfull för vissa kvinnor och vissa män. Men det betyder inte att feminister vill vara hotfulla när vi berättar sanningen.
Citera
2009-06-25, 23:21
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-avSkyman
Jag är feminist och jag har aldrig hört en enda feminist uttrycka sig som du gör (fet+understruken text).

Bara för att du inte har hört det från "en enda feminist" så kan det fortfarande finnas feminister som säger det. Att du inte har hört det från de feminister du känner och pratat med är inget bevis i sig på att det "inte är något feminister påstår".
Det är bara ett bevis på att det är dem feministerna du känner och påstår inte säger så.
Inget som kan tillskrivas feminister generellt.

Varje smart och intelligent människa vet att det finns olika femnister som säger olika om olika saker. Då det finns olika feminister som tycker olika, något som jag upprepat lite då och då i flera inlägg tidigare inne på F&J till männens/killarnas stora förtret som har härlett till tjusiga persoangrepp från killarna/männen på F&J.
Citera
2009-06-25, 23:35
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Mjo fast vilken looser svansar för en ful kvinna? Fula kvinnor vill väl män inte ha.

Men vad är en ful kvinna? Ja ja jag vet det är en klycsha med den frågan.
Och det är även en klyscha med att säga att "skönhet sitter i betraktarens öga".
Dock så har dessa klyschor faktiskt en sanning i sig.

Vad som klassas som skönhet är inte universell.
Ta Viktoria Silverstedt. Många män/killar tycker hon är gudomligt vacker
Medan det finns killar som tycker hon ser ut som något "katten har släpat in".

Så vad är en ful/vacker kvinna? Det är faktiskt väldigt subjektivt egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Men vad jag inte kan förstå är män som gladeligen blir bonuspappor åt någon annan mans avkomma? Speciellt män som pröjsar massor för sina bonusbarn också. Det tycker jag är ganska knepigt. Mycket knepigt.

Ja du.. Barnkära killar/män kan verkligen göra detta de ser inte skillnad på "bioavkomma" och "bonusavkomma" som gillar ungar i allmänhet.
I bland kan det var som så rent av att en pappa kommer bättre överens med bonusavkomman än sin bioavkomma. Och de får kämpa för att inte favoritvisera bonusavkomman i det läget.

Det är inte "alltid" bioavkomman stämmer överens med personligheten med sina bioföräldrar bara för att de är biologiska med varandra som far/mor och barn.
Senast redigerad av Empress 2009-06-25 kl. 23:37.
Citera
2009-06-26, 00:32
Medlem
HH74s avatar
Spelet har aldrig handlar om feminismen. För övrigt så är ju The Game en populärkulturell produkt, Neil själv är inte så bra som han själv påstår, han började redan 1998 och inte 2003(därav sprack hans "I've learnt this in two short years to become the world's GREATEST PICK-UP ARTIST!!!1).

Men det The Game gjorde var att det blev mer socialt accepterat, dock har spelet alltid pågått. Få män visste vad de gjorde och de flesta som var bra var s.k. naturals, alltså sådana som inte vet vad de egentligen gör men som ändå får en hel del successes.

Det enda Pick-Up Communityt har gjort är att ge mer makt åt männen. Eller, snarare att ge dem sin makt tillbaka. Många har fortfarande inte insett att sex och relationen är något mellan två människor. Vi har ett val. Kvinnan är inte mer värd på något sätt, det kommer bara bli av om båda vill något. Problemet är att många män inte visste hur man gjorde och har lämnat walk-over de senaste 100 åren när kvinnor började göra egna val inom äktenskapet. Många gör fortfarande walk-over och blir tillsammans med en tjej de mer eller mindre blir ihopklumpade med. Detta är en av de stora anledningarna varför vi inte håller ihop. Förr valde mannen kvinnan utan hennes medgivande, nu väljer kvinnan mannen utan att han egentligen tänker efter utan bara är glad att han får något. Ingen av formerna är bra.
Citera
2009-06-26, 00:43
Medlem
nakenhanss avatar
feministisk rökridå!

Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-avSkyman
Jag är feminist och jag har aldrig hört en enda feminist uttrycka sig som du gör (fet+understruken text)

Sanningen må vara hotfull för vissa kvinnor och vissa män. Men det betyder inte att feminister vill vara hotfulla när vi berättar sanningen.

Ja det är bra med själviniskt! Feminister är mycket hotfulla och måste och ska bekämpas fullt ut! Det är en hat ideologi som har sina rötter i marxistisk fundametalistisk kultur men i sin nuvarande skepnad visar den mer en fasistoid ideologi som fanns i Tyskland på trettiotalet! Exemplen är många. Läs i denna tråd där jag har samlat en hel del argument!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=918545

Kampen handlar inte om en kamp mellan kön utan en kamp mellan demokrati, jämställdhet och tolerans! feminismen är en hatideologi som endast har en lösning nämligen sin egen. Feminismen ser allting omkring sig som ett hot och vill bekämpa det med alla metoder utan att bry sig om grundläggande rättigheter! De gömmer iställlet sanninger som inte passar i deras världsbild så att det inte går att hitta lösningar på de problem som feministerna gömmer. Som bekämmande feminist så är detta säkert välkända sanningar och inget nytt hur hotfull sanningen än kan vara för dig! Jag är livrädd för feministerna!

Se bara på denna länk där man ska kunna köpa vapen eller något liknande så att "de andra" ska vara rädda! Är det inte en ingrediens i en HATIDEOLOGI ?

"Inom kort uppdateras produktsidorna med ett självskydd så kraftfullt att det blir du, kvinna, som måste fruktas - och de andra som måste frukta"

Detta citat påminner mig mycket om nazistisk ideologi Byt ut kvinna mot svensk så ser man hatet tydligt!

Feninsmens rätta ansikte? Kall, narcissistisk, psykopatisk, beräknande, destruktiv???

Utnyttjande av härskarteknik? Ja utan tvekan! I uppsått till att förminksa och förlöjliga sina motståndare. Jag kan bara säga att feminismen lyckas mycket bra med detta! Men feminismen ska avslöjas som den förtryckar ideologi den är! Jag tvivlar dock på att hardcore feminsiterna kommer att förstå. Albert Speer, Karl Dönitz eller Henrich Himmler förstod inte heller de brott som de gjorde mot mänskligheten. Det är bara att hoppas på att de i utkanten kommer till insikt och tar avstånd från hatet och rädslan som feminsmen producerar.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=918545

Feminismen är det största hotet mot demokrati, jämställdhet och tolerans sedan andra världskriget!
Citera
2009-06-26, 01:42
Medlem
nakenhanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakenhans

Som bekämmande feminist så är detta säkert välkända sanningar och inget nytt hur hotfull sanningen än kan vara för dig! Jag är livrädd för feministerna!

Se bara på denna länk där man ska kunna köpa vapen eller något liknande så att "de andra" ska vara rädda! Är det inte en ingrediens i en HATIDEOLOGI ?

"Inom kort uppdateras produktsidorna med ett självskydd så kraftfullt att det blir du, kvinna, som måste fruktas - och de andra som måste frukta"

Detta citat påminner mig mycket om nazistisk ideologi Byt ut kvinna mot svensk så ser man hatet tydligt!

Feninsmens rätta ansikte? Kall, narcissistisk, psykopatisk, beräknande, destruktiv???

!

Hm Länken till citatet saknas och kommer här!

http://www.pussygalore.e-butik.se/

Avslöja feministerna och bekämpa dem sedan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in