2009-06-24, 16:28
Medlem
Även vi hade en Trä-Hitler i mellanstadiet. En gång blev han så förbannad att han tejpade fast en kille i en stol med silvertejp. En annan gång gav han en ung kille en örfil. Han gillade även att titta på tjejerna. Han hade dessutom två utvecklingsstörda barn, vilket resulterade i att han tog ut sina aggressioner på oss som var normala.
Citera
2009-06-24, 16:29
Bannlyst
Jag hoppas att någon kommer ihåg min farsa, en sån galenpanna till musiklärare.
Citera
2009-06-24, 16:44
Medlem
Damacys avatar
Jag minns en gammal lärare på Södermalmsskolan i Stockholm. Kurt, eller "Kurre" som han var mer känd som.

Jobbade som mattelärare och det fanns inte en unge på skolan som inte var livrädd för honom.

Vitt skägg och passionerad trädgårdsmästare. En granne till mig hade honom när han gick i grundskolan för 20 år sedan, och alla var lika rädda för hans skräckvälde då.
Citera
2009-06-24, 18:33
Medlem
Andrewgos avatar
Vår första trädslöjdslärare fick hjärnblödning och dog under en lektion.
Den andre hade en pervers hund som försökte våldta elever.
Den tredje fick anorexi och hamnade på sjukhuset.

Vår musiklärare sjöng så förbaskat högt. I kyrkan hörde man aldrig eleverna när hon klämde i för att skrika in julen.

Resten var någorlunda normala, förutom vår engelskalärare som hade så stor byst att man försvann om hon lyckades ge nån av oss småpojkar en kram för att man svarade rätt.
Citera
2009-06-24, 20:18
Medlem
hade en svensklärare som vid uppropet bara sa efternamnen på de svenska eleverna, ali och muhammed var tydligen för svårt att säga
Citera
2009-06-24, 20:21
Medlem
Rubensteins avatar
hade en matte lärare som hoppade längdhopp i klassrummet under os, en syslöjdsrärare som kallades flåsbarbro för hon gick omkring och flåsade. en tyskalärare som stängde in en i klassen i ett skåp en hel lektion. varför minns jag inte,en lärare som jag inte minns vad han var drog en elev igenom en långkorridor för att han hade kastat ut en bibel genom fönstret. i lågstadiet fanns det en tjock tant som hette elsa och var speciallärare, hon rev en kille på kinden för hon var alltid arg. en gång stog elsa med ryggen mot skrivtavlan och vände sig om och drog ner hela stödet för pennor i golvet då skrek hon högt som en gris. det var även elsas uppgift att formatera disketter. så hade vi en träslöjdslärare som var väldigt "skyndalångsamt nu" typ. han blev arg på mig när jag hade gjort nunchucks istället för hyllan man skulle göra.
Citera
2009-06-25, 16:16
Medlem
redruM-Murders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubenstein
hade en matte lärare som hoppade längdhopp i klassrummet under os, en syslöjdsrärare som kallades flåsbarbro för hon gick omkring och flåsade. en tyskalärare som stängde in en i klassen i ett skåp en hel lektion. varför minns jag inte,en lärare som jag inte minns vad han var drog en elev igenom en långkorridor för att han hade kastat ut en bibel genom fönstret. i lågstadiet fanns det en tjock tant som hette elsa och var speciallärare, hon rev en kille på kinden för hon var alltid arg. en gång stog elsa med ryggen mot skrivtavlan och vände sig om och drog ner hela stödet för pennor i golvet då skrek hon högt som en gris. det var även elsas uppgift att formatera disketter. så hade vi en träslöjdslärare som var väldigt "skyndalångsamt nu" typ. han blev arg på mig när jag hade gjort nunchucks istället för hyllan man skulle göra.

Hade en hemkunskapslärare JAG stängde in en hel lektion - fick din lärare konsekvenser som jag? Dvs avstängning från hemkunskapen samt ett fint samtal på rektorsexpeditionen ?
Citera
2009-06-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beling
Våran otroligt heta kristdemokrat- lärare introderades först som musiklärare. Vi gick nog i sjuan och satt alla lydigt i en ring på musiken och lyssnade på klassiska stycken i 11 minuter, resten av tiden spenderades med att stirra oss blinda på hennes långa fylliga svarta hårstrån hon hade över hela kroppen, och hennes klackar på skorna som alltid hade böjts bakåt pga. hennes tyngd.

