2009-06-24, 18:12
Medlem
MoLoKs avatar
Jag umgås med väldigt många roliga kvinnor.

Kanske är det för att jag har humor.

Roliga människor gillar att umgås med varandra.
Citera
2009-06-24, 18:26
Medlem
Blev inte förvånad av att det var en äckelfeminist med ful palistinasjal...

Snart blir det väl inkvoteringslag, att det ska vara en viss % tjejer i programmen

Är tjejer roliga kan de väl starta eget program? Inte gnälla på att de inte kommer med i Filip och fredrik...
Citera
2009-06-24, 19:57
Medlem
Grishams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrallanP12
Blev inte förvånad av att det var en äckelfeminist med ful palistinasjal...

Snart blir det väl inkvoteringslag, att det ska vara en viss % tjejer i programmen

Är tjejer roliga kan de väl starta eget program? Inte gnälla på att de inte kommer med i Filip och fredrik...

Carina Berg var jätterolig i sitt program Lilla Vi. Oj vad jag garvade. Petra Mede är också jätteskojig!
Citera
2009-06-24, 20:04
Medlem
HH74s avatar
Klart det finns roliga tjejer, men det finns ändå fler roliga killar. Det beror inte på någon form av naturlig, bara att killar:

A) Får mer träning redan från tidig ålder.
B) Tar för sig mycket mer, inte minst socialt sett.

Detta ger så klart resultat, sen finns det ganska många tjejer som har en inlindad humor i situationer. T.ex. "pinsamhetshumor" är enorm för tjejer, inte alls lika stor för killar. Då menar jag alltså sånt som "jag gick ombord på bussen och så händer (x) och jag blir JÄTTEGENERAD" (hahahahahaha!!!!11 - från tjejer). Killarna kanske skrattar eller ler lite... sen var det så med det. Denna humor funkar great i kompissammanhang, inte så bra för en anonym massa.
Citera
2009-06-24, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Klart det finns roliga tjejer, men det finns ändå fler roliga killar. Det beror inte på någon form av naturlig, bara att killar:

A) Får mer träning redan från tidig ålder.
B) Tar för sig mycket mer, inte minst socialt sett.

Detta ger så klart resultat, sen finns det ganska många tjejer som har en inlindad humor i situationer. T.ex. "pinsamhetshumor" är enorm för tjejer, inte alls lika stor för killar. Då menar jag alltså sånt som "jag gick ombord på bussen och så händer (x) och jag blir JÄTTEGENERAD" (hahahahahaha!!!!11 - från tjejer). Killarna kanske skrattar eller ler lite... sen var det så med det. Denna humor funkar great i kompissammanhang, inte så bra för en anonym massa.

Elin Grelsson försöker just få det att låta som om humorn hon och hennes väninnor delar är allmänt rolig.
"Min väninna kan få mig att skratta så jag kiknar" - som om det vore ett fungerande argument i sammanhanget.
Citera
2009-06-25, 18:50
Medlem
Nedomanskys avatar
Vad är problemet, det är väl bara att är/blir tjejerna så roliga att det finns folk som går o ser dem uppträda alt. att de får göra egna program/shower. Eller ska även komiker kvoteras in numera...
Citera
2009-06-25, 23:14
Medlem
wootens avatar
Varför killar är roligare: http://blarf.nu/content/14488

Skulle ni kunna se en kvinna hitta på ngt sådant?
Citera
2009-06-25, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Varför killar är roligare: http://blarf.nu/content/14488

Skulle ni kunna se en kvinna hitta på ngt sådant?
Det där var inte kul på nåt sätt alls.
Citera
2009-06-26, 10:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är...

Citat:
Ursprungligen postat av KollaEnHink
De enda gångerna en tjej får mig att skratta är när hon 1) gör något dumt 2) säger något dumt 3) alt 1 + alt 2

Sällan skrattar jag direkt åt ett skämt en kvinna drar eller något en kvinna säger. Det är lite synd tycker jag.

...en intressant iakttagelse. En korresponderande sådan är att min fru faktiskt bara uppskattar komik där någon 1) gör något dumt 2) säger något dumt 3) alt 1 + alt 2.

Behöver jag säga att min hustrus favoritkomedi är Mr Bean?

Det tycks således som om kvinnor skrattar åt ungefär det som de själva kan producera i komisk mening.

Jo, en sak till. Hon skrattar hejdlöst om jag skadar mig, t ex slår mig på tummen med hammaren el dyl. Fast det kanske är alt 1).
Citera
2009-06-26, 14:20
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dightkuz
http://www.vanityfair.com/culture/features/2007/01/hitchens200701

Känns enligt min mening rätt meningslöst att bygga sin tes endast utifrån ett talesätt och på en studie av 20 amerikanska medborgare som skall representera den stora massan..

Du har fortfarande inte gett mej något svar svar på min fråga.

Citat:
Det roliga är att de kvinnor som faktiskt är roliga är kvinnor som försöker framtså som män.

Menar du att det är män som skapat begreppet humor och att kvinnan sen efterapat denna manliga humor som utgör den Sanna humorn ?
Citera
2009-06-26, 15:42
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbex2x
Det finns en kvinnlig komiker som är förbannat rolig, det är the one and only Babben!!!
Jag håller med. Det är kanske för att hon inte kan lita på sina yttre attribut för att para sig.
Citera
2009-06-27, 01:26
Medlem
KlausDaimlers avatar
Det här med humor är (som det mesta) väldigt subjektivt. Så jag tycker inte att det är godtagbart att säga att kvinnor är roligare än män eller vice versa.
Själv så brukar jag oftast tycka att män är roligare än kvinnor. Men det beror ju inte på personens kön. Vi är alla människor. Vissa kan få mig att skratta jättemycket, andra kan inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in