2009-06-22, 17:36
Medlem
LittleWings avatar
Någon som kommer ihåg varför det jagades?

Något i mitt bakhuvud säger att det hade hänt något vid korvkiosken mittemot Malmborgs, Erikslust men minnet kan ju spela en ett spratt..

Vad jag vet är att PPPress fotade för både Expressen och Sydsvenskan.
Citera
2009-06-22, 17:41
Medlem
skalman1973s avatar
Det var en makaber händelse och jag skänker än idag en tanke till hans flickvän i kalmar ( vilket var en personlig vän vid den aktuella händelsen )
Att jag själv inte var på plats innefattar en händelse kvällen innan vilket gipsade mig
Citera
2009-06-22, 18:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hade vid denna tid en bekant som faktiskt blev vittne till denna händelse. Enligt denne dåvarande bekant så hade Krusell mer eller mindre blivit avrättad? Vet själv ingenting om detta hur det förhöll sig p.g.a. stt jsg inte var på plats!

Det var mycket diskussioner hur det hela hade gått till.

Ja det är inte omöjligt även om det låter otroligt att de var uppsåtligt. Trots allt är en pistolpipa väldigt kort och du behöver inte vinkla pipan speciellt mycket uppåt för att kulan ska träffa väsentligt högre än vad som tänktes.
Om avståndet dessutom är en bit så räcker lite stress och dålig koncentration för att en kula ska ta rejält fel.
Jag tyckte det var märkligt att han klarade sig från att fällas för vållande till annans död, men som sagt polisen bedöms efter en annan måttstock än oss andra.
Citera
2009-06-22, 18:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skjuten i ryggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Ja det är inte omöjligt även om det låter otroligt att de var uppsåtligt. Trots allt är en pistolpipa väldigt kort och du behöver inte vinkla pipan speciellt mycket uppåt för att kulan ska träffa väsentligt högre än vad som tänktes.
Om avståndet dessutom är en bit så räcker lite stress och dålig koncentration för att en kula ska ta rejält fel.
Jag tyckte det var märkligt att han klarade sig från att fällas för vållande till annans död, men som sagt polisen bedöms efter en annan måttstock än oss andra.

Denne person som på den tiden var en bekant, ringde till mig från Malmö (troligtvis dagen efter skottdramat) och berättade vad han hade sett.

Hade det varit någon annan än ett skin-head som hade blivit skjuten i ryggen så hade det blivit ett enormt liv. T.ex. under kravallerna i Göteborg blev en yngling skjuten i den nedre delen av ryggen.

Att polisen inte fälldes berodde ju precis på det som du själv skrev. En helt annan måttstock.
Citera
2009-06-22, 23:30
Medlem
LittleWings avatar
Eftersom det finns en del här, som på ett eller annat vis, är bekanta med de inblandade måste ju någon veta varför någon jagade någon??

Eller att någon av er har läst domen? Gick det, överhuvudtaget till rättegång?
Citera
2009-06-23, 11:05
Medlem
albertas avatar
Citat:
Denne person som på den tiden var en bekant, ringde till mig från Malmö (troligtvis dagen efter skottdramat) och berättade vad han hade sett.

Hade det varit någon annan än ett skin-head som hade blivit skjuten i ryggen så hade det blivit ett enormt liv. T.ex. under kravallerna i Göteborg blev en yngling skjuten i den nedre delen av ryggen.

Att polisen inte fälldes berodde ju precis på det som du själv skrev. En helt annan måttstock.

Att Göteborgsincidenten blev så omskriven och omdebatterad berodde väl huvudsakligen på att hela händelsen filmades. Man såg killen kasta stenen och polisen skjuta. Det är klart att det blir diskussioner kring det då.

/
alberta
Citera
2009-06-23, 11:17
Medlem
Om det stämmer att skinnskallen jagade polisen, sprang han då baklänges?
Med tanke på att han blev skjuten i nacken alltså?
Citera
2009-06-23, 14:27
Medlem
albertas avatar
Det var väl två poliser, en som blev jagad och sen en polis som jagade jagaren. Dn skjutne befann sig alltså i mitten

/
alberta
Citera
2009-06-23, 14:46
Medlem
Om inte mitt minne sviker mig så gick det väl till som så att skinsen stod och var lite allmänt stökiga. Gapade lite etc och 2 civilare går upp och säger till dem (utan att identifera sig har jag för mig) varav det tänder till och de börjar jagas.... en snut får paniken och skjuter. För att få stop jakten på sin kollega då.

Som sagt så vill jag minnas att det gick till.. men var ju många år sen så jag kan ha helt jävla fel med.
Citera
2009-06-23, 15:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Om inte mitt minne sviker mig så gick det väl till som så att skinsen stod och var lite allmänt stökiga. Gapade lite etc och 2 civilare går upp och säger till dem (utan att identifera sig har jag för mig) varav det tänder till och de börjar jagas.... en snut får paniken och skjuter. För att få stop jakten på sin kollega då.

Som sagt så vill jag minnas att det gick till.. men var ju många år sen så jag kan ha helt jävla fel med.

Ja jag är också ganska säker på att detta var det ungefärliga förloppet.

Just detta att dessa två civilare inte identifierade sig kommer jag ihåg. När dessa två civilare gick fram till denna grupp, där Krusell befann sig, skall de ha varit aggressiva.

Ynglingen Krusell kom inte från Malmö eller Skåne överhuvudtaget. Jag tror att han ev. var från Kalmar. Kan dock mycket väl ha fel ang. hans hemmaort?
Citera
2009-06-23, 19:56
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ynglingen Krusell kom inte från Malmö eller Skåne överhuvudtaget. Jag tror att han ev. var från Kalmar. Kan dock mycket väl ha fel ang. hans hemmaort?

Det vill jag också med största säkerhet minnas att han var, samt att det stod i tidningen att han ringt till sin tjej innan skjutningen och sagt att han ville åka hem för det var för mycket bråk. Tror också det hela inträffade dagen innan 30 november (kanske står tidigare i tråden?).
Citera
2009-06-23, 20:12
Medlem
Japp kvällen före, skulle åka till Lund för 30nov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här