• 1
  • 2
2009-06-22, 13:22
Medlem
Frimodigs avatar
Det vore intressant att se olika förslag, och kanske hur det skiljer sig mellan vad man har för 'paradrätter'. Jag börjar själv:

Förrätt: Toast med en röra på gräddfil, hackad rödlök, avocado, räkor och kaviar.
Varmrätt: Fläskfilé i ugn med champinjoner, creme fraiche och vitlök med klyftpotatis till.
Efterrätt: Gino med jordgubbar och banan, rörd vaniljglass till.

Vad skulle du bjuda en dejt på?
Citera
2009-06-22, 13:38
Bannlyst
Förrätt: Salladsmix
Varmrätt: Pasta med ketchup
Efterrätt: Negerbollar eller muffins
Citera
2009-06-22, 13:44
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scooby-doo
Förrätt: Salladsmix
Varmrätt: Pasta med ketchup
Efterrätt: Negerbollar eller muffins
Ett garanterat ligg!
Citera
2009-06-22, 13:44
Medlem
Ludzs avatar
hennessy och en blunt?
Citera
2009-06-22, 13:55
Medlem
Voluptariuss avatar
Jag frågar oftast tidigt om hennes favoriträtt, blir det sen aktuellt att bjuda på något så lagar man maten tillsammans. Blir roligare så tycker jag. Det är viktigt för mig att också själv bli imponerad av vad vi skapat, då upkommer en ömsesidig känsla av bedrift. Man har alltid friheten att modifiera med kryddor och extra grönsaker.

Alla gillar ungefär att ha samma i sina sallader, så där har man oftast gemensamma nämnare.

Huvudrätterna däremot är alltid lika spännande att ge sig in på och har aldrig varit samma
Citera
2009-06-22, 15:03
Medlem
Euroshoppers avatar
moules frites - Gör egna pomme på bakpotatis i fina stavar och egen aioli.

Du skulle ju kunna baka ett gott bröd också!

citroncheesecake - digestivebotten - smör och mosade kex. så ska du ha gelatin på toppen också, nån skrikig färg, bara köra i lite blandsaft. Då tror jag hon blir impad.

skaldjur är sexigt, brudar älskar cheesecake.

Sen är det bara att hänga in den!

aha såg nu att du inte bövde tips - jag hade kört detta. Tre rätter är overkill tycker jag.
Senast redigerad av Euroshopper 2009-06-22 kl. 15:05.
Citera
2009-06-22, 15:03
Medlem
Haggis kanske. Skulle imponera på mig iallafall.
Citera
2009-06-22, 15:34
Medlem
c014s avatar
En mäkta imponerande lasagne, eller färsbiffar fyllda med feta och oliver. Samt klyftpotatis och någon god sås.

Känns som att tjejer inte direkt bryr sig om ifall man gör världens med pretentiösa mat. Jag satsar på lite husmanskost, eller klassiska rätter, men försöker göra dem riktigt jävla goda, och inte lika jävla trötta och gråa som de nästan alltid är.
Efterrätter däremot är jag helt värdelös på.
Citera
2009-06-22, 16:13
Bannlyst
Ett hett tips är att köra på en sallad, alla kvinnor älskar sallad.

Flera olika sorters salladsblad, paprika, gurka, rödlök, majs och tomat för de som gillar det är en bra bas. Stek upp ett par kycklingfiléer i skivor och koka upp ett par ägg som du skivar. Komplettera med hemgjorda krutonger om du orkar göra dig besväret och servera med valfri dressing.

Du kommer garanterat få ligga och slipper eventuell matkoma som har en tendens att ge vajsing på linjen

EDIT: Se till att skippa den vanliga isbergssalladen och kör på kruksallad ist. Isberg ser så jävla fult och tråkigt ut.
Senast redigerad av Talibankocken 2009-06-22 kl. 16:15.
Citera
2009-06-22, 16:35
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Ett hett tips är att köra på en sallad, alla kvinnor älskar sallad.

Flera olika sorters salladsblad, paprika, gurka, rödlök, majs och tomat för de som gillar det är en bra bas. Stek upp ett par kycklingfiléer i skivor och koka upp ett par ägg som du skivar. Komplettera med hemgjorda krutonger om du orkar göra dig besväret och servera med valfri dressing.

Du kommer garanterat få ligga och slipper eventuell matkoma som har en tendens att ge vajsing på linjen

EDIT: Se till att skippa den vanliga isbergssalladen och kör på kruksallad ist. Isberg ser så jävla fult och tråkigt ut.
Verkligen, det är ett riktigt bra förslag.
Man ska se till att skölja alla grönsaker i kallt vatten, speciellt krispsalladen. Ger salladen en fräsch känsla.
Citera
2009-06-22, 17:45
Medlem
poojks avatar
hembränt och rohypnol? mindre ansträngning

nemen jag skulle nog göra en "avancerad" sallad med en flashig dressing. gör bara enklare sallader själv som e tillför att mätta typ; tonfisk, kokt potatis, ägg halvor, tomater, gurkar etc. sen en sjysst dijong senaps baserad dressing. passar bra för mej men kanske inget jag skulle bjuda på för att imponera direkt . lättaste är att spending some G´s på nån het restaurang och senare upplysa om att man har en flaska sjysst vin hemma.
Citera
2009-06-22, 20:13
Medlem
slabadans avatar
Pytt och en starköl. Man ska inte lägga ribban för högt, då får dom bara orealistiska förväntningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in