2009-06-24, 18:49
Awaiting Email Confirmation
Under de senaste åren har kvinnor som badat topless på offentliga bad i regel blivit utslängda. VARJE gång har feministsverige rasat och menat att det är diskriminering. Flera tidningar har tagit upp denna otroligt diskriminerande behandling av kvinnor som vill bada topless. Länken nedan är bara ett exempel:

http://sydsvenskan.se/sverige/article279826/Bara-brost-fraga-om-jamstalldhet.html

Nu har Malmös badhus gjort som feministerna vill, dvs tillåtit kvinnor som vill vara topless att vara det, inget tvång men inga förbud.

Denna gång rasar feministsverige mot upphävningen av toplessförbudet. Det är ju oerhört diskriminerande att tillåta kvinnor bada topless om de vill. Se länk: http://www.aftonbladet.se/wendela/article5425796.ab

Btw, 53 % av Sveriges kvinnor är emot upphävningen. [inte för att alla dessa är feminister menmen]

Är det bara jag eller verkar dessa feminister ha svårt att bestämma sig om vad som är diskriminerande eller inte?
Senast redigerad av Noobiedoobiedoo 2009-06-24 kl. 19:13.
2009-06-24, 18:52
Bannlyst
Alla kvinnor är inte feminister...
2009-06-24, 18:53
Medlem
cammos avatar
testa https://www.flashback.org/showthread.php?t=547480
2009-06-24, 18:56
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobiedoobiedoo
Under de senaste åren har kvinnor som badat topless på offentliga bad i regel blivit utslängda. VARJE gång har feministsverige rasat och menat att det är diskriminering.
Sverige DOES NOT EQUAL vad småtidningar och nöjesskriverier (Expressen m.fl) anser.
2009-06-24, 18:56
Medlem
Arslens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlatinumGold
Alla kvinnor är inte feminister...

Och har han skrivit att det är så?
2009-06-24, 18:57
Jo. men den tråden tar inte upp dagens nyhet om det upphävda förbudet, och att feministerna rasar igen!!

Feminismen i Sverige har gått från att eftersträva jämställdhet och fått det [vi är världens nummer ett rankade land gällande jämställdhet] till att behandla skitfrågor. Tror att vanligt folk har uppmärksammat jämställdhetsdebatten tillräckligt och att folket har anammat tankerna om jämställdhet till den grad, att feminismen i sig är oviktig idag.
2009-06-24, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arslen
Och har han skrivit att det är så?
Jajjamän, det har han. Iom sina påståenden:

"VARJE gång har feministsverige rasat och menat att det är diskriminering." Feministsverige? Vaddå feministsverige? Får det att låta som att feminister är en majoritet i Sverige.

"53 % av Sveriges kvinnor är emot upphävningen." "Är det bara jag eller verkar dessa feminister ha svårt att bestämma sig om vad som är diskriminerande eller inte?"

Jag bara påminner er om läget skulle ni kunna se det som. Vill ni tjaffsa så visst, men kom inte med ett lika ologiskt resonemang som TS bara.
2009-06-24, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobiedoobiedoo
Jo. men den tråden tar inte upp dagens nyhet om det upphävda förbudet, och att feministerna rasar igen!!

Feminismen i Sverige har gått från att eftersträva jämställdhet och fått det [vi är världens nummer ett rankade land gällande jämställdhet] till att behandla skitfrågor. Tror att vanligt folk har uppmärksammat jämställdhetsdebatten tillräckligt och att folket har anammat tankerna om jämställdhet till den grad, att feminismen i sig är oviktig idag.
Babbelbabbel: Ska man ge upp frågan bara för den blivit uppmärksammad?
2009-06-24, 19:06
Okej, det var oaktsamt att bygga meningarna på det sättet, med feministsverige menar jag feminister verksamma i Sverige. Att majoriteten av dessa reagerat hårt på båda fall.

Att jag tog upp 53% av kvinnorna som var emot förslaget var menat så, men inte i feministsammanhanget. Jag vet att alla kvinnor inte är feminister.

Summan av kardemumman [om man har läst debatten senaste åren] är att de är emot förbudet generellt sätt och emot upphävningen av förbudet.
2009-06-24, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av PlatinumGold
Babbelbabbel: Ska man ge upp frågan bara för den blivit uppmärksammad?

Nej. Jag har inte sagt att man ska ge upp helt. Jag skrev att feminismen i sig är oviktig, dvs att feminismbegreppet och feminism som enfrågeparti är oviktigt. Man kan vara för jämställdhet och kalla sig neutralist.

Men för att målet är uppnått, eller uppnås lika väl av människor som inte kallar sig feminister, t.ex många i högeralliansen.

Visst är feminismen viktig, men den har tappat sin roll bland de viktigaste frågorna som ekonomi, eu, integration etc enligt mig.
Senast redigerad av Noobiedoobiedoo 2009-06-24 kl. 19:11.
2009-06-24, 19:14
Medlem
Feminister är dumma i huvudet
2009-06-24, 19:19
Mogen kommentar
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto