2009-07-06, 11:41
Medlem
Isterpucks avatar
Vi hade en vikarie som sprang ett ärovarv runt katedern när vi löst en uppgift på tavlan. Samma lärare gjorde samma lektion en liten segerdans när vi höll på med en annan uppgift.
Citera
2009-07-08, 19:37
Medlem
Tullamores avatar
Jag hade en bildlärare på 80-talet,som senare blev mångmiljonär efter att ha hittat på dataspelet Backpacker.
På den tiden var han en tönt i läderkavaj.
Citera
2009-07-08, 21:19
Medlem
Flarrrrns avatar
Hade en lärare som under nästan hela sitt liv hade jobbat som nån kustjägare.

och jävlarns amalia vad han lärde oss disciplin. Om man inte gjorde rätt fick man välja, antingen 10 armhävningar eller kvarsittning/ringa hem (detta var på lågstadiet) han gick också runt på lektionerna på prov och om man gjorde för mycket ljud ifrån sig så fick man sig ett rejält tag i nacken.

Men men, allt detta gav resultat, när vi gick ut 7an eller 8an så hade vi bäst betyg av alla dom andra klasserna!

kan också lägga till att den här läraren fick sig en smäll så han började blöda näsblod när han tröck upp en elev mot ett skåp för att eleven hade varit cp på lektionen.

den eleven fick det inte roligt dom kommande lektionerna kan jag berätta
Senast redigerad av Flarrrrn 2009-07-08 kl. 21:22.
Citera
2009-07-08, 21:21
Medlem
sirVandalots avatar
Jag sitter här och minns den fanatiskt frireligiösa klassföreståndarinnan som jag hade på mellanstadiet. Under dom tre år som hennes regim varade så hade vi förutom ett oproportionerligt stort antal religionstimmar på veckoschemat också minst 2 studiebesök i bykyrkan per termin. Av alla dessa religionstimmar under tre år så handlade EN om andra religioner än kristendomen och budskapet var ungefär "det finns en massa dumma människor i u-länder som inte tror på Jesus, bla, bla, bla, inte bra för dom".

Det fanns dock bot för dårskaperna upptäckte jag efter ungefär halva mellanstadiet, om man ställde till med bråk under lektionen så blev man utskickad till studierektor aka trähitler. Där fick man en utskällning på ca 2 minuter vilket var ett lågt pris att betala för det som kom sedan, nämligen, skäms-sittningen. Man skulle alltså sitta i korridoren och skämmas vilket var det ultimata straffet som dessa enfaldiga manniskor kunde komma på. Nu kan jag inte minnas att jag skämdes nämnvärt någon av dom otaliga gånger som jag satt där. Tvärtom satt jag mest och dagdrömde och trivdes med att jag fick vara ifred från både religionshagga och psalmsång. Straff?
Citera
2009-07-08, 21:28
Bannlyst
Subban som var vår klassförsetåndare i mellanstadiet var i en klass för sig själv.

*Kom in ett par blattar i klassrummet som kastade en papperskorg i huvudet på en tjockis i klassen. Satmaran fick totaldamp, flög upp från sin stol och kubba efter dem. När hon väl fick tag på dem så fick de sig en utskällning värd namnet. När hon skulle gå in igen så kasta någon en snöboll i nacken på henne. Inte kul för svartingarna...

*Hon fick tossryck och kastade gitarren på en polare efter att han hade gjort fisljud under vår "musiklektion" (snarare att hon spelade lite halvtaskigt på sin gitarr och sjöng med en falsk röst). Akuten nästa.
Citera
2009-07-09, 14:41
Medlem
Ja, jävlar. Lärare... vilka människor!

Hade en gammal tyska-lärare i högstadiet som var lite mystisk. Hon hade någon sjukdom vilken hon var tvungen att motverka med att tugga tuggummi hela tiden, för att hennes mun inte skulle torka ut. Samt att hon var rätt så fet så att när hon skulle hjälpa en så stod hon alltid bakom en på vänster sida, vilket medförde att man hade hennes bröst i nacken. En annan lite lustig sak var att hon hade en till sjukdom som gjorde att hennes skinn flagnade av. Hennes reaktion på detta var naturligtvis att klia sig! Så gjorde man riktigt bra ifrån sig kanske man kunde få gå ifrån lektionen med en bok full utav skinnflag! Mums!
Citera
2009-07-09, 16:39
Medlem
AdrianAxelssons avatar
Först hade vi en träslöjdlärare som hade långt ljust hår och ljust skägg.
Han bar ofta lite för stora luftiga tunna tröjor och var geniunt snäll.
Han fick smeknamnet Spånjesus. Han verkade trivas med att bli kallad det.
Han var rätt soft nu när jag tänkte tillbaks.

Sen fanns det ytterligare 2 lärare som oftast sågs tillsammans
Båda var män.
Den ena var stor, mörk och skäggig och pratade med mörk röst.
Den andra var liten, glasögon och såg allmänt rädd ut.
Dom fick snabbt smeknamnen timon och pumba.
Citera
2009-07-09, 17:06
Medlem
Cmlhas avatar
Hahaha....det här var något av det roligaste jag läst.

Varför hade nästan alla lärare dålig andedräkt? 8 av 10 luktade för jävligt, och det blev inte bättre när de skulle komma nära en och viska intruktioner under ett skriv-test eller något annat.....så där smärtsamt nära ens ansikte..."du måste skriva på alla linjer lilla vän"
Ush!

