2009-06-23, 15:47
Medlem
Tjena

Slösurfade lite på nätet igår och såg att Obama har skrivit på för att förbjuda tobaksvaror med smak som påminner om godis (?)
Tydligen så skulle det innefatta mentolcigg, vattenpipe-tobak och även blunt-papper.
Kan tyvärr inte länka till något eftersom jag sitter o surfar med mobilen.
Någon mer som hört något om det?
Tror ni samma förbud kommer råda i sverige om några år?
Citera
2009-06-23, 15:51
Medlem
Mr.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Tjena

Slösurfade lite på nätet igår och såg att Obama har skrivit på för att förbjuda tobaksvaror med smak som påminner om godis (?)
Tydligen så skulle det innefatta mentolcigg, vattenpipe-tobak och även blunt-papper.
Kan tyvärr inte länka till något eftersom jag sitter o surfar med mobilen.
Någon mer som hört något om det?
Tror ni samma förbud kommer råda i sverige om några år?
Detta kommer nog inte att inträffa Sveriga. vi är la dom enda som har snus ?! Så varför skulle det hände här i sverige om vi nu får ha snus som har godis-liknande-smaker.
Citera
2009-06-23, 17:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.5
Detta kommer nog inte att inträffa Sveriga. vi är la dom enda som har snus ?!

Vad jag vet så har Norge och USA snus, dock i Staterna heter det Dip och är väl mest Copenhagen som är mest dominerande på marknaden, men Swedish Match har försökt att bygga ett framgångsrecept även där borta.

Tror knappast att det kommer att införas något förbud vare sig emot tobak med smak av godis eller med smak av bär/örter eller något dylikt. Vore ju löjligt enbart att börja förbjuda produkter som sålts helt öppet på marknaden i flertalet år, enbart för att Obama säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in