2009-06-24, 01:44
Medlem
ninkings avatar
Hallå alla trevliga hallucinogentomtar.

Häromdagen gick jag igenom min byrålåda och hittade en påse med torkade salvialöv (ej extrakt) som jag helt hade glömt bort om. Skulle vara kul med lite salvia då det varit riktigt länge sen sist, fast bladen är ifrån vintern 08, och jag undrar ifall dom fortfarande är användbara. Gamla svampar ska man ju hålla sig borta ifrån, men jag har aldrig hört ifall åldern på salvialöv har någon effekt på resan.

Vad sägs, borde jag röka dom? Erfarenhet, någon?

Jag har varit en lyckans ost och aldrig haft en dålig salvia-trip, fast då jag har hjälpt ett par kompisar igenom sådana vet jag att de är inte direkt en kul upplevelse, och jag skulle helst vilja undvika den erfarenheten!
Citera
2009-06-24, 02:46
Medlem
sthlmnights avatar
Undrade samma sak. Här är två svar jag hittade:
Citat:
Q. How should I store Salvia leaves and how long will they last?
A. Put them in an air-tight container and store in a dark place. A clean glass canning jar works very well (1 quart Mason jar). Storing the jar inside a kitchen cabinet or medicine chest will keep it away from light. Stored this way leaves will keep their potency for many months or even years. Storing dry leaves in a sealed jar in a freezer may give even longer shelf life.

Citat:
Q. How long can I store Salvia leaves or extract fortified leaves without them loosing potency?
A. Probably for decades. The active principal, salvinorin-A, is quite stable and can be stored at room temperature. It is probably a good idea to store it in a dark location, such as a drawer or cupboard, so that it is not exposed to the potentially harmful effects of UV light.

http://www.salvia-divinorum.com/Salv...Q.html#Section 3
Citera
2009-06-24, 15:31
Medlem
ninkings avatar
Ok, tack för hjälpen Jag misstänker att mina löv har tappat en hel del styrka... Äh, jag beställer lite nytt helt enkelt, fräsch o gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in