Vi hade en teknik-lärare som kallades Tibbe-tafs, vi gick på en skola i skåne, och han var Göteborgare, och pratade likadant som Veiron i Ottan från Nile-City, fast på ett väsande sätt, och så tafsade han såklart på tjejerna så fort han kunde....stod nära dem bakom svarven och så, bara för att som han sa "sätta lite ryggrad bakom, så att ni inte springer hem till mamma när svarven fräser åt er"
Han var sjuk.

På samma skola hade vi en jättekåt hemkunskapslärare, hon klädde sig väldigt utmanande, trots sina 50+.
Hon tog och smkete alltid på grabbarna i klassen som hade börjat få lite muskler, och hon berättade gärna om att hon hade viljat vara lärare i bilologi istället, då hon trodde "att hon kunde lära finingarna ett och annat"

Ibland undrar man hur dom blev lärare, om dom fick gå i skolan själva, eller om de helt enkelt ljugit sig till titeln?
Citera
2009-07-09, 17:08
Medlem
Loyals avatar
Haha, hade manga gammla orginal.

En man av utlandsk harkomst, sagade av sig ett par fingrar i bandsagen nar han vikarierade dar. Han var aven larare for massvis med andra amnen och han var HELT vardelos. Behover jag saga att han inte var utbildad larare?

En mattelarare kliade sig alltid pa pungen mot katerdern, denne man var ca 55 bast skulle jag gissa. En dag fick nagon for sig att dra vit krita pa bordskanten sa han fick en vit linje pa ballen haha. En annan kille drog en snoboll i ansiktet pa honom, var han springer ifatt och killen pa ca 13 bast och trycker ner honom i snon flera minuter typ, helt cp.

En amerikansk larare med extrem amerikansk accent kom alltid till lektionerna i laderbyxor och ladervast, pa hans vast hangde sanna dar laderfransar. Pa fotterna hade han akta cowboy boots. Han sag precis ut som en kopia av Crocodile dundee, mycket fniss pa hans lektioner.

Varan hemkumpskapslarare var av polsk harkomst, och dessutom mycket fet och ful. Hon klagade till rektorn att alla mobbade henne varvida alla gick och klagade till sina larare om allt mojligt sa det var hon som fick skit istallet. Hon skulle minsann aga oss och med sin polska dialekt och knackliga svenska forklarade hon att hade inforskaffat en inspelare sa hon skulle spela in varan lektion. Hon gar sedan for att hamta nagot i en annan byggnad varvid hon glommer kvar sin mobiltelefon pa katedern och nagon ar snabbt framme och laser SMSen, dessa SMS inneholl en hel del snuskigheter fran en man vid namn George. Vi spelade sjalvklart in "oooh George, jag kommer ooooh ooooh" och massa sanna grejer, var sakert kul nar hon visade upp det for rektorn! Hon gick sedan in i vaggen pa grund av att vi mobbade henne tydligen och kom sedan tillbaks ett par manader senare. Hon skulle da bli "kompis" med alla och gick bort till skaterampen, dar hon stallde sig pa en skateboard, hon hann vara i skolan ca 20 minuter innan hon brot benet.

En annan kille som var ett orginal, var en man av finsk harkomst, som alla ocksa mobbade stenhart. Han var en sa kallad hjalplarare och tog hand om de IQ-befriade ungarna och invandrarna. ALLA och da menar jag ALLA kallade han for homo"namn" och skrek javla bog! En gang under en skolavslutning borjade HELA skolan sjuka sangen "namn" "efternamn" ar homosexuell, homoseuxuell, homosexuell... ni vet den ramsan. Stackars kille.

Far aterkomma med fler orginal, och jag lovar er, vi hade MANGA.
Citera
2009-07-10, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loyal
Varan hemkumpskapslarare var av polsk harkomst, och dessutom mycket fet och ful. Hon klagade till rektorn att alla mobbade henne varvida alla gick och klagade till sina larare om allt mojligt sa det var hon som fick skit istallet. Hon skulle minsann aga oss och med sin polska dialekt och knackliga svenska forklarade hon att hade inforskaffat en inspelare sa hon skulle spela in varan lektion. Hon gar sedan for att hamta nagot i en annan byggnad varvid hon glommer kvar sin mobiltelefon pa katedern och nagon ar snabbt framme och laser SMSen, dessa SMS inneholl en hel del snuskigheter fran en man vid namn George. Vi spelade sjalvklart in "oooh George, jag kommer ooooh ooooh" och massa sanna grejer, var sakert kul nar hon visade upp det for rektorn! Hon gick sedan in i vaggen pa grund av att vi mobbade henne tydligen och kom sedan tillbaks ett par manader senare. Hon skulle da bli "kompis" med alla och gick bort till skaterampen, dar hon stallde sig pa en skateboard, hon hann vara i skolan ca 20 minuter innan hon brot benet.
Troligt..
Citera
2009-07-10, 12:00
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cmlha
Varför hade nästan alla lärare dålig andedräkt? 8 av 10 luktade för jävligt, och det blev inte bättre när de skulle komma nära en och viska intruktioner under ett skriv-test eller något annat.....så där smärtsamt nära ens ansikte..."du måste skriva på alla linjer lilla vän"
Ush!

Och varför är alla träslöjd-lärare pedofiler? Känns som alla är kåta på småtjejer
Citera
2009-07-10, 15:34
Medlem
Loyals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phear
Troligt..

Ja det ar 100% sant, varfor skulle jag ljuga for?
En annan kul story ang. henne ar nar vi skulle ha gruppfoto for att alla klasser skulle ha ett kort i hemkunskapsalen nar vi star brevid henne.

Precis nar kortet tas tar 4 grabbar upp varsin matkniv och haller over sina huvud haha javlar vad arg hon blev nar hon fick se kortet, sa hon "kopierade" kortet med vita runda ringar runt knivarna sa det sag ut som stora dildos haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in