Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-24, 15:30
  #1
Medlem
gärningsmans avatar
Kan det vara så att SSRI dvs antidepressiva läkemedel är ett sätt av makthavarna att slutgiltligen förslava mänskligheten genom att göra oss till känslolösa "robotar"?
1,5-2 miljoner svenskar beräknas regelbundet äter antidepressiva och trenden ser inte ut att vända utan snarare tilltar för varje år.

Vad tror ni?
Citera
2009-06-24, 15:54
  #2
Medlem
robinmusics avatar
jag tror att du har rätt.
helt otroligt jävla rätt!
Citera
2009-06-24, 16:01
  #3
Medlem
Dom fungerar för många. Dessutom så är det inte många som tar dom permanent. Jag tror att det är konspiration ifrån läkemedelsföretagen! Det är väldigt många som får SSRI när dom inte behöver det egentligen. Läkare delar ut dom för mycket.
Citera
2009-06-24, 16:06
  #4
Avstängd
RockUllas avatar
Kemikalier som kemikalier, har folk blivit förgiftade så skadar väl inte lite till?
Citera
2009-06-24, 16:06
  #5
Medlem
robinmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Dom fungerar för många. Dessutom så är det inte många som tar dom permanent. Jag tror att det är konspiration ifrån läkemedelsföretagen! Det är väldigt många som får SSRI när dom inte behöver det egentligen. Läkare delar ut dom för mycket.


vilka äger läkemedelsföretagen då?
Citera
2009-06-24, 16:35
  #6
Medlem
Azzabrazzas avatar
Aldous Huxley skrev redan 1932, i sin visserligen fiktiva, men ack så aktuella dytopiska skilldring Du sköna nya värld, om hur en världsstat portionerar ut lyckodrogen soma till sina medborgare för att hålla dem ovetande om sin riktiga vilja. En ganska obehagligt slående tolkning av framtiden får lov att man säga.
Citera
2009-06-24, 16:58
  #7
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Aldous Huxley skrev redan 1932, i sin visserligen fiktiva, men ack så aktuella dytopiska skilldring Du sköna nya värld, om hur en världsstat portionerar ut lyckodrogen soma till sina medborgare för att hålla dem ovetande om sin riktiga vilja. En ganska obehagligt slående tolkning av framtiden får lov att man säga.


Fast nu faller ju konceptet i och med att lyckopiller inte bedövar tanken eller liknande, utan endast hämmar serotoninåterupptagningen och på på så sätt höjer den till normal nivå hos de som har en nedsatt.

Det är ju knappast så att ssri förslavar någon.

Kan man få en lite mer omfattande beskrivning på vad själva konspiration skulle gå ut på?
__________________
Senast redigerad av piratkapten 2009-06-24 kl. 17:01.
Citera
2009-06-24, 17:02
  #8
Avstängd
J400ds avatar
så här kommer det bli i framtiden:
http://www.imdb.com/title/tt0238380/ Equilibrium

Fast folk kommer inte klä sig som nazister men den här filmen är ju judiskt doublespeak propaganda.
Citera
2009-06-24, 17:27
  #9
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Fast nu faller ju konceptet i och med att lyckopiller inte bedövar tanken eller liknande, utan endast hämmar serotoninåterupptagningen och på på så sätt höjer den till normal nivå hos de som har en nedsatt.

Det är ju knappast så att ssri förslavar någon.

Kan man få en lite mer omfattande beskrivning på vad själva konspiration skulle gå ut på?
Kan väl börja med att säga att jag tror du har missförstått konceptet. Vad Huxley menade och vad jag antar kan vara resultatet av bruk av sk. lyckopiller är att den artificiella lyckan blockerar individens känsloliv och på så sätt möjlighet till känslomässig mognad, vilket i förlängingen gör människor mer infantila och mindre observanta på manipulation. Konsipirationen i sig, skulle ju i så fall vara att samhällets elit uppmuntrade eller medvetet agerade för en sådan utveckling för att lättare utöva makt över medborgarna.
Citera
2009-06-24, 21:57
  #10
Medlem
gärningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Fast nu faller ju konceptet i och med att lyckopiller inte bedövar tanken eller liknande, utan endast hämmar serotoninåterupptagningen och på på så sätt höjer den till normal nivå hos de som har en nedsatt.

Det är ju knappast så att ssri förslavar någon.

Kan man få en lite mer omfattande beskrivning på vad själva konspiration skulle gå ut på?


Då har du varit i kontakt med för lite människor som ätit SSRI för jag finner samtliga frånvarande och fullkomligt ointresserade av omvärlden, dom befinner sig i gråzonen utan att tycka eller känna något om det ena eller det andra. Dom bara existerar..
Citera
2009-06-25, 11:51
  #11
Medlem
Krafses avatar
Jag tror TS har rätt.

Visst finns det en ljus sida som presenteras som väldigt oskyldig, (Praktexempel: ".....Att lyckopiller inte bedövar tanken eller liknande, utan endast hämmar serotoninåterupptagningen och på på så sätt höjer den till normal nivå hos de som har en nedsatt.") men jag tror inte på detta för fem öre.
Har läst för många skräckhistorier om antidepp och hur apatisk man blir.

Jag tror de försöker "döda barnet i oss", få oss att bete oss som zombier.
Citera
2009-06-25, 13:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Kan det vara så att SSRI dvs antidepressiva läkemedel är ett sätt av makthavarna att slutgiltligen förslava mänskligheten genom att göra oss till känslolösa "robotar"?
1,5-2 miljoner svenskar beräknas regelbundet äter antidepressiva och trenden ser inte ut att vända utan snarare tilltar för varje år.

Vad tror ni?

Du tänker kanske mer på lugnande mediciner med drogeffekt? SSRI:er har ingen drogande effekt. Tvärom hjälper SSRI deprimerade att faktiskt bli mer aktiva och involverade i samhällslivet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback