2003-11-26, 19:46
Medlem
Peculiars avatar
Jag vet inte riktigt om det här är samma sak. Men när jag var typ 14-15 år vaknade jag i princip varje morgon av att jag hörde ett öronbedövande "ktktktktktktkt". Ingen annan hörde det men jag vaknade till det ljudet under ett par år. Minns att det var djälvigt irriterande. :mad:
Citera
2003-11-26, 21:35
Medlem
a4swes avatar
Det där med talande röster som man svarar låter riktigt läbbigt.
Skrik och framför allt hundskall har jag dock hört och även det är lite otäckt.
Citera
2003-11-26, 23:08
Medlem
ÄlskaMigs avatar
jag hör ofta "röster". oftast e d saker som dörrklockan och telefonen som jag e helt övertygad om att de ringer trots att d självfallet inte gör det. hör ofta mitt namn ropas om och om och om ingen. eller att ngn tilltalar mig utan att d e så, eg helt knäpptyst. d e dock stor skillad på detta och "den inre rösten". den inre rösten vet jag att bara jag hör men allt d andra tror jag att andra hör oxå. jag har däremot ingen aning om varför d e så.
Citera
2003-11-27, 09:01
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruffy
Det händer mig nästan var morgon också.
Drömmer en lång historia på bara någon sek när mobilen Verkligen ringer.

Efter en härlig fylla så brukar jag vakna till på morgonen och nästan hallucinera att det finns folk i mitt rum. Mellan 5-7 personer.
Rätt skumt =)
Det är ingen hallucination... när du vaknar igen har sjömännen gått
Citera
2003-11-28, 20:54
Bannlyst
För två år sedan hörde jag konstant röster, både på dagen och natten, detta varade under hela sommaren. När jag gick till läkaren sa han att det kan bero på ångest man har, han hänvisade mig till en psykolog men jag struntade i psykologen och märkligt nog försvann rösterna en dag.
Vet inte vad som orsakar att man hör röster, men kanske har du ångest?
Citera
2003-12-04, 06:30
Medlem
systemcepes avatar
kan ju berätta hur det var för mig.

efter ett långvarigt missbrukande av alkohol, bestämde jag mig för att sluta. jag blev skickad till psyk, och fick berätta att jag kunde se "gubbar" springa i lägenheten ibland, höra mamma ropa efter mig trots att hon bor flera kilometer härifrån. jag kände en hel del social fobi osv.. detta gjorde att jag bara stängde in mig mer, och problemen blev bara värre. sedan föreslog frabror doktor att jag skulle sättas in på anti-psykotika, vilket till en del hjälpte, men gjorde mig bara mer deprimerad. nåväl, läkaren var väldigt mån om att kalla detta för en psykos. att man är psykotisk, dvs. har vissa "scitzofrena" tendenser och symptom. nu vill inte jag kalla mig själv "scitzofren" eftersom jag själv beslöt mig för att slut med pillerna och började automatiskt själv må bra utan dessa medel. och klarar till viss del av många vardagliga bestyr ..

..men om du känner dig orolig, ta kontakt med läkare om saken. de kan ge dig roliga piller som kan hjälpa, men jag tror det mesta ligger inne hos dig själv. hur mkt du vill "blunda" för det här osv. hur mkt du vill bli kvitt "hörselhallucinationerna"

//system
Citera
2003-12-04, 14:47
Medlem
nonelesss avatar
jag har en irriterande sak som bara händer ibland..
det låter som om det är flera personer som viskar samtidigt så jag kan inte höra vad nån utav dom säger och hela tiden i bakgrunden låter det som om nån borrar eller nån liknande sån mekanik som hela tiden blir högre och högre samtidigt som rösterna låter mer och mer irriterade tills jag lyfter huvudet från kudden och allt tonar bort..
sen upprepas hela detta några gånger tills jag somnar..

Citera
2003-12-04, 19:41
Medlem
heh, jag brukar också kunna höra folk precis innan jag somnar.
ganska kul faktist.
brukar va folk som pratar med varandra etc. fast om jag koncentrerar mig på ljuden så försvinner de.
Citera
2003-12-04, 19:42
Medlem
Svarta vargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetInzide
heh, jag brukar också kunna höra folk precis innan jag somnar.
ganska kul faktist.
brukar va folk som pratar med varandra etc. fast om jag koncentrerar mig på ljuden så försvinner de.

Finns dom där då EGENTLIGEN? Dom kanske bara väntar tills du somnar? Eller hör att du märkt dom?
Citera
2003-12-10, 16:36
Medlem
Jag brukar också höra röster precis innan jag somnar! De surrar i mun på varandra och säger helt konstiga grejer som inte betyder någonting. Det känns inte alls obehagligt, det är alltid röster jag känner igen som kompisar, familj eller liknande. Jag brukar roa mig med att försöka fatta vad de egentligen säger, men det är alltid bara ett jävla svammel... =)
Citera
2003-12-10, 16:48
Bannlyst
sånt där är lite läskigt. Jag brukar höra musik som inte existerar.
Ofta på helt sjuka tider då det inte borde spelas nån musik, 3-4 på morgonen exempelvis. Jag duschade vid den tiden för nån dag sedan och då hörde jag ganska tydligt musik som påminde om den i filmen snatch när "judarna" ska sno diamanten i början av filmen....
En gång när jag bodde hemma hos mina föräldrar skulle jag gå ut på altanen och röka.. de var också sent på natten. Då tyckte jag mig se ett svagt suddigt sken och ljudet av kyrkorgel. Då blev jag fan skraj
Citera
2003-12-10, 20:10
Medlem
Evil_Santas avatar
Jag tror på något sorts ljudtrauma du har varit med om någon gång? Kan detta stämma? (Ungefär som soldater som varit i krig ser sina offer mycket tydligt 20 år senare när de blundar osv.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in