Men vad hon verkar glömma är att det är dessa feminister som startat det hela, "vi måste övervinna männen, vi ska aldrig mer visa oss underlägsna dem, hädanefter ska vi behandla dem som jordens avskum för att vinna vår kamp!"
Vad menar du med detta? Vem säger så här? Vilka feminister har startat det?
Det finns massor av tjejer som raggar ohämmat, kanske bara inte på dig (och liknande)? Det finns massor av feminister som inte har det minsta emot män, det kanske bara är dig (och liknande) de har något emot?
Bara för att du inte har hört det från "en enda feminist" så kan det fortfarande finnas feminister som säger det. Att du inte har hört det från de feminister du känner och pratat med är inget bevis i sig på att det "inte är något feminister påstår".
Det är bara ett bevis på att det är dem feministerna du känner och påstår inte säger så.
Inget som kan tillskrivas feminister generellt.
Varje smart och intelligent människa vet att det finns olika femnister som säger olika om olika saker. Då det finns olika feminister som tycker olika, något som jag upprepat lite då och då i flera inlägg tidigare inne på F&J till männens/killarnas stora förtret som har härlett till tjusiga persoangrepp från killarna/männen på F&J.
Du har naturligtvis rätt i att det finns de som kallar sig feminister och som skulle uttrycka sig enligt ovan. På samma sätt som det skulle kunna vara antifeminister som uttrycker sig enligt ovan.
Jag känner inte alla feminister! Däremot känner jag till feministiska tankegångar. Inga feministiska tankegångar går ut på att behandla män som jordens avskum. Det är ju helt sjukt och har inget med jämställdhet att göra.
Ja det är bra med själviniskt! Feminister är mycket hotfulla och måste och ska bekämpas fullt ut! Det är en hat ideologi som har sina rötter i marxistisk fundametalistisk kultur men i sin nuvarande skepnad visar den mer en fasistoid ideologi som fanns i Tyskland på trettiotalet! Exemplen är många. Läs i denna tråd där jag har samlat en hel del argument!
Kampen handlar inte om en kamp mellan kön utan en kamp mellan demokrati, jämställdhet och tolerans! feminismen är en hatideologi som endast har en lösning nämligen sin egen. Feminismen ser allting omkring sig som ett hot och vill bekämpa det med alla metoder utan att bry sig om grundläggande rättigheter! De gömmer iställlet sanninger som inte passar i deras världsbild så att det inte går att hitta lösningar på de problem som feministerna gömmer. Som bekämmande feminist så är detta säkert välkända sanningar och inget nytt hur hotfull sanningen än kan vara för dig! Jag är livrädd för feministerna!
Se bara på denna länk där man ska kunna köpa vapen eller något liknande så att "de andra" ska vara rädda! Är det inte en ingrediens i en HATIDEOLOGI ?
"Inom kort uppdateras produktsidorna med ett självskydd så kraftfullt att det blir du, kvinna, som måste fruktas - och de andra som måste frukta"
Detta citat påminner mig mycket om nazistisk ideologi Byt ut kvinna mot svensk så ser man hatet tydligt!
Utnyttjande av härskarteknik? Ja utan tvekan! I uppsått till att förminksa och förlöjliga sina motståndare. Jag kan bara säga att feminismen lyckas mycket bra med detta! Men feminismen ska avslöjas som den förtryckar ideologi den är! Jag tvivlar dock på att hardcore feminsiterna kommer att förstå. Albert Speer, Karl Dönitz eller Henrich Himmler förstod inte heller de brott som de gjorde mot mänskligheten. Det är bara att hoppas på att de i utkanten kommer till insikt och tar avstånd från hatet och rädslan som feminsmen producerar.
Jag tror att Fredrika Bremer skulle vända sig i sin grav om hon läste att du förknippar emancipationen med Marx
Du verkar rätt hotfull själv. Hatisk och onyanserad. Samma sak som du indirekt anklagar feminister för att vara.
It takes one to know one - som de brukar säga
Jag har kanske blivit hatisk och onyanserad p.g.a. just feminismen och den verklighet som det feministiska förtrycket erbjuder idag! Har du läst i de länkar som jag har postat? Antar inte det eftersom då hade du kanske börjat förstå vad jag menar!
Marx var en sociolog som beskre sin samtid på 1800 talet och en hel del av hans teorier har haft bäring idag. Utbud-efterfrågan, Kampen mellan kapitalägarna och arbetarna m.m. På den sista punkten så börjar hans teorier bli en anning förlegade. Det är inte lika klart idag vem som äger ett företag. Ex. vem äger Ericsson? Svar: Aktieägarna! Vem är aktieägarna? Svar: du och jag, pensionsspararna m.fl. D.v.s. inte bara någon enskild direktör! Med andra ord kanske en utveckling mot ett "kommunistikt" samhälle där folket äger produktionsmedlen?
