Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Om inte mitt minne sviker mig så gick det väl till som så att skinsen stod och var lite allmänt stökiga. Gapade lite etc och 2 civilare går upp och säger till dem (utan att identifera sig har jag för mig) varav det tänder till och de börjar jagas.... en snut får paniken och skjuter. För att få stop jakten på sin kollega då.
Som sagt så vill jag minnas att det gick till.. men var ju många år sen så jag kan ha helt jävla fel med.
Stämmer mycket bra. skinsen bråkade med två tjejer som stod i kö vid korvkiosken och civilarna gick fram utan att identifiera sig som poliser. Och skinsen tände till. Orsaken till att skinsen var där på Erikslust var att dom laddade för 30 november. Hade varit en fest i området tidigare.
Dagen efter alltså 30 november så var det en rätt så laddad stämning både i Lund och i Stockholm. Polisen var hypernervösa för att något skulle hända något med några av deras kollegor.
Han som sköt Krusell fick skyddad identitet efter händelsen och troligtvis så har han det fortfarande.
Men det stämmer också att det en ren avrättning. Inte ens när dom jagade skinsen så klargjorde dom att dom var poliser.