Hela klassen hade nog klagat på kärringen framför mentorerna, och ändå fick vi henne i matematik året därpå, dvs. i åttan. Hon förde med sig IG på ca 2/3 av klassen.

Hon lärde ut matte genom att "gå igenom tal på tavlan" = skriva talet på tavlan men inte säga ett enda ljud. "Chjerstin vad fick du den där 3an ifrån?" Och då svarade hon atrigt med att vrida ihop hela hennes tjocka ansikte så att hon såg ut som en plågad hamster.
Hon luktade alltid vitlök och brukade hjälpa sin balans genom att lägga upp sin enorma röv på bänken bakom henne när hon hjälpte personer. Hon berättade också att hon förlorade oskulden när hon var 35.

Hennes handväska var en picknick korg, där hade hon alla sina nycklar och alla böcker.

Här är en bild på kossan (längst till höger med det typiska hamster uttrycket)

http://www.kungsbacka.kristdemokraterna.se/web-Kungsbacka-content/BildStartsida.jpg

haha, det vet jag vem det är. Fast via politiken.

Förlora oskulden vid 35 var inte dåligt jobbat...
Men är man ful och kristdemokrat kanske oddsen är dåliga visserligen...
Citera
2009-06-25, 22:59
Medlem
Snates avatar
Hade ett orginal på min skola. Var från nåt Jugoslavland, dock bosatt i Sverige sedan över 20 år.
Hon var iaf bildlärare, och våran klass hade dessutom nöjet att få ha henne som mentor.
Hon sa i varje fall saker i stil med:

"Vad fol do målar"

"Oooh do är so tjockt"

"Svenska tjejer är so billiga"

Etc, antagligen värre grejer när inte alla hörde.

En gång kom hon fram till mig och några kompisar när vi stod och pratade i korridoren. Hon går fram till en av oss, trycker in ett finger i magen på honom och yttrar foljande:

"Do fick en skott"

Vi andra höll på att skratta ihjäl oss, men vi lyckades dölja det på något sätt
Emellertid, så inkom en hel del rapporter till rektorn om hennes uppförande, så hon fick kicken och möjligtvis en polisrapport eller två över sig.
Citera
2009-06-25, 23:13
Medlem
trisslottens avatar
Vår svensklärare t.ex. var sexfixerad och berättade om hur han älskade med sin fru, hur han tog henne på köksbordet osv. Och så tyckte han att tjejerna i vår klass var sexuellt omogna, eftersom de inte uppskattade när han framlade skildringar av sex i litteraturen. Hela tiden gick han och drog i sin tröja, precis som han försökte dölja att han hade stånd

Låter precis som våran NO lärare, lägg till en illaluktande doft och ett Peter Crouch utseende så har du mitt recept.

Ok, dela med er av era lärarminnen från skolan [/quote]
Citera
2009-06-27, 00:25
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trisslotten
Vår svensklärare t.ex. var sexfixerad och berättade om hur han älskade med sin fru, hur han tog henne på köksbordet osv. Och så tyckte han att tjejerna i vår klass var sexuellt omogna, eftersom de inte uppskattade när han framlade skildringar av sex i litteraturen. Hela tiden gick han och drog i sin tröja, precis som han försökte dölja att han hade stånd

Låter precis som våran NO lärare, lägg till en illaluktande doft och ett Peter Crouch utseende så har du mitt recept.

Ok, dela med er av era lärarminnen från skolan

Haha, en sköning!

Hmm, felquote'at, men endå...
Citera
2009-07-02, 00:46
Medlem
ChristerOstbages avatar
Hahaha, vilka lärare det finns i det här landet!

Jag hade också en Trä-Hitler som också gillade att tafsa på småflickor samt att stoppa elever i de där stora bruna säckarna man slängde träbitar och arbeten som inte läraren fick se.

Vår musiklärare lät oss glo på Rambo II och det var slutet av lågstadiet/i början av mellanstadiet.

Min gamle mattelärare kunde få riktiga psykiska bryt: Han kastade sin kalender i katedern riktigt hårt och skrek. En klasskompis som hade lektion bredvid frågade efter vad han blev förbannad över egentligen

Sen har man haft också haft lärare som snackat om vilket tampongmärke frun använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in