Vad jag vet så har feminismen växt fram ur 70 talets kommunisktiska klimat. Rötterna kan antagligen spåras tillbka i tiden till sufrageternas England, vidare tillbaka till mitten av 1700.
Ja, kan nog vara så att jag kanske är hotfull själv men adrenalinet flödar när jag ser vilket förtryck feminsmen erbjuder. Feminsterna vill tydligen göra en typ av revolution och omdana samhället med förändrade instutitioner och värderingar som följd! Precis som man gjorde i Tyskland på 30 talet. Se realpolitiskt på vad som händer! Se igenom feministiska lögner! Läs kritik mot feminismen. Ifrågasätt. Här på flashback finns massor av trådar med länkar till andra medier med information. Läs! Kampen handlar inte om man mot kvinna utan för demokrati.jämstäldhet och tolerans mot förtryck!
Jag kan bara hoppas att du inte är helt hjärntvättad ännu och att du kan processera ny information! En förmåga som feminister tycks sakna eftersom det är endast deras sanning som ska och får gälla! Vilket är jämställt med förtryck!
Ja men vad begär du av en feminist som sitter och säger till en kvinnlig som är emot feminismen att "det är inte din åsikt" och "du är rädd för att bli hatad av männen".
Nu slickar du röv"
Jag håller med dig feminismen är ingen bra idiologi. Då den enbart fokuserar på kvinnor. Dessutom är det en idiologi som dra till sig pantade spån med som använder persongrepp i sina argumenteringar när de svarar utöver att de väljer medvetet snedvrida det man skriver och säger för att sedan provocera. Så undra denna typ feminister som sysslar med sådant varför ingen tar feminismen på allvar.
Men vad jag inte kan förstå är män som gladeligen blir bonuspappor åt någon annan mans avkomma? Speciellt män som pröjsar massor för sina bonusbarn också. Det tycker jag är ganska knepigt. Mycket knepigt.
Mycket enkelt. Det handlar om att få ligga överhuvudtaget. Har sett detta på nära håll bland män som inte i något yttre avseende kan betraktas som losers.
Sedan att de ändå blir blåsta och den sexsnåla svenska kvinnan inte bjuder till är förstås en annan sak.
Ja men vad begär du av en feminist som sitter och säger till en kvinnlig som är emot feminismen att "det är inte din åsikt" och "du är rädd för att bli hatad av männen".
Nu slickar du röv"
Jag håller med dig feminismen är ingen bra idiologi. Då den enbart fokuserar på kvinnor. Dessutom är det en idiologi som dra till sig pantade spån med som använder persongrepp i sina argumenteringar när de svarar utöver att de väljer medvetet snedvrida det man skriver och säger för att sedan provocera. Så undra denna typ feminister som sysslar med sådant varför ingen tar feminismen på allvar.
Nä det är sant men jag måste ha den tron att det går att påverka. Att det i alla fall går att få fram det förtryckande i den feministiska ideologi så att åtminstonde feminismen mister sit folkliga stöd! fem riksdagspartier har feministisk ideologi så då utgår jag ifrån att den är fullt accepterad. Men kan man sätta press på partierna, centern, folkpartiet, Socialdemokraterna Miljöpartiet och Vänstern att ta bort denna skrämmande etikett och därmed ta avstånd så kanske det kan bli bättre!
Tappar jag tron på att det inte går att påverka till denna förändring finns det inte mer att kämpa för! feminismen har redan fått mig att inse att det inte är lönt att försöka skapa ett nytt förhållande idag trots att jag inte borde ha några problem med att träffa någon! Jag kan bara fortsätta att kampen fortsätter så att andra som inte redan har satt sig i sitt eget mentala fängelse ska ha bättre chans att få en bra relation. Jag våger inte heller tänka på barn eftersom det jag upplever som en grundläggande trygghet är förlorad! Jag syftar givetvis inte bara på män utan kvinnor är lika hårt drabbade. Vi tvingas leva våra liv segregerade och rädda för varandra där det är lättare att misstänka och hata än att vissa förstoende och älska!
Jämför man med Tyskland så stämmer det tyvärr bara delvis att de drar till sig pantade spån. Synnerligen intellegenta kan också attraheras men kanske av andra skäl. Jag tänker på Werner von Braun, skaparen av V2 raketen och sedan en av dem som utvecklade USAs rymdprogram. Nazizt och medlem i SS.
Läste inne darkside att även där finns feminister trots att BDSM utövare är en stor målgrupp för feministernas hat. Tragiskt eftersom inom BDSM världen finns det en liten fristad av näst intill tolerans för oliktänkande! På de fester jag har varit accepteras många variation av sanning samt att ingen fördöms för vilken typ av sexuell njutning man fördrar! Kanske ett ideal? Visserligen ett stickspår på det hela men det är mest för att åter belysa att feminismen påverkar alla på ett negativt sätt!
