Jag kan se den "filen" när jag är i rooten på en hemsida (user.Spray.se) Men jag kan inte öppna den eller ladda ner den utan jag får Du har inte tillåtelse att visa denna sida, Kan jag få se den på något annat sätt? finns det någon go exploit mot spray? eller nått annat sköjj så jag kommer åt den? Kan det vara att directory listing inte är aktiverad? Men det borde det väll vara eftersom jag kommer åt "rooten" på det kontot och kan "lista" "diret"...
.htpasswd filer e till för att lösenordsskydda filer/mappar så den e det inte meningen att man ska läsa utifrån, det e bara till för apache att läsa.
Webservern ger inte dig tillåtelse att läsa dén , jag tror inte den ger dig tillåtelse att läsa nån fil som börjar med en . (punkt) eftersom det e dolda filer i linux, dom e mest till för inställningar och sånt.
försök fixa ftp access till servern, då är det ju bara dra hem filfan.
Fast det är väl klart, har du passet till ftp'n så behöver du ju inte passet från filen!
försök fixa ftp access till servern, då är det ju bara dra hem filfan.
Fast det är väl klart, har du passet till ftp'n så behöver du ju inte passet från filen!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!