Män, en grupp, kvinnor, en grupp, så ser många det har jag förstått det som.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Skrattets funktion är osäkert, men mycket tyder på att det är ett sätt att signalera samhörighet inom grupper av individer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skratt
Kan tänka mig att detta har en del med den här kvinnokampen att göra, att många ser det som att det är en fight mot männen, istället för något vi borde lösa tillsamman.
När man då kan se attityden hos vissa kvinnor där de ser sig som något eget, "jag tillhör minsann kvinnorna", behöver inte vara något som sägs, det ser man bara, så blir det ganska svårt att skratta åt det då man inte delar samma syn på oss människor/djur. Jag tänker inte försöka visa att jag tillhör samma grupp som henne när jag inte gör det och hon inte ens då verkar vilja det när hon ser det på de sättet. Likadant med män, män som inte utan istället stöter ifrån sig folk och ser sig som extra viktiga pga de tillhör nån grupp som skulle kunna ses som bättre, får inte mitt medhåll.
Ehhhh, ja, vad säger jag? Se alla som en del av det hela, det tjänar vi alla på istället för att slåss om allt, det tror jag är lösningen på rätt mkt här i världen.
Men visst skrattar jag med kvinnor ibland, och då inte åt dem, det gills inte, det är ju bara att framhäva mer att det är min grupp som är bättre.
En grupp av kvinnor som skrattar tillsammans åt männens dumhet/fjantighet, eller åt en man som skulle vara fjantig för han beter sig feminint i deras ögon, det är bara vidrigt.