Kampen för att avslöja feministerna måste fortsätta så att feminsmen kan avfärdas som den förtryckar ideologi den är! Tack för att även du är med och kämpar!
Senast redigerad av nakenhans 2009-06-27 kl. 16:47.
Försök fokusera lite. "30-talets Tyskland", haha! Så länge du är så onyanserad så framstår du bara som hysterisk, och det ser vare sig särskilt begåvat, eller för den delen, manligt ut.
Försök fokusera lite. "30-talets Tyskland", haha! Så länge du är så onyanserad så framstår du bara som hysterisk, och det ser vare sig särskilt begåvat, eller för den delen, manligt ut.
Manligt? Du har inte heller läst alla de länkar till artiklar som jag har bifigat i tidgare trådar? Ka kanske ska göra det så du också kan börja förstå vad jag menar!
Här är en tråd av många som berättar om hur feminsimens ansikte ser ut idag!
Byt ut män mot zigenare i Sra Kaderfors artikel eller lyssna på feminstkampsången "jag hatar dig du jävla man" och tänk att det är vit makt musik! Hur kul är det då?
Ger inte mycket för uttryck som manligt! Det indikerar mest att det finns en polarisering i samhället istället för en enighet och överbrygga klyfter mellan månniskor. Är det inte manligt att ta hand om barn? Är det inte manligt att arbeta som sjuksköterska? Är det inte manlgit att jobba på dagis? Men? Just det! Är det det inte män som begår pedofili? Är det manligt? Då kanske det är manligt ändå att jobba på dagis? Kanske bäst att då förbjuda män från att jobba på dagis efter som manligheten är i sin essens ett liv i skymningslandet mellan apa och människa. (uttryck hämtat från SCUM manifestet)
Vi är dem vi är och ska så ha rätten att utvecklas efter våra egna förutsättningar och intressen.
Åt helvete med ettiket som manligt! inom ledarskapsteori finns inget som manligt och kvinnligt ledarskap! Det finns otalliga uppsatser som karltlagt detta. Bläddra gärna i uppsatser.nu så kan man hitta material där!
Avslöja feminismen och ställ feminsiterna mot väggen!
Jämför man mdet Tyskland så stämmer det tyvärr bara dlevis att de drar till sig pantade spån. Synnerligen intellegenta kan också attraheras men kanske av andra skäl. Jag tänker på Werner von Braun, skaparen av V2 raketen och sedan en av dem som utvecklade USAs rymdprogram.
Läste inne darkside att även där finns feminister trots att BDSM utövare är en stor målgrupp för feministernas hat. Tragiskt eftersom inom BDSM världen finns det en liten fristad av näst intill tolerans för oliktänkande! På de fester jag har varit accepteras många variation av sanning samt att ingen fördöms för vilken typ av sexuell njutning man fördrar! Kanske ett ideal? Visserligen ett stickspår på det hela men det är mest för att åter belysa att feminismen påverkar alla på ett negativt sätt!
He he någon har kollat upp mig (med mina små ledtrådar på FB) eller fått en fin hint om mig på min avatar..
Det skall gudarna vet att det känner jag igen om detta med feministers påhopp om BDSM-utövande kvinnor. Jag som kvinna som är Domina/sw har fått fula anklagelser av feminister att jag har min sexualle läggning (preferens) för att "behaga männen för det är ju ingen kvinna som vill utöva sånt".
Ja det är sant det är den mest otroliga och jämställda sfären jag har någonsin satt min fot inom. Jag har varit även på FPP (Fetish People Party) vilken respekt och vilken värme och framförallt man slapp ofrivilligt tafsande som kvinna (och som man med).
Låt oss säga så här de "reglerna och synsättet" de har innom BDSM-sfären skulle samhället må bra av att annama på bred bas i folksjälen med och även på vanlig krog.
Så ja jag är verkligen inne på samma spår som dig där med att det borde stå som ett idial, ett samhälls idial.
En ironiskt tvist i det hela är att min plastfarsa uppfostrade mig på det sättet oxå med tolerans och acceptans för oliktänkande och att respektera att man gillade olika saker och man är människa och individ först.
Trots att min plastfarsa tillhörde en helat annan era, än mig, så hade han även acceptans och vänner bland homosexuella.
Appropå sex:
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
För att förtydliga det lite.
Ta detta med sex. Man blir ofta anklagad som kvinna att man har sex på männens villkor och det är männen som är norm. Har man inte sex med "titta i ögonen" och inte har mjuk sex som är inriktat enbart på kvinnan och hennes orgasm, så har man sex på männens villkor. (Lite lätt överdrivet, men för att få fram poängen)
Eller att det skall tvingas att ses som fult och "patriarkaliskt" förtryck av en kvinna som gillar sex passar på att ta betalt för det, eller för att det är ett snabbt sätt att tjäna pengar på om man behöver det av en eller annan anledning.
