2009-06-21, 22:42
Medlem
Niders avatar
Hej!

Jag använder nu Vista istället för XP, allt fungerar fint än så länge, dock har jag två frågor. Hur formaterar man datorn med Vista (jag vet att det låter fånigt men hur gör man? det är inte som på XP vilket är synd).

Och den andra frågan är, hur gör man för att få dolda mappar synliga?

Skriv om ni inte förstår vad jag menar, tacksam för svar!
Citera
2009-06-21, 22:50
Medlem
talip_ks avatar
Använd valfri windowsskiva för formatering eller om du ska formatera en ickewindows partition så högerklickar du på den här datorn och väljer hantera sedan diskhantering.

För att visa dolda filer så går du in i kontrollpanelen och klickar på mappalternativ och under fliken visning bockar du i visa dolda filer.
Citera
2009-06-21, 22:52
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Använd valfri windowsskiva för formatering eller om du ska formatera en ickewindows partition så högerklickar du på den här datorn och väljer hantera sedan diskhantering.

För att visa dolda filer så går du in i kontrollpanelen och klickar på mappalternativ och under fliken visning bockar du i visa dolda filer.

Ska testa det vid ett senare tillfälle, tack förresten kan nu öppna dolda filer, stort tack
Citera
2009-06-21, 22:53
Medlem
talip_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Ska testa det vid ett senare tillfälle, tack förresten kan nu öppna dolda filer, stort tack

No problem. Alltid lika kul att vara till hjälp
Citera
2009-06-22, 06:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider

Jag använder nu Vista istället för XP, allt fungerar fint än så länge, dock har jag två frågor. Hur formaterar man datorn med Vista (jag vet att det låter fånigt men hur gör man? det är inte som på XP vilket är synd).

En bild säger mer än ord.

http://www.blackviper.com/Articles/O...tallvista1.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in