Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
sånt där är lite läskigt. Jag brukar höra musik som inte existerar.
Ofta på helt sjuka tider då det inte borde spelas nån musik, 3-4 på morgonen exempelvis. Jag duschade vid den tiden för nån dag sedan och då hörde jag ganska tydligt musik som påminde om den i filmen snatch när "judarna" ska sno diamanten i början av filmen....
En gång när jag bodde hemma hos mina föräldrar skulle jag gå ut på altanen och röka.. de var också sent på natten. Då tyckte jag mig se ett svagt suddigt sken och ljudet av kyrkorgel. Då blev jag fan skraj
Jag är lite avis faktiskt. Det skulle vara ganska coolt att ha "bakgrundsmusik" till det verkliga livet. Ett sorts soundtrack till sitt eget liv liksom. Jag skulle också vilja ha en sån där rolig trum-grej med cymbal som man hör varje gång någon drar ett roligt skämt.
Igår, alldeles innan jag och min flickvän somnade, hörde vi en kvinna som sjöng. Det kan ha varit någon granne, men jag var rätt övertygad om att det var den gamla damen som hade lägenheten innan oss. Hon dog i lägenheten för några år sedan. Det kändes som att hon gick runt i vardagsrummet och sjöng för sig själv. Läskigt!