• 4
  • 5
2006-02-28, 11:39
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Biverkningar? Typiskt. Hoppas att det går bra ändå tillslut...

JApp, jag blev sinnessjukt speedad av dem. Kommer kunna använda resten av tabletterna som knark.
Citera
2006-02-28, 11:44
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
JApp, jag blev sinnessjukt speedad av dem. Kommer kunna använda resten av tabletterna som knark.

Å andra sidan så brukar den där typen av biverkaningar ge sig efter ett tag. Har precis gått på citalopram igen efter min zybankur (man får inte blanda) eftersom jag blir så mycket snällare av dem än utan... Av dessa får jag apsvårt att sova i ett tag men sen ger det sig. Eventuellt så funkar Zybanet likadant..?
Citera
2006-02-28, 12:12
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Å andra sidan så brukar den där typen av biverkaningar ge sig efter ett tag. Har precis gått på citalopram igen efter min zybankur (man får inte blanda) eftersom jag blir så mycket snällare av dem än utan... Av dessa får jag apsvårt att sova i ett tag men sen ger det sig. Eventuellt så funkar Zybanet likadant..?

Vet inte och är alltså inte beredd att utforska huruvida biverknbingarna ger sig efter ett tag. Det går bra utan Zyban just nu, faktiskt.
Citera
2006-02-28, 18:45
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Vet inte och är alltså inte beredd att utforska huruvida biverknbingarna ger sig efter ett tag. Det går bra utan Zyban just nu, faktiskt.

Skönt! Häng i...
Citera
2006-03-03, 18:17
Medlem
ericos avatar
Slutade röka efter 26 års kedjerökande utan problem med Zyban. Inte kan jag minnas att jag hade några biverkningar... (kanske placebopiller jag fick?) Har varit rökfri i 5 månader men inte fan mår jag bättre.
Blir röksugen rätt som det är men det går över efter en minut eller två. När jag försökte sluta utan Zyban höll det ungefär 6 timmar.
Citera
2006-03-28, 15:15
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Det har varit en mycket tung period då jag avbröt zyban-behandlingen i förtid och dessutom lade ner att snusa substitutet Choice. Börjar dock komma tillbaka så sakteliga. Det är jobbigast på eftermiddagarna. Morgnarna går bra och jag har inga probs att sova. Men timmarna efter lunch och middag är fortfarande tunga.
Citera
2006-03-28, 15:49
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Det har varit en mycket tung period då jag avbröt zyban-behandlingen i förtid och dessutom lade ner att snusa substitutet Choice. Börjar dock komma tillbaka så sakteliga. Det är jobbigast på eftermiddagarna. Morgnarna går bra och jag har inga probs att sova. Men timmarna efter lunch och middag är fortfarande tunga.
Du har inte drogat?
Varma gratulationer. Vet vad du går igenom. Har du läst "Sluta röka boken"?
Citera
2006-03-28, 16:02
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Du har inte drogat?

Nä, för jag har inte rökt.
Citera
2006-03-28, 16:56
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Du har inte drogat?
Är det den där mycket komiska boken?
Författaren försöker sluta röka genom att snusa. Det slutar med att han röker och snusar. Sedan försöker han använda nikotinplåster och det slutar med att han röker, snusar och använder ungefär fyra nikotinplåster kombinerat. Jag kommer dock inte ihåg om han lyckades sluta.
Citera
2006-03-28, 17:10
Medlem
pönoshts avatar
Citat:
Zyban minskar röksug och abstinensbesvär som uppkommer när man slutar röka, troligen genom att påverka vissa kemiska signalämnen i hjärnan.

Hur fan kan det komma sig att man inte vet varför det fungerar? Det låter ju lite läskigt.
Citera
2006-03-28, 17:22
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Är det den där mycket komiska boken?
Författaren försöker sluta röka genom att snusa. Det slutar med att han röker och snusar. Sedan försöker han använda nikotinplåster och det slutar med att han röker, snusar och använder ungefär fyra nikotinplåster kombinerat. Jag kommer dock inte ihåg om han lyckades sluta.
Hehehe...nej, den är det inte.
DEn jag menar heter "äntligen ickerökare" av Allen Carr.
Fast din låter roligare!
Citera
2006-03-28, 20:39
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Hehehe...nej, den är det inte.
DEn jag menar heter "äntligen ickerökare" av Allen Carr.
Fast din låter roligare!
Jag läste den i trettonårsåldern eller något sådant så tyvärr minns jag inte vad författaren heter. Jag är iofs osäker på titeln också. Om någon vet vilken bok jag menar vore det uppskattat med information eftersom den är mycket läsvärd.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in