2003-12-10, 20:23
Medlem
[/quote]Jag brukar också höra röster precis innan jag somnar! De surrar i mun på varandra och säger helt konstiga grejer som inte betyder någonting. Det känns inte alls obehagligt, det är alltid röster jag känner igen som kompisar, familj eller liknande. Jag brukar roa mig med att försöka fatta vad de egentligen säger, men det är alltid bara ett jävla svammel... =)[quote]

Samma här, det är som om man halvsover, men det känns som man är vaken, bara det att man blundar, ungefär som att man är precis på väg att glida in i drömmarna, men att man själv kan bestämma när rösterna ska sluta bara genom att lyfta huvudet från kudden.
Just att det är bekanta röster som bara svamlar nåt så in i helvete, de kan säga precis vad fan som helst.

En period vaknade jag alltid av att jag trodde att jag hörde ett ljud, som att nån skrek till i en halv sekund ungefär, eller som att nånting åkte i golvet. Det är skumt det där.
Citera
2003-12-10, 21:22
Medlem
gnotkes avatar
Första gången jag hörde om att folk hade inre röster var vid Arvika mordet.

Andra gången här på FB.

Hur många är ni egentligen......? Är det jag som är onormal?
Citera
2003-12-11, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det där känner jag igen. Jag kan nästan framkalla det. Det torde bero på att man bär ljudminnen med sig. Ungefär som att man kan ha synhallucinationer när man blundar genom att man kan framställa bilder.

Synen fungerar ju så att om den inte har något att fokusera på eller att den inte ser någon bild försöker den skapa något av det lilla den ser ( tänk dig att du blundar och försöker att skapa figurer med hjälp av ljusskillnaderna på insidan av dina ögonlock). Detta kanske kan framkallas även för ljud när man ligger i sitt rum och det är väldigt tyst omkring en.

Om det är ljud som är väldigt väsentliga sitter dom i en stund sedan man kopplar bort, själv hör jag ofta personsökaren på jobbet innan jag somnat in ordentligt.
Sinnena har inte kopplat ner..
Citera
2003-12-12, 10:08
Medlem
Alkoholister som är väldigt nersupna kan få sådana symptom, men då är det verkligen kris för kroppen!
Citera
2003-12-30, 22:02
Medlem
Jag hör röster för det mesta, men oftast då det är heltyst ( när jag lägger mig för att sova ). De flesta gångerna är det min egen röst. Liksom som i en konversation med sig själv, fast jag inte har någon möjlighet alls att styra vad "jag" säger. "Jag" säger oftast rätt otäcka saker. När jag försöker få "mig" att sluta, så blir det bara värre. Det är lite svårt att förklara.

Kanske inte passar in i ämnet på tråden, men det var skönt att få berätta det för någon iaf.
Citera
2003-12-31, 00:29
Medlem
MacLeods avatar
Att man tror sig höra mobilsignaler,telefoner och sökare är ju en helt annan sak.
Det är något man är väldigt van vid och därför lätt kan få för sig höra.
Citera
2004-01-02, 10:23
Medlem
joyces avatar
Jag hör alltid mina barn skrika när jag duschar fastän de inte ens är hemma. Det är nog väldigt vanligt att man "hör" ljud som man förväntar sig att höra.

Däremot har jag en väninna som bodde i forna Jugoslavien ett par år under kriget och hon hör röster. Hon sitter och pratar för sig själv på tunnelbanan och har ständigt dessa röster i huvudet. Nu har hon fått några tabletter som tystat dem.

En annan kompis brorsdotter har röster som uppmanar henne att döda sina föräldrar och syskon. En gång tvingade rösterna henne att försöka skära av sig benen vilket hon också påbörjade. Denna människa sitter inspärrad men det måste vara hemskt att höra röster som vill att man ska skada sin familj och sig själv. Hon kan inte stänga dem ute och om hon inte lyder så blir de ännu värre.
Citera
2004-01-02, 11:11
Medlem
Meazurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
sånt där är lite läskigt. Jag brukar höra musik som inte existerar.
Ofta på helt sjuka tider då det inte borde spelas nån musik, 3-4 på morgonen exempelvis. Jag duschade vid den tiden för nån dag sedan och då hörde jag ganska tydligt musik som påminde om den i filmen snatch när "judarna" ska sno diamanten i början av filmen....
En gång när jag bodde hemma hos mina föräldrar skulle jag gå ut på altanen och röka.. de var också sent på natten. Då tyckte jag mig se ett svagt suddigt sken och ljudet av kyrkorgel. Då blev jag fan skraj
Jag är lite avis faktiskt. Det skulle vara ganska coolt att ha "bakgrundsmusik" till det verkliga livet. Ett sorts soundtrack till sitt eget liv liksom. Jag skulle också vilja ha en sån där rolig trum-grej med cymbal som man hör varje gång någon drar ett roligt skämt.

Igår, alldeles innan jag och min flickvän somnade, hörde vi en kvinna som sjöng. Det kan ha varit någon granne, men jag var rätt övertygad om att det var den gamla damen som hade lägenheten innan oss. Hon dog i lägenheten för några år sedan. Det kändes som att hon gick runt i vardagsrummet och sjöng för sig själv. Läskigt!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in