2009-06-23, 21:12
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Skinnskallen jagade en polis och polisen som sköt sprang efter, han avlossade troligen ett vådaskott men hävdade att han siktade på benen. Låter väldigt tveksamt, konstigt att han inte fälldes, men poliser är svåra att få fällda ens för vårdslöshetsbrott.
du tycker inte att det är konstigt att han blev skjuten i ryggen ,,
hur fan man nu bär sig åt för att jaga någon på ett sätt att man blir skjuten i ryggen
Citera
2009-06-23, 22:44
  #26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
du tycker inte att det är konstigt att han blev skjuten i ryggen ,,
hur fan man nu bär sig åt för att jaga någon på ett sätt att man blir skjuten i ryggen

Ja du det var många som ställde sig bl.a denna fråga?
Citera
2009-06-24, 08:49
  #27
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
du tycker inte att det är konstigt att han blev skjuten i ryggen ,,
hur fan man nu bär sig åt för att jaga någon på ett sätt att man blir skjuten i ryggen

Skinskallen jagade en polis och den polisen som sköt jagade efter. Antagligen var han stressad och drog av ett vådaskott. Vårdslöst värre efter som han med lite oflyt lika gärna hade kunnat skjuta igenom eller förbi skinnskallen och träffat sin kollega.
Frågan är om kollegan hunnit vika bakom ett hörn, annars kan man undra om inte polisen sköt i överkroppen för att undvika missa.
Citera
2009-06-24, 09:48
  #28
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag är också ganska säker på att detta var det ungefärliga förloppet.

Just detta att dessa två civilare inte identifierade sig kommer jag ihåg. När dessa två civilare gick fram till denna grupp, där Krusell befann sig, skall de ha varit aggressiva.

Ynglingen Krusell kom inte från Malmö eller Skåne överhuvudtaget. Jag tror att han ev. var från Kalmar. Kan dock mycket väl ha fel ang. hans hemmaort?

Kalmarområdet är riktigt . Fö så att kalla krusell skinnskalle var nog att ta i ( Det fanns många med långt hårdare åsikter )

Något år efter skjöt kalmarpolisen ihjäl en " sk " högerextrem i en bil och påstód att det var legetimt ( Var ganska många skumma händelser dunder en 5 årsperiod som förmodligen aldrig kommer att redas ut )
Citera
2009-06-24, 13:49
  #29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Kalmarområdet är riktigt . Fö så att kalla krusell skinnskalle var nog att ta i ( Det fanns många med långt hårdare åsikter )

Något år efter skjöt kalmarpolisen ihjäl en " sk " högerextrem i en bil och påstód att det var legetimt ( Var ganska många skumma händelser dunder en 5 årsperiod som förmodligen aldrig kommer att redas ut )

Nej det har du rätt i ang. Krusell. Träffade ej honom men andra som hade träffat honom, berättade hur han hade varit.

Ja det där kommer jag ihåg när polisen sköt en s.k. "högerextrem i en bil". Kommer också ihåg att detta var fullt legitimt - precis som i fallet Krusell.
Citera
2009-06-24, 14:25
  #30
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Kalmarområdet är riktigt . Fö så att kalla krusell skinnskalle var nog att ta i ( Det fanns många med långt hårdare åsikter )

Något år efter skjöt kalmarpolisen ihjäl en " sk " högerextrem i en bil och påstód att det var legetimt ( Var ganska många skumma händelser dunder en 5 årsperiod som förmodligen aldrig kommer att redas ut )
Han i bilen vart väl skjuten -00 om jag inte minns helt fel, alltså 9 år efter skjutningen i Malmö..
Citera
2009-06-24, 14:53
  #31
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Han i bilen vart väl skjuten -00 om jag inte minns helt fel, alltså 9 år efter skjutningen i Malmö..

Jag och mitt tidsperspektiv Men det hände många skumma saker mellan åtminstone 89 tom 96 ( Det var en skinnskalle " en påstådd sådan " som blev bojad och duktigt spöad i en polisbuss som också tystnades ner )

Å andra sidan så ett par år senare så placerade dom en röding i samma cell som ett par skinnskallar
Citera
2009-06-24, 16:26
  #32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hårda bud i Kalmar pd.

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag och mitt tidsperspektiv Men det hände många skumma saker mellan åtminstone 89 tom 96 ( Det var en skinnskalle " en påstådd sådan " som blev bojad och duktigt spöad i en polisbuss som också tystnades ner )

Å andra sidan så ett par år senare så placerade dom en röding i samma cell som ett par skinnskallar

Det verkar ha gått "hett till" i Kalmars polisdidtrikt under en följd av år.
Citera
2009-06-24, 18:32
  #33
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det verkar ha gått "hett till" i Kalmars polisdidtrikt under en följd av år.

Det vetefan ? Visst hände det saker men inte mer än någon annanstans ( Olyckan med rödingen med i samma förvar som skinnskallar stog expertisen i nybro för )
Citera
2009-06-25, 11:52
  #34
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Om inte mitt minne sviker mig så gick det väl till som så att skinsen stod och var lite allmänt stökiga. Gapade lite etc och 2 civilare går upp och säger till dem (utan att identifera sig har jag för mig) varav det tänder till och de börjar jagas.... en snut får paniken och skjuter. För att få stop jakten på sin kollega då.

Som sagt så vill jag minnas att det gick till.. men var ju många år sen så jag kan ha helt jävla fel med.

Stämmer mycket bra. skinsen bråkade med två tjejer som stod i kö vid korvkiosken och civilarna gick fram utan att identifiera sig som poliser. Och skinsen tände till. Orsaken till att skinsen var där på Erikslust var att dom laddade för 30 november. Hade varit en fest i området tidigare.

Dagen efter alltså 30 november så var det en rätt så laddad stämning både i Lund och i Stockholm. Polisen var hypernervösa för att något skulle hända något med några av deras kollegor.

Han som sköt Krusell fick skyddad identitet efter händelsen och troligtvis så har han det fortfarande.

Men det stämmer också att det en ren avrättning. Inte ens när dom jagade skinsen så klargjorde dom att dom var poliser.
__________________
Senast redigerad av Aardwolf 2009-06-25 kl. 11:56.
Citera
2009-06-27, 18:27
  #35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Stämmer mycket bra. skinsen bråkade med två tjejer som stod i kö vid korvkiosken och civilarna gick fram utan att identifiera sig som poliser. Och skinsen tände till. Orsaken till att skinsen var där på Erikslust var att dom laddade för 30 november. Hade varit en fest i området tidigare.

Dagen efter alltså 30 november så var det en rätt så laddad stämning både i Lund och i Stockholm. Polisen var hypernervösa för att något skulle hända något med några av deras kollegor.

Han som sköt Krusell fick skyddad identitet efter händelsen och troligtvis så har han det fortfarande.

Men det stämmer också att det en ren avrättning. Inte ens när dom jagade skinsen så klargjorde dom att dom var poliser.

Fast avrättning låter hårt, jag tror mer på att han klantade sig. Dock borde det ha renderat honom någon form av repressalier.
Citera
2009-06-27, 20:43
  #36
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast avrättning låter hårt, jag tror mer på att han klantade sig. Dock borde det ha renderat honom någon form av repressalier.

Klantade sig? Där var inte ett rätt från början till slut. Och hur tusan sådana poliser får fortsätta i tjänst övergår mitt förstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in