Dessa ord (innom spoilern) skrev jag i tråden "Damerna först...." och blev fult påhoppad av att jag har "gammalmodig syn på sex".
Citat:
Ursprungligen postat av nakenhans
Kampen för att avslöja feministerna måste fortsätta så att feminsmen kan avfärdas som den förtryckar ideologi den är! Tack för att även du är med och kämpar!
Tack själv för ditt enorma jobb.
Detta skriver jag med att "risken" att bli anklagd för att "slicka röv" vilken jag tar gärna i så fall...
Självklart ställer jag upp jag gör det för mina medsystras skull, för att de skall få sinn fulla rätt till att bestämma över sig själv och ha samma krav på sig om skyldigheter och att deras val är deras och inte ett "offer för patrikala omständigheter, men även för min son skull. Jag var en extremt ung mamma (precis under 18)när jag fick honom och min son är vuxen idag 21år. Jag tänker inte låta min son bära "kollektiv skuld" bara för att han föddes med sitt kön eller bär "kollektivt ansvar" för att det finns puckade män som misshandlar kvinnor och våldtar kvinnor.
Är det som så att du har svårt för att man gör parallell jämförelser?
Jag har kanske blivit hatisk och onyanserad p.g.a. just feminismen och den verklighet som det feministiska förtrycket erbjuder idag! Har du läst i de länkar som jag har postat? Antar inte det eftersom då hade du kanske börjat förstå vad jag menar!
Nej jag har inte läst några andra inlägg av dig än det jag svarar på.
Men du gör det väldigt lätt för dig, när du skyller ditt eget sätt på feminister.
Citat:
Marx var en sociolog som beskre sin samtid på 1800 talet och en hel del av hans teorier har haft bäring idag. Utbud-efterfrågan, Kampen mellan kapitalägarna och arbetarna m.m. På den sista punkten så börjar hans teorier bli en anning förlegade. Det är inte lika klart idag vem som äger ett företag. Ex. vem äger Ericsson? Svar: Aktieägarna! Vem är aktieägarna? Svar: du och jag, pensionsspararna m.fl. D.v.s. inte bara någon enskild direktör! Med andra ord kanske en utveckling mot ett "kommunistikt" samhälle där folket äger produktionsmedlen?
Tack för lektionen, men jag är väl införstådd med både arbetarrörelsens och kommunismens historiebeskrivning.
Citat:
Vad jag vet så har feminismen växt fram ur 70 talets kommunisktiska klimat. Rötterna kan antagligen spåras tillbka i tiden till sufrageternas England, vidare tillbaka till mitten av 1700.
Du har rätt till viss del. Kampen för jämställdhet har en lång historia bakom sig. Men det är inte förrän på 70-talet som arbetarrörelsens kvinnor började argumentera för en könskamp. Tidigare hade de solidariserat sig med arbetarrörelsens män och fört klasskampen tillsammans med dem.
Då blev dessa kvinnor ett rejält hot mot den samhällstruktur som rådde och självklart fanns det både män och kvinnor och opponerade sig mot dessa "hotfulla, manshatande attackfeminister..."
Citat:
Ja, kan nog vara så att jag kanske är hotfull själv men adrenalinet flödar när jag ser vilket förtryck feminsmen erbjuder. Feminsterna vill tydligen göra en typ av revolution och omdana samhället med förändrade instutitioner och värderingar som följd! Precis som man gjorde i Tyskland på 30 talet. Se realpolitiskt på vad som händer! Se igenom feministiska lögner! Läs kritik mot feminismen. Ifrågasätt. Här på flashback finns massor av trådar med länkar till andra medier med information. Läs! Kampen handlar inte om man mot kvinna utan för demokrati.jämstäldhet och tolerans mot förtryck!
Problemet är väl att de flesta feminister för just en kamp för jämställdhet, men vi blir ofta anklagade för att vilja förtrycka män. Det innebär att adrenalinet pumpar i mina ådror också, mellan varven. Så då kanske du fattar varför man uppfattas som hatisk, fast man inte är det egentligen
Citat:
Jag kan bara hoppas att du inte är helt hjärntvättad ännu och att du kan processera ny information! En förmåga som feminister tycks sakna eftersom det är endast deras sanning som ska och får gälla! Vilket är jämställt med förtryck!
Snälla! Jag ber dig! Öppna ögonen!
Jag tycker att de flesta i detta forum, hårdnackat verkar hålla på sin egen ståndpunkt. Men jag är alltid intresserad av att diskutera med dem som kan argumentera utan att slänga sig med en massa floskler som att feminism är detsamma som förtryck.
Senast redigerad av Gudrun-avSkyman 2009-06-27 kl. 18:05.