2009-06-23, 18:23
Medlem
Har en kompis som ringde och sa att när han startar sin dator med win xp så står det helt plötsligt att det krävs ett lösenord på 25 tecken. Väljer man att inte fylla i lösen så loggas man ut och datorn stängs av. Han kommer alltså inte in till själva skrivbordet. Kan det vara så att microsoft kommit med någon ny uppdatering av wga som låser alla ute om den inte känner av att det är rätt nyckel? Eller vad kan det vara. Jag utgår från att win xp som är installerat inte är äkta.

Någon kanske vet innan jag tar mig tiden att åka dit och tittar på spektaklet.
Citera
2009-06-23, 18:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Support

//Mod
Citera
2009-06-23, 18:31
Medlem
hasenfrasens avatar
WGA sätter inga lösenord. Nån har pillat på datorn, via internet eller lokalt. Förmodligen via nätet. Använd http://ophcrack.sourceforge.net/
Citera
2009-06-23, 18:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wanderlei
Har en kompis som ringde och sa att när han startar sin dator med win xp så står det helt plötsligt att det krävs ett lösenord på 25 tecken. Väljer man att inte fylla i lösen så loggas man ut och datorn stängs av. Han kommer alltså inte in till själva skrivbordet. Kan det vara så att microsoft kommit med någon ny uppdatering av wga som låser alla ute om den inte känner av att det är rätt nyckel? Eller vad kan det vara. Jag utgår från att win xp som är installerat inte är äkta.

Någon kanske vet innan jag tar mig tiden att åka dit och tittar på spektaklet.

Mycket osannolikt.

Windowslösen

Två sätt att komma förbi lösenordet:

1. Vid ""Välkomstskärmen"" tryck ctrl alt del två gånger i rad för att få fram ordinarie inloggning Ange: administrator eller administratör som användarnamn och lämna lösenordsrutan blank, detta fungerar förvånansvärt ofta.

2. Det sätt som jag brukar använda är Active Password Changer 3.0.420 som finns på Hiren's BootCD leta upp kontot som du vill ta bort lösenordet på och ta bort det.
OBS du måste boota från CDn"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in